siameser Skrevet 26. juli 2010 Skrevet 26. juli 2010 Jeg våkna i natt med intens svie i underlivet og måtte fælt på do. Tenkte ikke noe videre over det, hadde vært ute og bada osv. de to forrige dagene. Tok en paracet og la meg igjen. Nå i dag har det blitt verre og verre, og jeg skvatt da jeg så at jeg tissa rødt. Jeg har aldri hatt UVI før. Må jeg til legen nå? 0 Siter
Gjest vcxbv Skrevet 26. juli 2010 Skrevet 26. juli 2010 Du bør levere en urinprøve hos legen. Kan nok hende du må ha medisin for å bli bra. Drikk mye og gjerne tranbærjuice. 0 Siter
Tralla Skrevet 26. juli 2010 Skrevet 26. juli 2010 Ja, det er ikke uvanlig med blod i urinen ved UVI. Ta en urinprøve å dra på legevakta. Fryktelig ubehagelig, men bedres raskt ved riktig behandling. Drikk rikelig, og unngå mye sukkerholdig drikke. Fyr på med c-vitamin også, da trives ikke bakteriene. 0 Siter
Gjest septembermum Skrevet 26. juli 2010 Skrevet 26. juli 2010 Ja, vanlige UVI kan man prøve å skylle bort med å drikke mye surt som juice, ta tranebær osv og heller gå til lege om d ikke gir seg innen en viss tid, men tisser du rødt, ja da bør du gå til legen.. i tilfelle det er noe alvorligere. Finner ofte blod i urinen ved UVI, men gå til legen uansett. 0 Siter
siameser Skrevet 26. juli 2010 Forfatter Skrevet 26. juli 2010 Ja, vanlige UVI kan man prøve å skylle bort med å drikke mye surt som juice, ta tranebær osv og heller gå til lege om d ikke gir seg innen en viss tid, men tisser du rødt, ja da bør du gå til legen.. i tilfelle det er noe alvorligere. Finner ofte blod i urinen ved UVI, men gå til legen uansett. Usj. Takk for svar Jeg har fått beskjed om å møte opp med full blære..får vel ta en paracet til, da. 0 Siter
filiokus81 Skrevet 26. juli 2010 Skrevet 26. juli 2010 Ved vanlig UVI (cystitt) har man normalt ikke synlig blod i urinen, bare små mengder som slår ut på urinstix. Har du synlig rød urin tyder det på at infeksjonen kan ha krøpet opp i nyrebekkenet, og da må du ha antibiotikabehandling. Fastlegen neste, dessverre. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.