Gå til innhold

Å grille (kull eller gass)

Anbefalte innlegg

Gjest Kanonberta
Skrevet

Hva foretrekker du? Jeg må si det er litt romantisk med kull.

Fortsetter under...

candyqueen_83
Skrevet

Jeg må si jeg liker kull best. Det er noe med lukta og smaken av tennvæske. Hehe. Men gass er jo absolutt mest praktisk. Det trengs ikke planlegging god tid i forveien. Det er bare å slå den på :o)

Skrevet

Gass. Kull er nok romantisk, men hos oss er den romantikken forbeholdt hytta.

Gjest septembermum
Skrevet

Vi bruker elektrisk grill på verandaen :)

Kunne tenkt meg gassgrill, men vet ikke helt ennå da jeg er litt redd gass hehe :)

Kull føler jeg det blir så mye røyk av...

men det går til nød om vi skal grille på camping eller stranda.

Skrevet

Gass hjemme, kull på hytta. Men legger alltid på maten for tidlig på kullet, lærer aldri;) Så foretrekker gass, blir nok det på hytta også etterhvert.

Annonse

Skrevet

Vi har gassgrill hjemme, og kullgrill på hytta. Kan ikke si jeg smaker noen forskjell. Trodde nemlig jeg kom til å savne "kullsmaken" når vi kjøpte gassgrill.

Personlig foretrekker jeg gassgrillen fordi vi da har bedre kontroll på stekevarmen. Det skal sies at vi har en enkel kulegrill på hytta, så det er begrenset hvor mye vi får justert på den.

I tillegg synes jeg det er godt med god plass på grillen. Vi er 5 i familien, og har ofte gjester over.

Skrevet

Gassgrill. Jeg liker at den er så raskt klar til aksjon og at man enkelt kan regulere varmen.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Vi bruker bare kulegrill. Men vi bruker ikke tennvæske, foretrekker opptenningsrør og opptenningsbrikke så vi slipper lukt og smak av tennvæske. Dessuten er det grillbriketter som er tingen, ikke grillkull. Briketter varmer mye lengre.

Jeg ser at noen nevner god plass på gassgrill. Men er det virkelig større plass på en gassgrill enn på en stor kulegrill?

Skrevet

Kull.

Det er bare blekfeite 57-åringer i digre mercer og tørketrommel på hytta som bruker gass. Motsatsen, de selvtilfredse Sv-erne koker som kjent maten i jorda (som aborignerne) mens de leser tullete lyrikk for hverandre klin nakne. Vi andre har klær på, bruker kull og drikker godt øl.

Slik er det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...