Gå til innhold

Si opp jobben...

Anbefalte innlegg

Gjest franska
Skrevet

Etter å tenkt gjennom det her lenge, er jeg nå fast bestemt på å si opp deltidsjobben jeg har ved siden av studiene. Det er mest fordi jeg er så utrolig lei den, jeg har vært der i 2 og et halvt år, og det har gått i det samme hele tiden (var også på fulltid der i et år).

Jeg ville finne meg en annen jobb først, men nå arbeider jeg der i sommer og jeg gruer meg til hver arbeidsdag, jeg får dritt fra kundene selv om jeg er blid og jeg bare drittlei. Det går faktisk utover min livskvalitet.

Men så er det da at min sjef alltid blir glad visst jeg spør om mere arbeid, fordi jeg er stabil og om jeg må si det selv - ganske flink og effektiv. Og så er jeg utstyrt med en stor/høy samvittighet som jeg ikke klarer å få bukt med. Har blitt opplært av min mor til å få dårlig samvittighet for det meste, og nærmest alltid tenke på andre fremfor meg.

Jo...jeg er blitt en snill person, men lite bein i nesa på visse områder, gjerne i jobbsammenheng der det handler om slike ting som å si opp, komme med ønsker, hevde seg selv osv.

Det skal være sagt at dette er en "lortejobb" med minstelønn i et supermarked der det normalt er meget store utskiftninger. Jeg er faktisk den som har vært der lengst nå.

Og selv om dette kun er deltidsjobben min nå, føler jeg på en måte at jeg "sitter fast". Vanskelig å forklare.

Kan noen få inn i hodet mitt at det er helt normalt å si opp arbeidet sitt og at jeg ikke skal ha dårlig samvittighet?

Gruer meg bare så til å ta det opp med sjefen!

Men hva er det værste som kan skje? At han konfrontrerer meg på en eller annen måte...

Skrevet

Hei,

Men er det mulig at han har andre jobber å tilby, som du liker bedre?

Med vennlig hilsen

Gjest segunda
Skrevet

Det som kan skje er det som Sør sier at sjefen tilbyr deg en annen jobb hvis den finnes. Ellers så må h*n akseptere din oppsigelse.

Hvis du har fast jobb må du levere en skriftlig oppsigelse og trenger ikke "å ta det opp" med sjefen på en annen måte. I den skriftlige oppsigelsen kan du be om referanser.

Det er helt naturlig å ønske seg en ny jobb, og siden jeg regner med at du har tre måneders oppsigelse kan du bruke tiden til å finne deg en ny.

Lykke til.

Gjest franska
Skrevet

Hei,

Men er det mulig at han har andre jobber å tilby, som du liker bedre?

Med vennlig hilsen

Nei, Sør det er vanskelig....det er et sånt billig supermarked med kun kasseassistenter og lukkeansvarlige (uten kjøttdisker o.l). Jeg kunne evt. bli lukkeansvarlig,men det tror jeg ikke at jeg vil heller. arbeidsoppgavene er likevel omtrent de samme som mine nå, bare mindre kassesitting og mer ansvar for pengeskap og så videre...

For å si opp må man utfylle et skjema man kun kan få gjennom butikksjefen, ellers er vår sjef også fornøyd med muntlige avtaler. Så jeg kan ikke bare levere noe jeg har skrevet selv.¨

Jeg synes det er vanskelig å ta den samtalen, men jeg må vel. Dette er en jobb hvor vi ofte er for få på arbeid, det er mye stress og det eneste man får tilbake er penger. Jeg er på masteren nå og ønsker meg etterhvert en mer studierelevant jobb, er lei av å tråkke i det samme...

Skrevet

Nei, Sør det er vanskelig....det er et sånt billig supermarked med kun kasseassistenter og lukkeansvarlige (uten kjøttdisker o.l). Jeg kunne evt. bli lukkeansvarlig,men det tror jeg ikke at jeg vil heller. arbeidsoppgavene er likevel omtrent de samme som mine nå, bare mindre kassesitting og mer ansvar for pengeskap og så videre...

For å si opp må man utfylle et skjema man kun kan få gjennom butikksjefen, ellers er vår sjef også fornøyd med muntlige avtaler. Så jeg kan ikke bare levere noe jeg har skrevet selv.¨

Jeg synes det er vanskelig å ta den samtalen, men jeg må vel. Dette er en jobb hvor vi ofte er for få på arbeid, det er mye stress og det eneste man får tilbake er penger. Jeg er på masteren nå og ønsker meg etterhvert en mer studierelevant jobb, er lei av å tråkke i det samme...

Men der har du i alle fall en helt legitim grunn til å ville slutte - nemlig at du vil se deg om etter en jobb som er mer relevant i forhold til utdannelsen din nå som den nærmer seg slutten.

Det tror jeg enhver sjef vil skjønne, og dermed slipper du si noe om trivsel dersom du ikke ønsker det.

Det kommer til å gå mye bedre enn du er redd for :o)

Gjest franska
Skrevet

Men der har du i alle fall en helt legitim grunn til å ville slutte - nemlig at du vil se deg om etter en jobb som er mer relevant i forhold til utdannelsen din nå som den nærmer seg slutten.

Det tror jeg enhver sjef vil skjønne, og dermed slipper du si noe om trivsel dersom du ikke ønsker det.

Det kommer til å gå mye bedre enn du er redd for :o)

Takk :)

Gjest septembermum
Skrevet

Du kan vel bruke det som unnskyldning,

det blir for travelt med en slik jobb nå ved siden av studiene- spesielt nå

når du har kommet så langt, og du vil ha en jobb som er litt mer relevant for studiene dine (litt greit CV-messig).

Du skal ikke ha dårlig samvittighet for å si opp jobben i alle fall.

Han finner alltids noen nye. Det er uansett ikke ditt ansvar.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...