Gå til innhold

Noe du synes er flaut å kjøpe?

Anbefalte innlegg

trollemor;o)
Skrevet

Jeg blir nesten flau av å gå forbi kondomeriet.

*s*

hahaha:-)

• Svar 68
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mary Poppins

9

• Orio

6

• hidi, the scorpion

6

• laban

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Vil bare informere om at vi som sitter i kassa ikke legger merke til hva kundene kjøper, eller hvem som kjøper hva selv om vi gjerne kjenner kunden. Hadde noen spurt meg hva venninna mi skulle ha til middag etter at hun hadde pakket det i posen, så kunne jeg ikke ha svart. Dessuten har vi ikke lov til å komme med kommentarer om varene, verken til kunden eller til kolleger. Men jeg hadde nok tenkt mitt om nevøen min på 19 kjøpte øl, røyk og kondomer... Tviler forresten på at han hadde gått i min kasse da.

Skrevet

Vil bare informere om at vi som sitter i kassa ikke legger merke til hva kundene kjøper, eller hvem som kjøper hva selv om vi gjerne kjenner kunden. Hadde noen spurt meg hva venninna mi skulle ha til middag etter at hun hadde pakket det i posen, så kunne jeg ikke ha svart. Dessuten har vi ikke lov til å komme med kommentarer om varene, verken til kunden eller til kolleger. Men jeg hadde nok tenkt mitt om nevøen min på 19 kjøpte øl, røyk og kondomer... Tviler forresten på at han hadde gått i min kasse da.

Det er vel ikke sikkert at alle som jobber i en kasse, tenker likt om akkurat det?

Jeg jobbet i butikk i 1977 og husker fortsatt enkelte kunders vaner, av typen "Snusmannen" som er omtalt her:

http://vilduhapose.blogspot.com/2009/11/lrdagspenger.html

Gjest harikkenickfortiden
Skrevet

Det er vel ikke sikkert at alle som jobber i en kasse, tenker likt om akkurat det?

Jeg jobbet i butikk i 1977 og husker fortsatt enkelte kunders vaner, av typen "Snusmannen" som er omtalt her:

Nå som godt voksen er det ikke noe jeg ville skamme meg over å kjøpe, utenom tobakk da.....men som småbarns mor, og ammende, og da måtte gå og kjøpe morsmelkerstatning til å bruke i grøten, det synes jeg var skamfullt. Jeg hadde jo nok melk, men synes det var ekkelt å bruke morsmelk i grøt. så da måtte jeg skamfullt gå og kjøpe...sukk...

Skrevet

Haha, ja det er sant.

Jeg jobbet i delikatesseavdelingen i vårt lokale supermarked da jeg var tenåring, og enda husker jeg hvem som alltid skulle ha kokt skinke, hvem som aldri syns svinekotelettene var magre nok og hvem som alltid kom 2 minutter før stengetid...

;)

Skrevet

For mange år siden måtte jeg kjøpe et middel mot flatlus Det var riktignok på apoteket, men jeg syns det var kjempeflaut. Kjenner ennå følelsen av hvor pinlig det var, når jeg tenker på det....

Skrevet

Haha, ja det er sant.

Jeg jobbet i delikatesseavdelingen i vårt lokale supermarked da jeg var tenåring, og enda husker jeg hvem som alltid skulle ha kokt skinke, hvem som aldri syns svinekotelettene var magre nok og hvem som alltid kom 2 minutter før stengetid...

;)

Hvis du leser den bloggen, ser du at det er lite som har forandret seg. Bortsett fra at nå er 2 min før stengetid myyye senere på kvelden, og det er blitt mange teknologiske nyvinninger som kundene kan kjefte på kassapersonalet for, når de svikter...

Skrevet

Jeg takler det meste hvis jeg kjøper noe annet samtidig. F.eks. går det greit med bind hvis det er en del av en handlekurv.

Men jeg går ikke og kjøper BARE den pakka hvis jeg har glemt det. Det skjer nesten aldri (jeg har hatt mens i 40 år), men i så fall slenger jeg et eller annet i kurven som vi før eller senere får bruk for (f.eks. en pakke knekkebrød). Orker ikke gi inntrykk av at det er noen akutt krise.

Etter første fødsel måtte jeg bruke inkontinensbind en kort periode, fordi jeg blødde såpass mye at det gikk rett gjennom og forbi vanlige mensbind. Det var bare én dagligvarebutikk i nærheten som førte dem. Da ble det etpar tilfeller av slike "ekstravarer".

Nå kommer jeg på at jeg vel også har kjøpt sæddrepende glidemiddel for ca. 25 år siden. Det var på postordre (steinalderens nett), flere år før Kondomeriet åpnet. Lars Saabye Christensen beskrev i "Beatles" hvordan man som genert ungdom handlet f.eks. prevensjon på postordre dengang da, det er ikke overdrevet selv om det virker litt fjernt nå.

