Gå til innhold

hva gjør man med slike romkamerater?

Anbefalte innlegg

Gjest hybelbeboer
Skrevet

Deler kjøkken med fem andre. ,Det er en fyr der som putter skitten oppvask i kummen. Hvis jeg skal vaske opp må jeg først fjerne hans oppvask. For en tid siden hang jeg opp en anmodning om å vennligst fjerne oppvasken da vi var seks personer som delte kummen. Jeg trodde at det gikk inn, men tydeligvis ikke. Denne fyren er bare "sommervikar" for en som er bortreist i to måneder.

Hva gjør jeg? Noen kreative forslag? Må si at jeg er svært inspirert og motivert til å flytte for meg selv nå.

Gjest hybelbeboer
Skrevet

da skriver du at morra di bor ikke her!

hva blir den beste engelske oversettelsen ? Er dette uttrykket like mye brukt på engelsk? Helst burde jeg ha hengt opp en lapp på polsk. Da burde det være tydelig nok.

Caloni Makaroni
Skrevet

Må bare få nikke kraftig her. Skikkelig ekkelt å fjerne andres oppvask som har stått i flere dager, før man får vasket sin egen.

Har ikke så mange råd dessverre - annet enn at det blir godt når du flytter for deg selv og selv bestemmer! :)

Skrevet

hva blir den beste engelske oversettelsen ? Er dette uttrykket like mye brukt på engelsk? Helst burde jeg ha hengt opp en lapp på polsk. Da burde det være tydelig nok.

søk på ordbok norsk polsk

Skrevet

Kommer jo litt an på hvor lenge det er igjen av hans 2 måneder... Om det bare er kort tid igjen (hørtes ut som det hadde stått på en stund) hadde jeg ikke giddet :-) Men det er jo meg - jeg er ikke noe glad i å kjefte på folk...

Gjest hybelbeboer
Skrevet

Må bare få nikke kraftig her. Skikkelig ekkelt å fjerne andres oppvask som har stått i flere dager, før man får vasket sin egen.

Har ikke så mange råd dessverre - annet enn at det blir godt når du flytter for deg selv og selv bestemmer! :)

lurer på hvordan han hadde reagert om jeg bare tok oppvasken hans og bare kastet den i søppelsjakta. Hadde han anklaget noen av oss da?

Skrevet

lurer på hvordan han hadde reagert om jeg bare tok oppvasken hans og bare kastet den i søppelsjakta. Hadde han anklaget noen av oss da?

legg oppvaska i noe og sett utenfor døra hans

Caloni Makaroni
Skrevet

En jeg bodde med satte oppvasken i kummen og dro på ferie i to uker. Jeg la alt i en pose og satte det ved siden av papirinnsamlingen. Han kom tilbake og lurte på hvor oppvasken var, og jeg sa at etter en uke begynte det å lukte vondt, og vi tok en pose rundt det.

Det hjalp ikke.

"Your mother doesn't work here" brukes på engelsk.

Eller kanskje

"Don't put your dirty dishes in the sinc - leave place for others to do their dishes!"

Caloni Makaroni
Skrevet

legg oppvaska i noe og sett utenfor døra hans

Haha, noen jeg bodde med sovnet fra toasten sin, den var svartbrent da vi andre våknet dagen etter. Vi la den pent på en tallerken og satte et stort glass melk ved siden av, og satte det utenfor døra hans.

Gjest hybelbeboer
Skrevet

En jeg bodde med satte oppvasken i kummen og dro på ferie i to uker. Jeg la alt i en pose og satte det ved siden av papirinnsamlingen. Han kom tilbake og lurte på hvor oppvasken var, og jeg sa at etter en uke begynte det å lukte vondt, og vi tok en pose rundt det.

Det hjalp ikke.

"Your mother doesn't work here" brukes på engelsk.

Eller kanskje

"Don't put your dirty dishes in the sinc - leave place for others to do their dishes!"

Jeg har allerede skrevet en slik anmodning som du skrev nederst der. Det har tydeligvis ikke gått inn.

Caloni Makaroni
Skrevet

Jeg har allerede skrevet en slik anmodning som du skrev nederst der. Det har tydeligvis ikke gått inn.

Ah, ser jo at du har skrevet det nå.

Om du orker - konfronter verstingene face-to-face. Det er enkelte som aldri leser slike lapper og tenker at det gjelder dem selv.

Gjest hybelbeboer
Skrevet

Ah, ser jo at du har skrevet det nå.

Om du orker - konfronter verstingene face-to-face. Det er enkelte som aldri leser slike lapper og tenker at det gjelder dem selv.

det skal godt gjøres å ikke se den lappen. Det må jo være fysisk umulig. Så det er nok viljen det står på.

Gjest hybelbeboer
Skrevet

søk på ordbok norsk polsk

Men en ordbok hjelper vel ikke så mye når en skal få frem et forståelig budskap? Polsk er et komplisert språk.

mvh

Skrevet

Ta det opp, muntlig og direkte med den det gjelder. Det er ofte mer effektivt enn en plakat eller generelle oppfordringer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...