Gå til innhold

Barn med spesiell behov diskrimineres

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er egentlig overrasket over at de ikke ga dem støtte til en henger-krok på bilen, slik at de kunne taue ham bak bilen.

Litt slaps, sne, is og kulde tåler han sikkert!

/sarkame

Med vennlig hilsen

Skrevet

''Det er latterlig at Nav rett og slett kan finne på å nevne at vi faktisk skal ha tilhenger hver gang vi skal ut å kjøre bil, for det er det som blir realiteten i vår hverdag. Vi kan jo ikke akseptere det, når vi vet at det er hjelpemidler som kan lette hverdagen vår, sier Amundsen''

VI har da kjørt rundt med henger til rullestolen i mange år vi da. Det er ikke SÅ tungvint. Største problemet har vært å finne to parkeringsplasser som dekker både bil og henger.

Dessuten kjøpte vi oss etterhvert en Caravelle, og kjørte rullestolen inn på transportale skinner, hvor gutten vel inne i bilen selv forflyttet seg over til ordinært sete.

Gjest segunda
Skrevet

Jeg har hatt en stor krangling med BUP etter at de avviste en sak hvor jeg skrev: "Barnet er tilbaketrukket i sosiale sammenkomster, nærmest apatisk". Ifølge BUP fulgte de loven da de fant ut at dette kvalifiserte ikke for psykisk helsevern.

Hvor mange mennesker betaler vi for å vurdere slike "lov"? Jeg har sendt saken videre, men hvor mange skal innom den før barnet får hjelp?

hidi, the scorpion
Skrevet

''Det er latterlig at Nav rett og slett kan finne på å nevne at vi faktisk skal ha tilhenger hver gang vi skal ut å kjøre bil, for det er det som blir realiteten i vår hverdag. Vi kan jo ikke akseptere det, når vi vet at det er hjelpemidler som kan lette hverdagen vår, sier Amundsen''

VI har da kjørt rundt med henger til rullestolen i mange år vi da. Det er ikke SÅ tungvint. Største problemet har vært å finne to parkeringsplasser som dekker både bil og henger.

Dessuten kjøpte vi oss etterhvert en Caravelle, og kjørte rullestolen inn på transportale skinner, hvor gutten vel inne i bilen selv forflyttet seg over til ordinært sete.

Skulle ikke være slik!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...