Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Haha, uff.

Han er helt fantastisk. En flott pappa til begge ungene, jobber 8 timer dagen i en jobb han hater for at vi skal ha noe å leve av (absolutt ikke rik), intelligent, morsom, sjarmerende, snill og... ikke overraskende... ganske så maskulin og utrolig sta.

Siden jeg startet forholdet med å si at jeg har ingen planer om å gifte meg noensinne, så tilpasset han sine ønsker til det. Når jeg da, ett år etter, sa at forholdet vårt hadde forandret meningen min, så var tanken helt fjern for han...

Sånn kan det gå ;)

Da får du bare suck it up og nyte kjøresten din :)

• Svar 49
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Glimtipper

18

• Katt-ja

6

• adhemar

4

• meg__123!

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Da får du bare suck it up og nyte kjøresten din :)

Det er nok mest nærliggende. Jeg må bare banke inn i hodet at vi ikke er noe mindre til familie på grunn av etternavn og manglende gifteringer.

Skrevet

Ligner litt ;)

Vel, da kunne jeg nok tilgitt ham noen småting :-)

Skrevet

Men Glimtipper ligner ikke på Bridget Jones, altså... hehe. =) Bare for å oppklare det. Hun er nok litt mer selvsikker. =)

Ja. Og en god del tjukkere :D

Gjest høstløv
Skrevet

Kan du ikke bytte etternavn på deg og sønnen, slik at alle fire får samme etternavn? Altså ta etternavnet til samboeren din?

Skrevet

Kan du ikke bytte etternavn på deg og sønnen, slik at alle fire får samme etternavn? Altså ta etternavnet til samboeren din?

Jeg føler det blir så feil å ta hans etternavn uten at vi er gift. Jeg kan selvfølgelig høre hva han synes om det, men jeg tenker også på resten av familiens reaksjoner.

Gjest høstløv
Skrevet

Jeg føler det blir så feil å ta hans etternavn uten at vi er gift. Jeg kan selvfølgelig høre hva han synes om det, men jeg tenker også på resten av familiens reaksjoner.

Ikke sett dine egne følelser til side for å ta hensyn til andres reaksjoner.

Gjest norsesz
Skrevet

Du kan jo bruke "jeg vil gjerne at det vises at jenta har norske aner" som argument? Evt bytte etternavn på gutten din til fornavn, fars etternavn, mors etternavn, for å vise ham hvor bra det blir! :-) Hvis du har et -sen navn som oppfattes lett i England, f.eks Johansen, blir det ikke uengelsk heller, hvis du skjønner hva jeg mener.

Mary Poppins
Skrevet

Fordi hun allerede har tre navn. Fornavn nummer to er oppkalling etter moren hans, så det kan vi ikke fjerne selv om det ikke skal brukes til daglig. Jeg synes ikke det er så farlig med fire navn, men han syntes det ble for mye. I tillegg er det jo slik at mitt etternavn er norsk og hans er engelsk. Så de passer ikke akkurat sammen...

Det er da ingen problem å ha fire navn :-) Jeg har det selv. Min venninne har 6 navn!! Og de er til og meg ganske lange. But still, not a problem! :-)

Skrevet

Jeg synes laban har svart klokt.

Alternativet er at du frir til samboeren din på en så sjarmerende måte at han mener at dere selvfølgelig bør gifte dere:-)

Skrevet

Jeg synes laban har svart klokt.

Alternativet er at du frir til samboeren din på en så sjarmerende måte at han mener at dere selvfølgelig bør gifte dere:-)

Tenkte meg at det mest nærliggende er at jeg lever med tingenes tilstand.

Han vil aldri si ja til å gifte seg om jeg frir. Han ville følt det som et overtramp, nærmest ;)

Gjest Elextra
Skrevet

Du har helt rett. Jeg må nok bare bestemme meg for at vi ikke er noe mindre familie, bare fordi vi har tre forskjellige etternavn.

Praktisk sett går det helt greit her også. Ingen som har reagert negativt så langt.

Jeg er også eneste i min familie med mitt etternavn, og det går aldeles strålende :-).

Gjest høstløv
Skrevet

Syns ikke kvinner skal ta mannens navn når de gifter seg, og syns heller ikke barna bare skal ta mannens navn. Syns også morens navn skal være etternavnet, og mannens mellomnavnet. Burde vært obligatoriske regler for dette.

Slik ble det gjort da sønnen min giftet seg.

Skrevet

Tenkte meg at det mest nærliggende er at jeg lever med tingenes tilstand.

Han vil aldri si ja til å gifte seg om jeg frir. Han ville følt det som et overtramp, nærmest ;)

Hmmmm... i gamle dager var det noe som ble kalt kvinnelist, men jeg er litt usikker på om det fortsatt eksisterer...*s*

Hvis ikke, så er sikkert rasjonaliteten din beste venn:-)

Skrevet

Hmmmm... i gamle dager var det noe som ble kalt kvinnelist, men jeg er litt usikker på om det fortsatt eksisterer...*s*

Hvis ikke, så er sikkert rasjonaliteten din beste venn:-)

Jeg har det med å si ting rett ut, dessverre. Det hadde sikkert vært bedre om jeg var litt taktisk, men jeg har ikke evnen.

Gjest Ung enke
Skrevet

Jeg har en noe annerledes navnebakgrunn. Jeg beholdt mitt etternavn og alle barna vi fikk, fikk farens etternavn. Nå er han død, så vi er en familie med mor med ett etternavn og barna med et annet. No problem! Tror ikke jeg noen gang har fått noen slags reaksjon på det.

Gjest Elextra
Skrevet

Syns ikke kvinner skal ta mannens navn når de gifter seg, og syns heller ikke barna bare skal ta mannens navn. Syns også morens navn skal være etternavnet, og mannens mellomnavnet. Burde vært obligatoriske regler for dette.

''Syns ikke kvinner skal ta mannens navn når de gifter seg, og syns heller ikke barna bare skal ta mannens navn. ''

Hvorfor det?

Det er vel like (men ikke mer) naturlig at barnet har fars navn som mors.

Gjest Elextra
Skrevet

Det mest naturlige er vel at de tar farens navn? Derfor syns jeg flere skulle ta morens navn.

''Det mest naturlige er vel at de tar farens navn?''

Er det?

Det er vel det tradisjonelle og det vanligste, men ikke nødvendigvis noe mer naturlig enn barnet tar mors navn.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...