Gjest A-mennesker Skrevet 23. juli 2010 Skrevet 23. juli 2010 En venninne av meg er litt frustrert over å være først i alfabetet. Hvis noen kløner med mobilen og ringer ved et uhell så er det som regel hennes nr de ringer. Jeg har også hørt folk med etternavn som begynner på A si at de blir mer plaget av telefonselgere enn andre. Jeg husker på skolen så var det alltid Andersen som var først uten når det gjaldt på skoletannlegen og andre ting. Den personen startet nesten alltid først på hva det måtte være. Har dere merket noe til dette? 0 Siter
Gjest septembermum Skrevet 23. juli 2010 Skrevet 23. juli 2010 Jeg har hørt at det er en fordel å ha bokstav langt fremme i alfabetet, de blir ofte valgt først. De får de beste jobbene osv... 0 Siter
Angustia Skrevet 23. juli 2010 Skrevet 23. juli 2010 Jeg har et etternavn som begynner på A, og gjett om jeg har merka det gjennom oppveksten! For ikke å snakke om på foreldremøter det det skal velges foreldrekontakter og klassekontakter - er det ingen frivillige, skal man ALLTID begynne overst etter alfabetet :-/ 0 Siter
Orio Skrevet 24. juli 2010 Skrevet 24. juli 2010 Før jeg fikk "klaffetelefon" ringte jeg ofte utilsiktet den som sto først i telefonlista, og den er jo alfabetisk. Timer hos skoletannlegen gikk jo også etter alfabetet, men det var ingen som slapp unna. Det som kan ha vært plagsomt for Andersen var å ikke ha fått noe "forvarsel" ved at andre i klassen hadde blitt kalt inn først. På en andre siden fikk vi andre mulighet til å sitte med klump i magen hele tiden og skvette i været hver gang det banket på døren til klasse rommet de ukene det tok før vi hadde vært der. 0 Siter
....AV Skrevet 24. juli 2010 Skrevet 24. juli 2010 Jeg har fornavn på A og har bedt mine venner om å ha en tom kontakt med "navn" A øverst i sine telefonlister. Det løser det problemet og andre problemer har jeg vel aldri opplevd. 0 Siter
Gjest Ulvinnen Skrevet 24. juli 2010 Skrevet 24. juli 2010 Jeg har opplevd å utilsiktet ringe ned en venn som har et navn som begynner på A. Men det løste jeg enkelt ved å legge inn AAAA med et nummer som ikke eksistrerer på mobilen. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.