Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

''Det mest naturlige er vel at de tar farens navn?''

Er det?

Det er vel det tradisjonelle og det vanligste, men ikke nødvendigvis noe mer naturlig enn barnet tar mors navn.

Tipper han mente det vanligste :-)

• Svar 49
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Glimtipper

18

• Katt-ja

6

• adhemar

4

• meg__123!

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Syns ikke kvinner skal ta mannens navn når de gifter seg, og syns heller ikke barna bare skal ta mannens navn. Syns også morens navn skal være etternavnet, og mannens mellomnavnet. Burde vært obligatoriske regler for dette.

Hehe, har fulgt din regel! Har tokullsbarn der alle har mitt etternavn og farens som mellomnavn, fungerer utmerket :-)

Skrevet

Her har jr mitt etternavn som mellomnavn, og farens etternavn. Er glad for det i dag, siden vi flyttet fra hverandre. Ser jr også forteller kompiser at han heter x fordi mamma heter det og y fordi pappa heter det. Andre barn har kun fars etternavn og jeg ser heller ikke noe merkelig med det. For oss var det riktig å gjøre det slik. Enhver må finne ut hva som passer for seg.

Hadde jeg gått å tenkt mye på dette og ergret meg over det, hadde jeg nok tatt den diskusjonen med far/ fedrene om å legge til mitt etternavn som mellomnavn. Synes ikke det er unaturlig, iallefall om det er små sjanser for at dere skal gifte dere.

Hvilke grunner ga han for at ditt navn ikke skulle være med nå? Er det uvanlig i England kanskje med to etternavn?

Skrevet

dere må jo ikke være gift for at du kan ta hans etternavn?

Skrevet

dere må jo ikke være gift for at du kan ta hans etternavn?

Nei, føler ikke det blir riktig. Tror det hadde blitt familiekonflikt ut av slikt. Familien hans er... vel.

Skrevet

Nei, føler ikke det blir riktig. Tror det hadde blitt familiekonflikt ut av slikt. Familien hans er... vel.

familiekonflikt ut av det? de har vel ikke noe med at du skifter etternavn....

Skrevet

familiekonflikt ut av det? de har vel ikke noe med at du skifter etternavn....

Du kan forsøke å fortelle de hva de ikke har noe med ;)

Vi snakker om menneskene som dukket opp i broren til sambos bryllup i hverdagsklær, for de syntes ikke det var noe vits i å gifte seg etter syv år sammen, så da var det viktigere at de var "komfortable" ;)

Skrevet

Vi snakker om menneskene som dukket opp i broren til sambos bryllup i hverdagsklær, for de syntes ikke det var noe vits i å gifte seg etter syv år sammen, så da var det viktigere at de var "komfortable" ;)

Men kjære Glimtipper, du må da ikke la slike mennesker få diktere livet ditt/deres.

Jeg har ikke lest tråden, og husker ikke lovverket i Storbritannia, men går det ikke an å gi unger begges etternavn?

Med vennlig hilsen

Skrevet

heheh såpass ja.. noen er spesielle gitt :P

Skrevet

oh, så han har fått både morens navn som mellomnavn og sitt etternavn, og absolutt ikke kan gå med på bindestrek, finne på et nytt etternavn, ikke gifte seg, og overhode ikke tillate at du frir selv en gang ?

Ser for meg en halvrik engelskmann (som gikk på kostskole) som en venninne av frøkna gifta seg med. Steike for en tulling. Får håpe din er bedre på andre måter da, for her høres han ganske kjip ut :)

Signerer her! Han høres fryktelig vanskelig ut og han virker dominerende og kontrollerende. Uff..hadde ikke villet gifte meg med en slik en, nei...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...