Gå til innhold

Bare en frase?

Gjest Livet har ingen garantier

Anbefalte innlegg

Gjest Livet har ingen garantier
Skrevet

"Jeg kommer tilbake i neste uke"

"Vi snakkes senere"

"Kan du stikke innom i morgen?"

osv...osv....

Er slike uttrykk bare en frase? Er det bare håp for morgendagen at en er i live? Forventninger om at en annen er der ved neste møte?

Livet har ingen garantier...

ShitDiddelyDo
Skrevet

"Vi snakkes", er kanskje en meningsløs frase av typen man sier til hvem som helst.

Men "jeg kommer innom neste uke", eller "kan du stikke innom i morgen?", er ikke meningsløse fraser. Det ene betyr "jeg kommer innom neste uke" (og er eventuelt en løgn), mens det andre er et spørsmål. Ikke en meningsløs frase.

Og vi kan ikke ta høyde for at vi muligens flater ut i en tragisk skurtreskerulykke i løpet av de neste 24 timene. I så fall hadde enhver avslutning på en samtale blitt i overkant dramatiske.

"Kan du komme innom i morgen? Altså ... forutsatt at du ikke dør i løpet av de neste 24 timene?".

Skrevet

Nei, livet har ingen garantier, Men dette er ikke fraser, vi forventer at vi skal være her i morgen og neste uke.

Skjønner hva du meiner likevel, her er min historie:

Min mann dro på fisketur. Han ringte meg gledesstrålende og fortalte om alle ørretene han hadde fått. Han avslutta med å si at han gleda seg til å komme heim og steike dem til oss, og "vi sees snart"!

Seinere samme dag fikk jeg telefon om at han var død. Neste gang jeg så han var i ei kiste på syning.

Men jeg sier fortsatt "sees snart" osv til mine venner og familie. Det er flott å leve som om hver dag var den siste, men man kan ikke anta at det er det - da går det galt.

Snakkes :-)

Skrevet

"Vi snakkes", er kanskje en meningsløs frase av typen man sier til hvem som helst.

Men "jeg kommer innom neste uke", eller "kan du stikke innom i morgen?", er ikke meningsløse fraser. Det ene betyr "jeg kommer innom neste uke" (og er eventuelt en løgn), mens det andre er et spørsmål. Ikke en meningsløs frase.

Og vi kan ikke ta høyde for at vi muligens flater ut i en tragisk skurtreskerulykke i løpet av de neste 24 timene. I så fall hadde enhver avslutning på en samtale blitt i overkant dramatiske.

"Kan du komme innom i morgen? Altså ... forutsatt at du ikke dør i løpet av de neste 24 timene?".

LOL!

Skrevet

Nei, livet har ingen garantier, Men dette er ikke fraser, vi forventer at vi skal være her i morgen og neste uke.

Skjønner hva du meiner likevel, her er min historie:

Min mann dro på fisketur. Han ringte meg gledesstrålende og fortalte om alle ørretene han hadde fått. Han avslutta med å si at han gleda seg til å komme heim og steike dem til oss, og "vi sees snart"!

Seinere samme dag fikk jeg telefon om at han var død. Neste gang jeg så han var i ei kiste på syning.

Men jeg sier fortsatt "sees snart" osv til mine venner og familie. Det er flott å leve som om hver dag var den siste, men man kan ikke anta at det er det - da går det galt.

Snakkes :-)

*klem*

Skrevet

*klem*

Takk, Sør! Det er tre år siden, men føles av og til som om det var i går.

Klem tilbake :-)

Gjest Lanterne
Skrevet

Hehe, sant det. :-)

plommeblomst
Skrevet

Min gamle mormor slengte som regel på et "..., hvis jeg lever" på sånne fraser. Vi syns det var litt unødvendig, vi, da ;) Damen ble 91, så det ble noen sånne i løpet av livet :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...