Gå til innhold

Kan man lage vafler uten melk?

Gjest Mary Poppins - ingen stor baker

Anbefalte innlegg

Gjest Mary Poppins - ingen stor baker
Skrevet

Fikk så innmari lyst på vafler men har ikke melk. Har dog matfløte - kan jeg bruke det?

Fortsetter under...

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Ja, det skulle gå bra. Men spe det ut med litt vann i tilegg, så ikke vaflene blir for mektige.

Mary Poppins
Skrevet

Ja, det skulle gå bra. Men spe det ut med litt vann i tilegg, så ikke vaflene blir for mektige.

Takk for svar. Jeg bytter ut melken med halvparten fløte og halvparten vann :-)

Mary Poppins
Skrevet

Tror ikke det blir så bra, igrunn, jeg da. Det er proteinene i melka/følten som binder (det koagulerer), og siden proteininnholdet vel er det samme i melk som i følte, blir det mindre om du tynner ut... og selv om du tynner ut 50/50 blir det sinnsykt feite vafler. =) Tenk at det er hele 38% fett i vanlig fløte - da får du 19% - hele 5 ganger så mye som i Helmelk... men bare prøv. Kanskje ta i litt ekstra med egg, for å kompensere for manglende proteiner via melka?

Jeg har ikke laget de enda:) Hmm kanskje jeg bare skal bytte ut melken med 100% vann da :)

Skrevet

Jeg lurer på om man kan lage vafler uten vaffeljern.

Mary Poppins
Skrevet

Hmm, da tror jeg du må ha mange egg.

Jeg får se. Spiste akkurat middag og det intense vaffelsuge har foreløpig blitt borte. Har ikke spist vafler på flere å tror jeg, så veldig rart at jeg var så sugen på det istad :)

Annonse

Mary Poppins
Skrevet

Pannekaker?

Gjest alt går
Skrevet

Alt går :)

Har laget vafler av både melk, rømme, fløte, surmelk

og kun vann :)

Gjest Elextra
Skrevet

Vafler uten vaffeljern stekte jeg i ferien. Jeg lagde bare noen litt tykke og søte pannekaker, nærmest lapper med vaffelrøre. Barna likte dem i hvertfall :-).

Så gikk jeg til innkjøp av nytt vaffeljern på hytta.

Skrevet

Vafler uten vaffeljern stekte jeg i ferien. Jeg lagde bare noen litt tykke og søte pannekaker, nærmest lapper med vaffelrøre. Barna likte dem i hvertfall :-).

Så gikk jeg til innkjøp av nytt vaffeljern på hytta.

Men, jeg vil ha hjerter.

Skrevet

Jada. Jeg lager nesten aldri vafler direkte etter oppskriften, jeg gjør det som regel fordi vi har rømme- eller fløterester.

Spe fløten med vann slik at væskevolumet blir riktig.

Gjest Elextra
Skrevet

Men, jeg vil ha hjerter.

''Men, jeg vil ha hjerter.''

Så får du nok klippe ut hjerter fra pannekakene :)

Annonse

Skrevet

''Men, jeg vil ha hjerter.''

Så får du nok klippe ut hjerter fra pannekakene :)

De må ha sånne ruter også. Og fin kant rundt.

Gjest Elextra
Skrevet

De må ha sånne ruter også. Og fin kant rundt.

Hm.

Kanskje vel så bra å kjøpe et vaffeljern? Du får dem fra et par hundrelapper.

Skrevet

Hm.

Kanskje vel så bra å kjøpe et vaffeljern? Du får dem fra et par hundrelapper.

Tanken har slått meg

Skrevet

Tanken har slått meg

Det blir masse stekeos når man driver og steker, så det er mange fordeler forbundet med ikke å ha vaffeljern også!

Skrevet

Det blir masse stekeos når man driver og steker, så det er mange fordeler forbundet med ikke å ha vaffeljern også!

Det er mange fordeler med å hjerter også:-)

Skrevet

Det er mange fordeler med å hjerter også:-)

Særlig hvis man ikke har dem i halsen!

Natta:-)

Skrevet

Særlig hvis man ikke har dem i halsen!

Natta:-)

Then, avoid men with coltello

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...