Gå til innhold

Har dere gjort noen symbolhandlinger nylig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg får ikke helt taket på dette med symbolhandlinger. Ok å brenne et bål, eller brenne brev og bøker og brenne kvist og løv og brenne drivved og gress, men hva slags andre symbolhandlinger fins det? Brenne et lys? Plante et tre?

Har dere gjort noen i det siste?

Gjest tripple
Skrevet

Nei, men vurderer å brenne noe bitterhet når jeg orker...

Skrevet

Nei, vi har bare satt ned blomster og lys på min avdøde manns grav :-)

Gjest mixmaster
Skrevet

Jeg har sunget høyt fordi jeg føler meg fri! Og kjøpt en is i dag for å feire sommeren og -10kg på vekta. Og så vurderer jeg å slette eksen fra facebook. DET må da være en symbolhandling?

Gjest mammadalten
Skrevet

Hadde foreldra mine på besøk og serverte dem kaffe i "verdens beste pappa krus" og "elsker deg" krus. Og så fikk de klem når de dro, da.

Skrevet

Hadde foreldra mine på besøk og serverte dem kaffe i "verdens beste pappa krus" og "elsker deg" krus. Og så fikk de klem når de dro, da.

Hm.

Skrevet

Jeg har sunget høyt fordi jeg føler meg fri! Og kjøpt en is i dag for å feire sommeren og -10kg på vekta. Og så vurderer jeg å slette eksen fra facebook. DET må da være en symbolhandling?

Hm.

Skrevet

Nei, vi har bare satt ned blomster og lys på min avdøde manns grav :-)

Hm.

Skrevet

Nei, men vurderer å brenne noe bitterhet når jeg orker...

Hm.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Avfulgt en bestemt person på Twitter.

Og du, hvis du bare vil svare "Hm", så dropp det, det har du svart nok ganger i denne tråden.

Gjest prust
Skrevet

Avfulgt en bestemt person på Twitter.

Og du, hvis du bare vil svare "Hm", så dropp det, det har du svart nok ganger i denne tråden.

Avfulgt? Hva betyr det?

mariaflyfly
Skrevet

Avfulgt? Hva betyr det?

Det lurte jeg også litt på., Jeg fikk ingen treff på dokpro da jeg søkte på "avfølge". :)

Gjest segunda
Skrevet

Jeg må innrømme at jeg forstår ikke helt hva blir lagt i symbolhandlinger i denne tråden. Å tenne bål er ikke symbolikk i mine øyne.

Hvis jeg har hestesko over døra så er det symbol i mine øyne, kors er symbol og det å gjøre korsets tegn over en grav er symbolhandling.

Jeg går ikke med kors, davidsstjerne eller halvmåne rundt halsen for det er religiøse symboler som ikke jeg vil bruke. Jeg gjør gjerne korsets tegn over grav til familiemedlemmer fordi det er symboler som blir gjort i min familie og jeg respekterer det høyt.

I et hinduistisk tempel fikk jeg engang tegnet symboler i ansiktet og syntes det var morsomt den gangen.

Jeg utfører en symbolhandling hver 17. mai når jeg setter det norske flagget på verandaen.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Avfulgt? Hva betyr det?

På Twitter lager du på en måte ditt eget forum. Du velger hvem sine innlegg du vil lese ved at du plukker ut personer du vil følge. Ofte følger de deg da tilbake, og dere kan ha dialoger som også andre kan hoppe inn i. Du trenger ikke å godkjenne folk slik som på FaceBook.

Hadde tilsvarende vært mulig her, kunne jeg ha avfulgt Sør, slik at jeg ikke lenger så noen av hans innlegg. Han kunne likevel fulgt meg og sett hva jeg skrev, eller avfulgt meg tilbake.

Gjest prust
Skrevet

På Twitter lager du på en måte ditt eget forum. Du velger hvem sine innlegg du vil lese ved at du plukker ut personer du vil følge. Ofte følger de deg da tilbake, og dere kan ha dialoger som også andre kan hoppe inn i. Du trenger ikke å godkjenne folk slik som på FaceBook.

Hadde tilsvarende vært mulig her, kunne jeg ha avfulgt Sør, slik at jeg ikke lenger så noen av hans innlegg. Han kunne likevel fulgt meg og sett hva jeg skrev, eller avfulgt meg tilbake.

Ok. Jeg forstår. Er verken på Facebook eller Twitter.... regner med at dersom jeg hadde begynt å følge med der, hadde jeg blitt hekta :-(

mariaflyfly
Skrevet

Ah, "followers", altså. Avfølge var en rar oversettelse. Men jeg kan ikke komme på noe bedre alternativ. ;)

Gjest prust
Skrevet

Det lurte jeg også litt på., Jeg fikk ingen treff på dokpro da jeg søkte på "avfølge". :)

Hva i huleste er dokpro?????

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...