Gå til innhold

Hund som mister pels.

Anbefalte innlegg

Gjest Shira :o)
Skrevet

Jeg har en Dachs, hun er 7 år nå. Hun har klødd, klødd, klødd og klødd enda mer. Behandlet for skabb uten effekt. Nyser gjør hun, det renner av øynene. Ble satt på kortison i 2 uker og allergifor.

Dette har hjulpet litt, men det renner fortsatt av øynene, hun er bedre når det regner, verre når det er pent vær. Så det høres jo ut som allergi.

Men, bikkja mister pels! På tross av kortisonkuren så mister hun mer og mer pels. Dette er en korthåret Dachs. Hun mister pelsen symmetrisk. Det er ved ørene, på brystet og på sidene av hunden.

Dyrlegen mener at det kanskje er to ting, allergien som vi når delvis har fått bukt med + noe hormonellt, stoffskifte e.l.

Jeg stoler på dyrlegen, men de var så usikre synes jeg, tok noen blodprøver, men følte meg bare som ett stort spørsmåltegn etterpå.

Er det noen som har erfaring med hunder som mister pels? Hun spiser godt, humøret er det samme. Hun var urolig da hun klødde så mye, nå er det mindre kløe og hunden er mer seg selv igjen.

Noen som har hund som har hatt stoffskifteproblem?

Hormonelle svulster ble nevnt, uten at jeg har lest meg så mye opp på akkurat det.

Hun har innbilte svangerskap etter hver løpetid, hun har løpetid 1 gang i året. Vet ikke om det har noe å si.

Huff, stakkars vennen min er på vei til å bli nakenhund.

Gjest hilsen meg og min hund
Skrevet

Min hund går fast på prednisolon tabletter for å stilne kløe. Hunden min er allergisk mot det meste, blant annet gress, pollen, støv osv.

Jeg har ikke noen gode råd mot så mye håravfall som din hund har dessverre. Men jeg anbefaler å få bukt med kløen som generer problemer i huden og som også gjør at pelsen faller fortere av.

Jeg har vel også en erindring om forrige hunden jeg hadde som også hadde pelsproblemer og kløe at den fikk en spøyte av og til med et innhold som jeg ikke husker noe av. Men det skulle være noe vitaminer og slikt som gjorde at hunden ikke hadde mangler på det. Kan du spørre veterinæren om dette?

Tror også at hunder kan behandles hos homeopat? Har jeg ikke lest dette et sted da? Forhør deg litt rundt om dette .

Jeg går utifra at alle alvorlige sykdommer er kontrollert hos hunden din og funnet frisk? Det må du være sikker på selvsagt.

Håper du får flere råd her.

Skrevet

Min hund går fast på prednisolon tabletter for å stilne kløe. Hunden min er allergisk mot det meste, blant annet gress, pollen, støv osv.

Jeg har ikke noen gode råd mot så mye håravfall som din hund har dessverre. Men jeg anbefaler å få bukt med kløen som generer problemer i huden og som også gjør at pelsen faller fortere av.

Jeg har vel også en erindring om forrige hunden jeg hadde som også hadde pelsproblemer og kløe at den fikk en spøyte av og til med et innhold som jeg ikke husker noe av. Men det skulle være noe vitaminer og slikt som gjorde at hunden ikke hadde mangler på det. Kan du spørre veterinæren om dette?

Tror også at hunder kan behandles hos homeopat? Har jeg ikke lest dette et sted da? Forhør deg litt rundt om dette .

Jeg går utifra at alle alvorlige sykdommer er kontrollert hos hunden din og funnet frisk? Det må du være sikker på selvsagt.

Takk for svar :o)

Vi er jo hos utredning hos dyrlegen, så hunden er erklært frisk sånn sett, men vi strever med å finne årsaken til pelstapet.

Fast på prednisolon er noe vi vurderer, det gikk fint det med din hund? Hun hadde god effekt av det mtp på allergi, for som med din hund, jeg mistenker at det er pollen, støv, gress osv. Prednisolon hjalp på dette. Må ha en pause nå, slik at de fikk tatt blodprøver uten prednisolon i blodet.

Så jeg tenker to ting jeg her, allergi, som vi kan og vil behandle + noe annet som utløser dette symmetriske pelstapet. Men hva liksom?

Vitaminmessig og alt slikt er i orden sa dyrlegen, hun går jo også som sagt på spesialfor.

Var OK å høre at andre hunder har hatt allergi, og at fat medisinering hjelper! Hunden har det jo bedre med åslippe kløing og nysing. :o)

Skrevet

Nå er blodprøvene til hunden fine, så det er ikke stoffskiftet.

Neste teori er parasitter, skal bade henne i noe greier på mandag, samt analysere noen hårstrå.

Jeg skal nevne det med fast prednisolon, så vi om ikke annet får bukt med allergien.

Huff, jeg blir litt fortvilet når vi står så fast.

Homeopati er ikke aktuelt før hun er helt ferdig utredet hos dyrlegen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...