Gå til innhold

FU: Drakk du i svangerskapet?

Anbefalte innlegg

Gjest Og hvordan gikk det
Skrevet

Hvor mye drakk du og gikk det bra?

Andre ting som ikke er bra i svangerskapet som du gjorde?

Jeg har nå tatt 4-5 glass vin ved en anledning, følte meg beruset men det gikk raskt over. Oppdaget til min store overraskelse at jeg er gravid. Gikk på Flagyl i tillegg.

Skrevet

Ingenting i første svangerskap, men røyket de første åtte ukene (siden jeg ikke visste at jeg var gravid). Det gikk bra.

Drakk et halvt glass vin i løpet av svangerskap nummer to, da var jeg i uke 20+. Det gikk også fint, så vidt jeg vet.

Skrevet

Her i huset er det bare mannen som drikker når fruen er gravid.

hidi, the scorpion
Skrevet

Her i huset er det bare mannen som drikker når fruen er gravid.

Det er heller ikke bra.......;)

Gjest septembermum
Skrevet

Forrige graviditet drakk jeg et halvt glass rødvin før jeg visste jeg var gravid, men er noe usikker på om jeg ble gravid etter dette eller rett før...

men ungen var frisk og rask :)

Nå har jeg ikke drukket noe og ungen i magen trives og har det bra så langt.

Skrevet

Forrige graviditet drakk jeg et halvt glass rødvin før jeg visste jeg var gravid, men er noe usikker på om jeg ble gravid etter dette eller rett før...

men ungen var frisk og rask :)

Nå har jeg ikke drukket noe og ungen i magen trives og har det bra så langt.

''Forrige graviditet drakk jeg et halvt glass rødvin før jeg visste jeg var gravid, men er noe usikker på om jeg ble gravid etter dette eller rett før... ''

Såååå full blir du da ikke av et halv glass! ;-)

Med vennlig hilsen

Gjest septembermum
Skrevet

''Forrige graviditet drakk jeg et halvt glass rødvin før jeg visste jeg var gravid, men er noe usikker på om jeg ble gravid etter dette eller rett før... ''

Såååå full blir du da ikke av et halv glass! ;-)

Med vennlig hilsen

Haha morsom :)

Tenker litt på syklusen jeg da, hadde en usikker mens.

Vi hadde prøvd å bli gravide i 4 mnd uten resultat og ville ha en pause fra prøvingen en måned,

tok en test før vi dro på ferie en uke før som var negativ, så regnet med jeg ikke var gravid. Ble tilbudt vin på ferien da, ville egentlig ikke, men tenkte at et halvt glass tar da ikke skade, dessuten var jeg neppe gravid. Men en uke senere når jeg kommer hjem fra ferie er jeg gravid :)

SÅ hvem vet - ble jeg gravid på ferie (etter vinglasset) eller rett før vi dro på ferie, altså før vinglasset.

Hehe men må si jeg faktisk merket det etter bare et halvt glass, drikker så sjeldent og kjente det surret litt i hodet etter det lille glasset :)

Tror neppe et halvt glass skader da... anyway.

Skrevet

Haha morsom :)

Tenker litt på syklusen jeg da, hadde en usikker mens.

Vi hadde prøvd å bli gravide i 4 mnd uten resultat og ville ha en pause fra prøvingen en måned,

tok en test før vi dro på ferie en uke før som var negativ, så regnet med jeg ikke var gravid. Ble tilbudt vin på ferien da, ville egentlig ikke, men tenkte at et halvt glass tar da ikke skade, dessuten var jeg neppe gravid. Men en uke senere når jeg kommer hjem fra ferie er jeg gravid :)

SÅ hvem vet - ble jeg gravid på ferie (etter vinglasset) eller rett før vi dro på ferie, altså før vinglasset.

Hehe men må si jeg faktisk merket det etter bare et halvt glass, drikker så sjeldent og kjente det surret litt i hodet etter det lille glasset :)

Tror neppe et halvt glass skader da... anyway.

Jeg tror heller ikke det har gjort noen som helst skade, annet enn at mor ikke vet når hun ble gravid! *gliser*

Med vennlig hilsen

Gjest verinoca
Skrevet

Nei, gjorde ikke det :-) Tror nok det går bare bra med deg. Men med større mengder kan det gå verre, min venninne skulle egentlig abortere og var på flatfylla i en lang periode. Så klarte hun ikke gjennomføre aborten, og ungen har ganske mange fysiske tegn på hva som skjedde i fosterlivet.

Heldigvis er ungen fullstendig oppegående ellers, og det fysiske er ikke noe alle kan se.

Gjest septembermum
Skrevet

Jeg tror heller ikke det har gjort noen som helst skade, annet enn at mor ikke vet når hun ble gravid! *gliser*

Med vennlig hilsen

Men nå vet jeg pga d klaffet på første forsøk ;-)

kremt

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg ble gravid raskere enn jeg trodde var mulig i første svangerskap, og hadde en bra kule med en del alkohol før jeg visste jeg var gravid.

Etter at jeg visste jeg var gravid var jeg helt avholdende til jeg var 4-5 måneder på vei, etter det hadde jeg en liten smak av vin av og til.

