Gå til innhold

Favorittmusikk?

Anbefalte innlegg

Gjest min favoritt
Skrevet

Hva liker du å høre på? Noen spesiell artist/band?

Jeg har liksom ingen klare favoritter, hører det jeg hører på radioen, også er jeg så fæl til å glemme navn og titler at det rett og slett er fælt.

Har dere forslag til musikk jeg bør høre på?

Vil så gjerne finne min favoritt...

Skrevet

Jeg lytter til alt fra Rammstein til Beethoven, men akkurat nå lytter jeg til denne:

Så henne i konsert i høst.

Med vennlig hilsen

Skrevet

For tida hører jeg endel på "Owl city".Veldig avslappende og beroligende

Gjest min favoritt
Skrevet

Jeg lytter til alt fra Rammstein til Beethoven, men akkurat nå lytter jeg til denne:

Med vennlig hilsen

Rammstein digget jeg før :)

Men nå har jeg ikke hørt på de på en stund. Føler jeg har blitt litt "roligere" på musikkfronten siste par årene...

Gjest min favoritt
Skrevet

Med vennlig hilsen

Je n'aime pas! Mais j'aime Vanessa Paradis! Oui!!!

"Il Y a" :)

Munter rolig sang som passer til sommeren :)

Skrevet

Rammstein digget jeg før :)

Men nå har jeg ikke hørt på de på en stund. Føler jeg har blitt litt "roligere" på musikkfronten siste par årene...

For tiden lytter jeg mye til NRK mp3 hjemme, og ClassicFM (fra Sør Afrika) når jeg er på jobb.

Mye av klassisk musikk kan være ekstremt sterk (særlig Beethoven), og mye av moderne musikk er jo også basert på det.

Hva med Pink Floyd? Også mye av det gamle. Roger Waters? Eric Clapton? Fleetwood Mac?

Med vennlig hilsen

Gjest verinoca
Skrevet

Jeg liker "gammel" musikk. Har alltid gjort det, helt siden jeg var liten. Aldri vært noen listepop-fan.

Men det er ingen band/artister jeg liker alt av, så smaken min er ikke lett å plassere. Liker både Pink Floyd og Nils Petter Molvær.

Gjest trådstarter
Skrevet

For tiden lytter jeg mye til NRK mp3 hjemme, og ClassicFM (fra Sør Afrika) når jeg er på jobb.

Mye av klassisk musikk kan være ekstremt sterk (særlig Beethoven), og mye av moderne musikk er jo også basert på det.

Hva med Pink Floyd? Også mye av det gamle. Roger Waters? Eric Clapton? Fleetwood Mac?

Med vennlig hilsen

Pink Floyd ja... Stilig musikk det lissom.

Har alltid hatt sansen for the Doors... når jeg er litt i hippiemood :)

Uff, jeg hadde faktisk litt peil å musikk for noen år siden,

men siste årene har jeg liksom ikke hatt tid til å "leve" meg sånn inn i musikken... glemt mine favoitter.

Likte veldig hard musikk, men også rolig musikk.

Uff, var til og med innom band som Dimmu Borgir (jada bare le hehe).

Likte De Lillos, Seigmen, Dum Dum Boys, Nirvana som fjortis.

Skrevet

Je n'aime pas! Mais j'aime Vanessa Paradis! Oui!!!

"Il Y a" :)

Munter rolig sang som passer til sommeren :)

Manu Chao?

Veldig sterk musikk og bilder.

Med vennlig hilsen

ShitDiddelyDo
Skrevet

Pink Floyd ja... Stilig musikk det lissom.

Har alltid hatt sansen for the Doors... når jeg er litt i hippiemood :)

Uff, jeg hadde faktisk litt peil å musikk for noen år siden,

men siste årene har jeg liksom ikke hatt tid til å "leve" meg sånn inn i musikken... glemt mine favoitter.

Likte veldig hard musikk, men også rolig musikk.

Uff, var til og med innom band som Dimmu Borgir (jada bare le hehe).

Likte De Lillos, Seigmen, Dum Dum Boys, Nirvana som fjortis.

Gjest trådstarter
Skrevet

Manu Chao?

Veldig sterk musikk og bilder.

