Gå til innhold

blir folk med navn først i alfabet plaget mer?

Anbefalte innlegg

Gjest A-mennesker
Skrevet

En venninne av meg er litt frustrert over å være først i alfabetet. Hvis noen kløner med mobilen og ringer ved et uhell så er det som regel hennes nr de ringer. Jeg har også hørt folk med etternavn som begynner på A si at de blir mer plaget av telefonselgere enn andre.

Jeg husker på skolen så var det alltid Andersen som var først uten når det gjaldt på skoletannlegen og andre ting. Den personen startet nesten alltid først på hva det måtte være.

Har dere merket noe til dette?

Gjest septembermum
Skrevet

Jeg har hørt at det er en fordel å ha bokstav langt fremme i alfabetet, de blir ofte valgt først.

De får de beste jobbene osv...

Skrevet

Jeg har et etternavn som begynner på A, og gjett om jeg har merka det gjennom oppveksten!

For ikke å snakke om på foreldremøter det det skal velges foreldrekontakter og klassekontakter - er det ingen frivillige, skal man ALLTID begynne overst etter alfabetet :-/

Skrevet

Før jeg fikk "klaffetelefon" ringte jeg ofte utilsiktet den som sto først i telefonlista, og den er jo alfabetisk.

Timer hos skoletannlegen gikk jo også etter alfabetet, men det var ingen som slapp unna. Det som kan ha vært plagsomt for Andersen var å ikke ha fått noe "forvarsel" ved at andre i klassen hadde blitt kalt inn først. På en andre siden fikk vi andre mulighet til å sitte med klump i magen hele tiden og skvette i været hver gang det banket på døren til klasse rommet de ukene det tok før vi hadde vært der.

Skrevet

Jeg har fornavn på A og har bedt mine venner om å ha en tom kontakt med "navn" A øverst i sine telefonlister. Det løser det problemet og andre problemer har jeg vel aldri opplevd.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Jeg har opplevd å utilsiktet ringe ned en venn som har et navn som begynner på A. Men det løste jeg enkelt ved å legge inn AAAA med et nummer som ikke eksistrerer på mobilen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...