Gå til innhold

Irritabel tarm og jobb

Anbefalte innlegg

Gjest På toalettet
Skrevet

Jeg lider av irritabel tarm, noe som skaper problemer rundt det å ha avføring. Noen ganger må jeg 4-5 ganger før jeg er ferdig. Andre ganger sitter jeg vel og lenge før jeg får til noe som helst.

Jeg har ikke noe fast rutine for dette, må jeg så må jeg.

Dette skaper ofte problemer for meg på jobb. Jeg jobber med produksjon av mat og vi har strenge regler når det gjelder hygiene. Vi har ikke toalett i produsksjonslokalene, og for å komme i garderoben må vi over i en annen del av bygningen. Vi må også skifte en del av arbeidsantrekket.

Jeg har kun to mindre pauser iløpet av et skift og rekker knapt en kaffekopp iløpet av den tiden. Vi jobber etter tidsskjema og må være ferdig til bestemte tider. Å forlate arbeidsplassen for å gå på toalettet er selvsagt greit, men jeg greier ikke gjøre meg ferdig på bare et øyeblikk, eller kanskje bare et besøk.

Mine nærmeste kollegaer vet at jeg har "vanskelig" mage og er forståelsesfulle, men likevel blir det ofte til at jeg må holde meg lenger en hva som jeg burde. Resultatet er at jeg stadig har vondt i magen, er småkvalm og hverdagen preges av det å ikke få gådd skikkelig på do.

Dere som kjenner dere igjen i dette, hvordan løser dere problemet? Er det ok å bruke lang tid på do på jobb? Eller burde man få en legeærklæring ?

Skrevet

Du burde snakke med legen, og så høre om du kan omplasseres i bedriften din til en stilling som ikke medfører "plage" for andre. Altså at du har andledning til å gå når du må.

Evnt undersøke om du kan omskoleres etc slik at du kan få noe som gir mindre stress på dette.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...