Andre gang drakk jeg svært lite rundt tiden jeg ble gravid, men hadde også da noen små slanter enkelte ganger ute i svangerskapet. Aldri så mye som et glass vin.

Hadde jeg blitt gravid senere tror jeg anatakelig ville vært helt avholdende. Ikke fordi jeg egentlig tror et kvart glass vin i ny og ne kan skade barnet, men om noe skulle være galt med barnet, ville jeg helst vite at jeg hadde vært så forsiktig som overhodet mulig.

Gjest septembermum
Skrevet

Jeg ble gravid raskere enn jeg trodde var mulig i første svangerskap, og hadde en bra kule med en del alkohol før jeg visste jeg var gravid.

Etter at jeg visste jeg var gravid var jeg helt avholdende til jeg var 4-5 måneder på vei, etter det hadde jeg en liten smak av vin av og til.

Andre gang drakk jeg svært lite rundt tiden jeg ble gravid, men hadde også da noen små slanter enkelte ganger ute i svangerskapet. Aldri så mye som et glass vin.

Hadde jeg blitt gravid senere tror jeg anatakelig ville vært helt avholdende. Ikke fordi jeg egentlig tror et kvart glass vin i ny og ne kan skade barnet, men om noe skulle være galt med barnet, ville jeg helst vite at jeg hadde vært så forsiktig som overhodet mulig.

Ja, det er litt det. Hvis det skulle være noe galt med barnet så vil du kanskje resten av livet gremmes over det lille glasset du tok - om det var derfor barnet ditt ble slik.

Skrevet

''Jeg ble gravid raskere enn jeg trodde var mulig i første svangerskap, ''

Jeg synes ikke du skal utlevere mannen din på den måten! ;-)

Med vennlig hilsen

Gjest Shira :o)
Skrevet

Jeg hadde en skikkelig fest før jeg visste at jeg var gravid. Jeg ble uplanlagt gravid, på tross av prevansjon.

Det gikk helt fint, guttungen er 9 år i dag og er frisk og rask.

Skrevet

Jeg har drukket tidlig i to av tre svangerskap. Noe annet "galt" har jeg ikke gjort - bortsett fra at jeg sikkert har spist et eller annet som noen mener ikke er så bra, siden disse anbefalingene forandrer seg hele tiden og delvis strider mot hverandre.

I første svangerskap var jeg på julebord før jeg visste at jeg var gravid. Jeg hadde med en flaske rødvin, men den smakte litt rart, så jeg drakk ikke hele, selv om det dreide seg om mange timer. Dette var julen 1989, datteren min ble født året etter.

I tredje svangerskap var jeg på sommeferie i utlandet før jeg visste at jeg var gravid. Det ble litt hvitvin om kvelden, men jeg ble så merkelig trøtt noen ganger at jeg drakk nokså lite. Dette var sommeren 1998, samme høst skrev jeg mitt første innlegg her på DOL, og en meget etterlengtet lillebror kom våren 1999.

Jeg har aldri hatt noen tidlige svangerskapssymtomer, så jeg har ingen sjanse til å vite noe før jeg går over tiden.

Jeg var også gravid sommeren 1997. Da oppdaget jeg det rett FØR utenlandsferien, og drakk derfor ingen verdens ting. Om en ukes tid er det 13 år siden det svangerskapet endte med spontanabort.

Skrevet

Nei, jeg drakk ikke i noen av svangerskapene. Det er mulig jeg drakk litt før jeg visste jeg var gravid, men jeg tror ikke det. Jeg klarte fint å være avholdene i de 9 X 2 månedene, så jeg så ingen grunn til å drikke.

Gjest solfryd
Skrevet

Nei, jeg drakk aldri noe under svangerskapene. Derimot røykte jeg dessverre de tre første månedene med eldstemann. Angrer.... :-(

Skrevet

Med den ene hadde jeg en fest før jeg visste at jeg var gravid - men det var relativt tidlig...

Ellers drakk jeg masse Cola i begge graviditetene,- for å begrense kvalmen... Sikkert ikke sunt det heller ;-)

Gjest Elextra
Skrevet

''Jeg ble gravid raskere enn jeg trodde var mulig i første svangerskap, ''

Jeg synes ikke du skal utlevere mannen din på den måten! ;-)

Med vennlig hilsen

''Jeg synes ikke du skal utlevere mannen din på den måten!''

Huh?

Gjest Elextra
Skrevet

Med den ene hadde jeg en fest før jeg visste at jeg var gravid - men det var relativt tidlig...

Ellers drakk jeg masse Cola i begge graviditetene,- for å begrense kvalmen... Sikkert ikke sunt det heller ;-)

''Ellers drakk jeg masse Cola i begge graviditetene,- for å begrense kvalmen... Sikkert ikke sunt det heller''

Det er det sikkert ikke. Minner meg om at jeg traff en fransk venninne mens vi begge gikk gravide.Hun stusset veldig over at jeg drakk kaffe; hun hadde selv fått høre at kaffe måtte hun holde seg langt unna mens hun var gravid! Et lite glass vin derimot... *S*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...