Sør Skrevet 26. juli 2010 Skrevet 26. juli 2010 Nå er det slik at også myndighetene i England oppfordrer til totalavholdenhet. Så din søster snakker nok mest som privatperson, i så tilfelle. Hei, Det jeg fant (offentlig) fra Storbritannia var 1-2 glass 1-2 ganger i uken, men det beste var å la være. ''The best advice is to avoid drinking alcohol when you are pregnant or trying to conceive. If you do decide to drink, then make sure it is no more than one or two units, just once or twice a week, and don't get drunk. If you stick to this, the evidence suggests it's highly unlikely you'll harm your baby.'' Kilde: http://www.direct.gov.uk/en/Parents/HavingABaby/HealthInPregnancy/DG_171342 Med vennlig hilsen 0 Siter
Glimtipper Skrevet 26. juli 2010 Skrevet 26. juli 2010 Hei, Det jeg fant (offentlig) fra Storbritannia var 1-2 glass 1-2 ganger i uken, men det beste var å la være. ''The best advice is to avoid drinking alcohol when you are pregnant or trying to conceive. If you do decide to drink, then make sure it is no more than one or two units, just once or twice a week, and don't get drunk. If you stick to this, the evidence suggests it's highly unlikely you'll harm your baby.'' Kilde: http://www.direct.gov.uk/en/Parents/HavingABaby/HealthInPregnancy/DG_171342 Med vennlig hilsen Ja, det er fordi svært mange kvinner i England ikke klarer å opprettholde totalavholdenhet. Om det blir oppgitt på spørreskjemaet i begynnelsen av graviditeten vil de da be deg begrense deg til to glass per uke, samtidig som de legger til: "Selv om det beste er at du ikke drikker." Nå skal jeg ikke tolke forskningsresultatene de uttaler seg om, jeg snakker bare om det man får av informasjon når man har svangerskapskontroll her i England 0 Siter
Angustia Skrevet 26. juli 2010 Skrevet 26. juli 2010 Her er litt om forfatteren din, hidi. Han har (tilsynelatende) NULL medisinsk utdanning. Derimot: ''Snoen har vært leder av Fremskrittspartiets Utredningsinstitutt (FUI). Han er visepresident i Monticello Society, en forening som har til formål å arbeide for å øke nordmenns kunnskap om og forståelse for amerikanske forhold. '' Føler du deg bedre nå? ;-) Interessant, Sør :-) 0 Siter
Glimtipper Skrevet 26. juli 2010 Skrevet 26. juli 2010 Interessant. Jeg prøvde å spørre om det, men ho mente at engelske myndigheter ikke mante til totalavholdenhet heller... hm, det er kanskje litt forskjellig fra sted til sted i England og. De oppfordrer til totalavholdenhet eller, om det ikke er mulig, to glass i uka. Kanskje totalavholdenhet ikke er mulig for henne? 0 Siter
Sør Skrevet 26. juli 2010 Skrevet 26. juli 2010 Ja, det er fordi svært mange kvinner i England ikke klarer å opprettholde totalavholdenhet. Om det blir oppgitt på spørreskjemaet i begynnelsen av graviditeten vil de da be deg begrense deg til to glass per uke, samtidig som de legger til: "Selv om det beste er at du ikke drikker." Nå skal jeg ikke tolke forskningsresultatene de uttaler seg om, jeg snakker bare om det man får av informasjon når man har svangerskapskontroll her i England Sannsynligvis ble jo ungen unnfanget på puben, uansett! :-) Med vennlig hilsen 0 Siter
Glimtipper Skrevet 26. juli 2010 Skrevet 26. juli 2010 Sannsynligvis ble jo ungen unnfanget på puben, uansett! :-) Med vennlig hilsen Haha. Min ble unnfanget ETTER puben 0 Siter
Sør Skrevet 26. juli 2010 Skrevet 26. juli 2010 Interessant, Sør :-) Ja, ikke sant. :-) Med vennlig hilsen 0 Siter
fasanen Skrevet 26. juli 2010 Skrevet 26. juli 2010 De oppfordrer til totalavholdenhet eller, om det ikke er mulig, to glass i uka. Kanskje totalavholdenhet ikke er mulig for henne? Nei tror ikke ho har problemer med alkohol. Men det var akkurat det ho sa ho og, oppfordrer til avholdenhet, men det er greit å drikke opp til to enheter i uka. 0 Siter
Sør Skrevet 26. juli 2010 Skrevet 26. juli 2010 Haha. Min ble unnfanget ETTER puben Nåja, de lukket vel tidlig i England! ;-) Med vennlig hilsen 0 Siter
