Gå til innhold

Koble opp Ice.net mobilt bredbånd!??

Anbefalte innlegg

Gjest dondan
Skrevet

Kjøpte i dag en mobil bredbånd wlan-router fra ice.net og den skulle være så enkel å koble opp sa vedkommende selger hos lefdal.

Jeg har fulgt bruksanvisningen som lå vedlagt i esken, men når jeg skal koble meg til det trådløse nettet så er det WPA sikret!?? I følge bruksanvisningen så anbefaler man at man sikrer nettet med enten WPA eller WEP - men det står ingenting om at WPA allerede er aktivert. Jeg greier med andre ord ikke å koble meg opp på det trådløse, men må bruke kabel fra router til pc for å få internettilgang. Når jeg kobler meg inn på administratorvinduet så kan jeg i følge bruksanvisningen aktivere WEP via "wireless settings", men når jeg trykker på denne så kommer siden opp som html-koder?!?(der man ikke får gjort noe i det hele tatt)

Noen som vet hvordan jeg får brukt denne routeren uten å bruke kabel?

Skrevet

Står ikke WPA-koden på bunnen av boksen, eller lignende?

Jeg har brukt en av disse for et års tid siden, og husker at menuene var kronglete (og kranglete), men at det gikk an å få den til å virke.

(D-35 lar deg ikke bruke VPN (IPsec) pålitelig, men den eldre modellen (laget av Huawei) fungerer det bra.)

Med vennlig hilsen

Gjest dondan
Skrevet

Står ikke WPA-koden på bunnen av boksen, eller lignende?

Jeg har brukt en av disse for et års tid siden, og husker at menuene var kronglete (og kranglete), men at det gikk an å få den til å virke.

(D-35 lar deg ikke bruke VPN (IPsec) pålitelig, men den eldre modellen (laget av Huawei) fungerer det bra.)

Med vennlig hilsen

Nei Sør, jeg finner ikke WPA-koden på enheten eller andre steder. Det står i brukanvisningen at de anbefaler at man aktiverer sikkerhetsløsningene på min D35, ikke at WPA allerede er aktivert. De skriver videre at hvis ikke WPA teknologi er tilgjengelig på mitt trådløse utstyr, så kan jeg aktivere WEP sikkerhet. Det er her jeg ikke kommer videre da jeg kun kommer til en side med html-koder(er det andre som har samme problem under "wireless settings").

Mulig jeg må vente til mandag for å få orden på problemene her.

Gjest dondan
Skrevet

Nei Sør, jeg finner ikke WPA-koden på enheten eller andre steder. Det står i brukanvisningen at de anbefaler at man aktiverer sikkerhetsløsningene på min D35, ikke at WPA allerede er aktivert. De skriver videre at hvis ikke WPA teknologi er tilgjengelig på mitt trådløse utstyr, så kan jeg aktivere WEP sikkerhet. Det er her jeg ikke kommer videre da jeg kun kommer til en side med html-koder(er det andre som har samme problem under "wireless settings").

Mulig jeg må vente til mandag for å få orden på problemene her.

Fikk ordnet det. Det viste seg at det operativsystemet jeg brukte ikke viste de sidene jeg trengte på ice.net. Byttet o.s. og nå fungerer det som bare det.

Skrevet

Fikk ordnet det. Det viste seg at det operativsystemet jeg brukte ikke viste de sidene jeg trengte på ice.net. Byttet o.s. og nå fungerer det som bare det.

Så flott! (Ja, noen funker ikke med alle nettlesere.)

Husk at slike routere er avhengig av signalstyrke for å få god hastighet, så det beste du kan gjøre er å sette den så høyt som mulig, og på den siden av huset som er nærmest basestasjonen. (Tror det står på Ice sine sider.)

Med vennlig hilsen

Gjest dondan
Skrevet

Så flott! (Ja, noen funker ikke med alle nettlesere.)

Husk at slike routere er avhengig av signalstyrke for å få god hastighet, så det beste du kan gjøre er å sette den så høyt som mulig, og på den siden av huset som er nærmest basestasjonen. (Tror det står på Ice sine sider.)

Med vennlig hilsen

Den er notert. Takk for tipset Sør :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...