Gjest jeg undrer litt...
Skrevet

GT er kun for jøder og de som vil overholde alle lovene, Jesus satte oss fri fra loven, med å gi oss to nye bud, kjærlighetsbudene;)

Apropos GT og NT - har du noe sitat i NT hvor Jesus går ut mot homofile? eller ligger det bare i GT?

Skrevet

VG og søppelmat. Jeg vaker litt rundt kassa og forsikrer meg om at det ikke er noen kjente der de gangene jeg bare må ha det.

-På Dol av og til
Skrevet

Jeg takler det meste hvis jeg kjøper noe annet samtidig. F.eks. går det greit med bind hvis det er en del av en handlekurv.

Men jeg går ikke og kjøper BARE den pakka hvis jeg har glemt det. Det skjer nesten aldri (jeg har hatt mens i 40 år), men i så fall slenger jeg et eller annet i kurven som vi før eller senere får bruk for (f.eks. en pakke knekkebrød). Orker ikke gi inntrykk av at det er noen akutt krise.

Etter første fødsel måtte jeg bruke inkontinensbind en kort periode, fordi jeg blødde såpass mye at det gikk rett gjennom og forbi vanlige mensbind. Det var bare én dagligvarebutikk i nærheten som førte dem. Da ble det etpar tilfeller av slike "ekstravarer".

Nå kommer jeg på at jeg vel også har kjøpt sæddrepende glidemiddel for ca. 25 år siden. Det var på postordre (steinalderens nett), flere år før Kondomeriet åpnet. Lars Saabye Christensen beskrev i "Beatles" hvordan man som genert ungdom handlet f.eks. prevensjon på postordre dengang da, det er ikke overdrevet selv om det virker litt fjernt nå.

Hvorfor i all verden er det flaut og kjøpe en pakke bind?

Mary Poppins
Skrevet

VG og søppelmat. Jeg vaker litt rundt kassa og forsikrer meg om at det ikke er noen kjente der de gangene jeg bare må ha det.

Over hver 4. person i Norge leser Vg så i så fall er det mange som bør være flaue ;-)

Skrevet

Hvorfor i all verden er det flaut og kjøpe en pakke bind?

Jeg prøvde å få fram at jeg ikke synes det er flaut å kjøpe bind i seg selv. Men hvis jeg kjøper BARE en bindpakke, får jeg en følelse av å hyle ut at her er det akutt krise, det renner gjennom hvert øyeblikk.

Nå er jeg imidlertid blitt så gammel at de i kassa vel tror jeg kjøper for en sjenert tenåringsdatter. Mange svever jo i den villfarelse at det stopper tidlig i 40-årene.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg er aldri flau over noe jeg kjøper, men så kjøper jeg heller ikke noe å være flau over.

Men det er klart: Jeg ville heller gått opp til dama bak disken med tre kjemperumpeplugger og spurt om hvilken hun ville anbefale for en ung mann i arbeidstida, enn å kjøpe f.eks. Se og Hør.

-På Dol av og til
Skrevet

OK:)

Gjest fnisaturen
Skrevet

Jeg er redd pakken sprekker under frakt slik at tingen blir synlig. =)

Jeg kan love deg at slikt skjer! Hadde ekstrajobb på postkontor og poststyreren ba en dame komme inn bak disken og se etter om noe manglet i pakken, da det var gått hull på den. He, he. Det er flere ti-år siden. Nå er bestillingene blitt vanligere og pakkene kanskje bedre?

Gjest prust
Skrevet

Jeg synes det er flaut å kjøpe kondomer... Selv om jeg er godt voksen og ikke burde har noen spesielle følelser på akkurat det...

Skrevet

Jeg prøvde å få fram at jeg ikke synes det er flaut å kjøpe bind i seg selv. Men hvis jeg kjøper BARE en bindpakke, får jeg en følelse av å hyle ut at her er det akutt krise, det renner gjennom hvert øyeblikk.

Nå er jeg imidlertid blitt så gammel at de i kassa vel tror jeg kjøper for en sjenert tenåringsdatter. Mange svever jo i den villfarelse at det stopper tidlig i 40-årene.

interessant egentlig, jeg føler det akkurat på samme måte. De bak kassa er vel vant til det meste, og tenker ikke så mye over det. Likeså føler jeg det så flaut å _bare_ kjøpe bind. Det samme hadde vært om jeg kun hadde kjøpt kondomer.

Skrevet

Du jobber definitivt ikke på en liten kolonial i Valdres. Det er det en kassadame som vet _alt_ om hva folk kjøper. Kusina mi bor i nærheten og hun husker alltid hva hun har kjøpt for noe. Hun vet også hvilken istype hun pleier å kjøpe og hva som er yndlingssjokoladen. Greit hvis jeg skal kjøpe med meg noe til henne.

Men det skjer vel ikke så mye der vil jeg tro...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...