Gjest manipulering Skrevet 26. juli 2010 Skrevet 26. juli 2010 Her er litt om forfatteren din, hidi. Han har (tilsynelatende) NULL medisinsk utdanning. Derimot: ''Snoen har vært leder av Fremskrittspartiets Utredningsinstitutt (FUI). Han er visepresident i Monticello Society, en forening som har til formål å arbeide for å øke nordmenns kunnskap om og forståelse for amerikanske forhold. '' Føler du deg bedre nå? ;-) Siden du er opptatt av kildekritikk, så stiller jeg meg tvilende til at ditt sitat fra wikipedia kan sies å være dekkende for hva Snoen står for. Dette er resten av teksten som sto der: ''Jan Arild Snoen (født 4. januar 1964) er en norsk forfatter, skribent og debattant. Han har utgitt flere debattbøker, var redaktør i tidsskriftet Ideer om frihet, og har skrevet i tidsskrifter som Samtiden og magasinet Memo. Snoen har vært leder av Fremskrittspartiets Utredningsinstitutt (FUI). Han er visepresident i Monticello Society, en forening som har til formål å arbeide for å øke nordmenns kunnskap om og forståelse for amerikanske forhold. Snoen er fast skribent i tidsskriftet Minerva, med særlig fokus på mediekritikk. I 2001 utga han boken Kong Carl: En uautorisert biografi om Carl I. Hagen sammen med Jan Ove Ekeberg, på Kagge Forlag. Boken gir et kritisk blikk på Carl I Hagen og Fremskrittspartiet. I 2004 utga han boken Åpen verden - et forsvar for globaliseringen i sammen med Paul Chaffey, Nils Petter Gleditsch, Håvard Hegre, Mikael F. Sandström og Henrik Syse, på forlaget Civita AS. '' 0 Siter
Gjest manipulering Skrevet 26. juli 2010 Skrevet 26. juli 2010 Interessant, Sør :-) Foreslår at du gjør litt grundigere kildekritikk selv og ikke svelger rått det du får servert. 0 Siter
filiokus81 Skrevet 26. juli 2010 Skrevet 26. juli 2010 Tror mange gravide har vært i samme situasjon;) Da jeg selv ble gravid første gang (28 år siden), så var det ikke snakk om alkoholbegrensninger i det hele tatt....! Heldigvis går verden fremover, og vi blir klokere;) Men leste et svar fra en lege på lommelegen. no, som anbefalte en nygravid kvinne abort, fordi hun hadde drukket endel de første fem ukene, og det synes jeg var et horribelt svar! Mja, nå var det vel ikke akkurat det legen sa: http://www.lommelegen.no/393044/ta-abort-etter-alkohol-og-rontgen 0 Siter
Sør Skrevet 26. juli 2010 Skrevet 26. juli 2010 Siden du er opptatt av kildekritikk, så stiller jeg meg tvilende til at ditt sitat fra wikipedia kan sies å være dekkende for hva Snoen står for. Dette er resten av teksten som sto der: ''Jan Arild Snoen (født 4. januar 1964) er en norsk forfatter, skribent og debattant. Han har utgitt flere debattbøker, var redaktør i tidsskriftet Ideer om frihet, og har skrevet i tidsskrifter som Samtiden og magasinet Memo. Snoen har vært leder av Fremskrittspartiets Utredningsinstitutt (FUI). Han er visepresident i Monticello Society, en forening som har til formål å arbeide for å øke nordmenns kunnskap om og forståelse for amerikanske forhold. Snoen er fast skribent i tidsskriftet Minerva, med særlig fokus på mediekritikk. I 2001 utga han boken Kong Carl: En uautorisert biografi om Carl I. Hagen sammen med Jan Ove Ekeberg, på Kagge Forlag. Boken gir et kritisk blikk på Carl I Hagen og Fremskrittspartiet. I 2004 utga han boken Åpen verden - et forsvar for globaliseringen i sammen med Paul Chaffey, Nils Petter Gleditsch, Håvard Hegre, Mikael F. Sandström og Henrik Syse, på forlaget Civita AS. '' Ja, finner du noe der om at han er medisinsk kvalifisert? Eller at han opptrer nøytralt? 0 Siter
filiokus81 Skrevet 26. juli 2010 Skrevet 26. juli 2010 Hva??? Det er jo skrekkelig! Snakk om at vitenskapen snur seg mot oss Det var ikke helt sånn det var: http://www.lommelegen.no/393044/ta-abort-etter-alkohol-og-rontgen 0 Siter
Sør Skrevet 26. juli 2010 Skrevet 26. juli 2010 Mja, nå var det vel ikke akkurat det legen sa: http://www.lommelegen.no/393044/ta-abort-etter-alkohol-og-rontgen Takk for opplysningen! Med vennlig hilsen 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 26. juli 2010 Forfatter Skrevet 26. juli 2010 Mja, nå var det vel ikke akkurat det legen sa: http://www.lommelegen.no/393044/ta-abort-etter-alkohol-og-rontgen Det var feil lege! 0 Siter
Gjest manipulering Skrevet 26. juli 2010 Skrevet 26. juli 2010 Ja, finner du noe der om at han er medisinsk kvalifisert? Eller at han opptrer nøytralt? Det kreves ikke medisinsk utdannelse for å kunne sette seg inn i forskningslitteratur. Han skriver nå for minerva. Synes det er mer relevant å trekke frem enn at han tidligere har vært leder av FUI. 0 Siter
Sør Skrevet 26. juli 2010 Skrevet 26. juli 2010 Det kreves ikke medisinsk utdannelse for å kunne sette seg inn i forskningslitteratur. Han skriver nå for minerva. Synes det er mer relevant å trekke frem enn at han tidligere har vært leder av FUI. Nei, her er det Fremskrittspartiet (med deres syn på alkohol) som er relevant. 0 Siter
filiokus81 Skrevet 26. juli 2010 Skrevet 26. juli 2010 Det var feil lege! Kan du legge ut link til riktig innlegg, i så fall? 0 Siter
Gjest manipulering Skrevet 26. juli 2010 Skrevet 26. juli 2010 Nei, her er det Fremskrittspartiet (med deres syn på alkohol) som er relevant. Snoen gikk visstnok ut av FrP i 1994. Kilde: http://www.ama-gi.no/arkiv/artikkel2001-10.shtml 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.