Med vennlig hilsen

Neh, ikke helt... men jeg likte Frankrikets Grand Prix billag i år... noen som husker hva de het? Husker jeg fant de igjen på youtube, men nå kommer jeg ikke på hva jeg skal søke etter.

Gjest trådstarter
Skrevet

Åh ja Hjernen er alene :)

Digga den :))) fjortisminner hihi :)

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Jeg liker klassisk og jeg liker mye fra 80-tallet. Favoritten er Pink Floyd.

Gjest trådstarter
Skrevet

Ah ser Jokke og Valentinerne :D hihi

Morsom fyllemusikk...

Fengende tekster :)

Skrevet

Har begynt å høre litt på dette igjen:

''

''
Gjest trådstarter
Skrevet

Har begynt å høre litt på dette igjen:

''

''

Å ja Raga Rockers! :D

F... Har glemt hvor mye god musikk der er der ute. Hører jo bare på radioen, men er jo de "gode gamle" som er best :)

Og apropos, jeg kan like gammel musikk og.

Elvis, Abba, The Beatles :) Spørs hvilket humør jeg er i.

Gjest regnbow
Skrevet

Neh, ikke helt... men jeg likte Frankrikets Grand Prix billag i år... noen som husker hva de het? Husker jeg fant de igjen på youtube, men nå kommer jeg ikke på hva jeg skal søke etter.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Ah ser Jokke og Valentinerne :D hihi

Morsom fyllemusikk...

Fengende tekster :)

Jokke.

Skrevet

Hører på eldre /60-70/80-tall) rock/pop/psykadelisk musikk, som flere andre her har vært inne på, som Pink Floyd, U2, Dire Straits, The Police, The Animals...

Liker også spansk gitar og flamenco og en del latino-musikk, som f.eks.Maná og Juan Luís Guerra og er stor fan av Manu Chao.

Av nyere musikk liker jeg noe av Muse og kan godt høre på litt listepop innimellom og.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Trives best med musikk fra 60-/70-tallet og framover, men rocken har med (svært) få unntak vært død og begravet siden syttitallet. Det er vannvittig å se at de dyktigste innen genren (rock) er de samme som tok verden med storm før jeg ble født. Nå rocker de seg inn på gamlehjemmet.

Hvis jeg var deg ville jeg kastet radioen ut av vinduet, og begynt i hippietida (det er alt for lite hallisugener i dagens rock, og musikken er skadelidende), sjekket ut alt fra Stones, Velvet Underground, Pink Floyd, Neil Young og Dylan, til Led Zeppelin og Black Sabbath. Så ville jeg tatt for meg de få, dyktige artistene innen rock fra åttitallet, som Nick Cave og Joy Division, fortsatt via nittatallet med Radiohead og Seigmen, kanskje også et snev av Pixies, og gitt mer eller mindre faen i det nye årtusenet.

Siden du bruker aktivt er denne: www.allmusic.com. Vil du f.eks. ha noe som ligner på Bowie, eller noen Bowie er påvirket av eller som igjen er påvirket av Bowie, finner du alt dette på siden til Bowie.

En utrolig god side.

Og da skulle du ha noe å gjøre de neste 20 årene, og du kommer ikke engang til å tenke på radioen du kastet gjennom vinduet.

Hvis du, når du sjekker ut Led Zeppelins og Black Sabbath, skulle finne på å like det du hører, fortsetter du i deres gate, gjennom et delvis artig åttitall, et sminket og kirkebrennende nittitall, og til totusentallet hvor sminken i stor grad er fjernet uten at musikken har blitt skadelidende, artistene vinner spellemannspriser og deltar sågar i Grand Prix, mens Maiden og AC/DC har stått opp fra graven - og du vil faktisk finne god musikk også fram til vårt årtusen. I motsetning til rocken har metalen mye å by på også i dag, selv om det også her dukker opp særdeles få nye, interessante artister. Knapt noen, faktisk, og de som prøver seg er stort sett elendige Slayer-kopier. Da er det hundre ganger bedre å gå for originalen.

Ser man bort ifra eldre rockestjerner som fortsatt holder koken og rocker fletta av yngre copycats og patetiske realityambøber, er rocken derimot død.

Men det er ikke noe problem. Det er mer enn nok (eldre) musikk til å fylle et langt liv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...