Gå til innhold

Må en til lege for å få tabletter som utsetter..

Anbefalte innlegg

Gjest vil utsette
Skrevet

mensen? skal reise til syden om et par dager og har funnet ut at mensen kommer i løpet av ferien. kanskje jeg ikke rekker få de før jeg reiser da. Vil helst ungått det, da jeg har voldsomme blødninger og ennå mer i varme.

Har noen prøvd tabletter som utsetter mensen?

ps. jeg bruker ikke p-piller

hvorfor skjer dette??
Skrevet

Ja!

(kan jo hende legen vil skrive ut resept etter en telefonkonsultasjon, men du trenger iallefall resept)

Gjest Shira :o)
Skrevet

Må ha resept, tror jeg.

Ring legesenteret ditt, forklar problemet og hør om det er mulig å få resept samme dag. Er ikke sikkert du behøver å snakke med legen, annet en evnt på tlf. Husk å si at det haster, slik at du får den samme dag.

Skrevet

Det heter Primolut, og du må ha resept. Jeg pleier bare å ringe fastlegen og går ned og henter resepten. Det her må du begynne på 3 dager FØR forventet mens. Begynner du for sent virker de ikke. Du skal ta tre tabletter daglig i intill 14 dager. 3 dager etter tablettslutt kommer en blødning, som iallefall for meg, er noe kraftigere enn ellers. Ellers ingen ubehag. Men har hørt at det kan variere litt fra person til person.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...