Gjest Livet har ingen garantier Skrevet 26. juli 2010 Skrevet 26. juli 2010 "Jeg kommer tilbake i neste uke" "Vi snakkes senere" "Kan du stikke innom i morgen?" osv...osv.... Er slike uttrykk bare en frase? Er det bare håp for morgendagen at en er i live? Forventninger om at en annen er der ved neste møte? Livet har ingen garantier... 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 26. juli 2010 Skrevet 26. juli 2010 "Vi snakkes", er kanskje en meningsløs frase av typen man sier til hvem som helst. Men "jeg kommer innom neste uke", eller "kan du stikke innom i morgen?", er ikke meningsløse fraser. Det ene betyr "jeg kommer innom neste uke" (og er eventuelt en løgn), mens det andre er et spørsmål. Ikke en meningsløs frase. Og vi kan ikke ta høyde for at vi muligens flater ut i en tragisk skurtreskerulykke i løpet av de neste 24 timene. I så fall hadde enhver avslutning på en samtale blitt i overkant dramatiske. "Kan du komme innom i morgen? Altså ... forutsatt at du ikke dør i løpet av de neste 24 timene?". 0 Siter
Angustia Skrevet 26. juli 2010 Skrevet 26. juli 2010 Nei, livet har ingen garantier, Men dette er ikke fraser, vi forventer at vi skal være her i morgen og neste uke. Skjønner hva du meiner likevel, her er min historie: Min mann dro på fisketur. Han ringte meg gledesstrålende og fortalte om alle ørretene han hadde fått. Han avslutta med å si at han gleda seg til å komme heim og steike dem til oss, og "vi sees snart"! Seinere samme dag fikk jeg telefon om at han var død. Neste gang jeg så han var i ei kiste på syning. Men jeg sier fortsatt "sees snart" osv til mine venner og familie. Det er flott å leve som om hver dag var den siste, men man kan ikke anta at det er det - da går det galt. Snakkes :-) 0 Siter
Angustia Skrevet 26. juli 2010 Skrevet 26. juli 2010 "Vi snakkes", er kanskje en meningsløs frase av typen man sier til hvem som helst. Men "jeg kommer innom neste uke", eller "kan du stikke innom i morgen?", er ikke meningsløse fraser. Det ene betyr "jeg kommer innom neste uke" (og er eventuelt en løgn), mens det andre er et spørsmål. Ikke en meningsløs frase. Og vi kan ikke ta høyde for at vi muligens flater ut i en tragisk skurtreskerulykke i løpet av de neste 24 timene. I så fall hadde enhver avslutning på en samtale blitt i overkant dramatiske. "Kan du komme innom i morgen? Altså ... forutsatt at du ikke dør i løpet av de neste 24 timene?". LOL! 0 Siter
Sør Skrevet 26. juli 2010 Skrevet 26. juli 2010 Nei, livet har ingen garantier, Men dette er ikke fraser, vi forventer at vi skal være her i morgen og neste uke. Skjønner hva du meiner likevel, her er min historie: Min mann dro på fisketur. Han ringte meg gledesstrålende og fortalte om alle ørretene han hadde fått. Han avslutta med å si at han gleda seg til å komme heim og steike dem til oss, og "vi sees snart"! Seinere samme dag fikk jeg telefon om at han var død. Neste gang jeg så han var i ei kiste på syning. Men jeg sier fortsatt "sees snart" osv til mine venner og familie. Det er flott å leve som om hver dag var den siste, men man kan ikke anta at det er det - da går det galt. Snakkes :-) *klem* 0 Siter
Angustia Skrevet 26. juli 2010 Skrevet 26. juli 2010 *klem* Takk, Sør! Det er tre år siden, men føles av og til som om det var i går. Klem tilbake :-) 0 Siter
Gjest Lanterne Skrevet 26. juli 2010 Skrevet 26. juli 2010 "Vi snakkes", er kanskje en meningsløs frase av typen man sier til hvem som helst. Men "jeg kommer innom neste uke", eller "kan du stikke innom i morgen?", er ikke meningsløse fraser. Det ene betyr "jeg kommer innom neste uke" (og er eventuelt en løgn), mens det andre er et spørsmål. Ikke en meningsløs frase. Og vi kan ikke ta høyde for at vi muligens flater ut i en tragisk skurtreskerulykke i løpet av de neste 24 timene. I så fall hadde enhver avslutning på en samtale blitt i overkant dramatiske. "Kan du komme innom i morgen? Altså ... forutsatt at du ikke dør i løpet av de neste 24 timene?". Hehe, sant det. :-) 0 Siter
plommeblomst Skrevet 26. juli 2010 Skrevet 26. juli 2010 "Vi snakkes", er kanskje en meningsløs frase av typen man sier til hvem som helst. Men "jeg kommer innom neste uke", eller "kan du stikke innom i morgen?", er ikke meningsløse fraser. Det ene betyr "jeg kommer innom neste uke" (og er eventuelt en løgn), mens det andre er et spørsmål. Ikke en meningsløs frase. Og vi kan ikke ta høyde for at vi muligens flater ut i en tragisk skurtreskerulykke i løpet av de neste 24 timene. I så fall hadde enhver avslutning på en samtale blitt i overkant dramatiske. "Kan du komme innom i morgen? Altså ... forutsatt at du ikke dør i løpet av de neste 24 timene?". Min gamle mormor slengte som regel på et "..., hvis jeg lever" på sånne fraser. Vi syns det var litt unødvendig, vi, da Damen ble 91, så det ble noen sånne i løpet av livet 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.