Gå til innhold

Å få oppmerksomhet

Anbefalte innlegg

Gjest Hvordan like seg selv?
Skrevet

Jeg takler ikke å få oppmerksomhet! Jeg er lang, slank og har alltid fått høre at jeg er pen, vakker, sexy. Men jeg tar det ikke til meg, jeg liker det faktisk ikke!

Noen ganger når jeg kler meg flott og sminker meg, så føler jeg meg ikke vel. Jeg liker ikke at folk liker det de ser, og gjemmer meg bak mørke solbriller. Uten dem føler jeg meg helt naken, for da ser folk øynene mine også!

Men samtidig kan jeg oppsøke oppmerksomhet, men finner alltid ut at jeg ikke liker det etterhvert og skjønner ikke hvorfor jeg pyntet meg så flott og hadde på meg så fine klær.

Hva i all verden feiler det meg? Har helt sperre på å like meg selv!

Gjest En befrielse...
Skrevet

Jeg sluttet helt å bruke utfordrende klær og sminke...

Det er en befrielse å slippe at folk glor...og jeg slipper å bruke negativ energi på hva jeg skal ha på meg...og ikke minst den tid og penger det tar å kjøpe klær...

Det er rett og slett en herlig befrielse å slippe fri fra dette tjaset...og jeg er faktisk lykkeligere nå enn før...

Skrevet

Jeg sluttet helt å bruke utfordrende klær og sminke...

Det er en befrielse å slippe at folk glor...og jeg slipper å bruke negativ energi på hva jeg skal ha på meg...og ikke minst den tid og penger det tar å kjøpe klær...

Det er rett og slett en herlig befrielse å slippe fri fra dette tjaset...og jeg er faktisk lykkeligere nå enn før...

Ja som oftest så pynter ikke jeg meg noe særlig heller, men en gang i blandt så syns jeg det er ålreit. Jeg får det litt bedre med meg selv og får opp litt selvtillit, men så fort jeg kommer ut og får oppmerksomhet så angrer jeg så på at jeg pyntet meg.

Jeg takler ikke å motta positiv oppmerksomhet.

Skulle gjerne kommet meg dypt inn i meg selv og prøvd å forstå hvorfor for jeg er ikke særlig sosial av meg heller. Og dette gjør det ikke bedre.

Gjest kroppen er bare et skall
Skrevet

Kan det være fordi du kun får oppmerksomhet for ditt ytre? Er det først og fremst gutters oppmerksomhet du ikke liker, eller er det det samme hvem som sier noe positivt til deg?

Gjest Auroria
Skrevet

Ja som oftest så pynter ikke jeg meg noe særlig heller, men en gang i blandt så syns jeg det er ålreit. Jeg får det litt bedre med meg selv og får opp litt selvtillit, men så fort jeg kommer ut og får oppmerksomhet så angrer jeg så på at jeg pyntet meg.

Jeg takler ikke å motta positiv oppmerksomhet.

Skulle gjerne kommet meg dypt inn i meg selv og prøvd å forstå hvorfor for jeg er ikke særlig sosial av meg heller. Og dette gjør det ikke bedre.

Kjenner meg veldig igjen i deg. Kunne vært meg som skrev innlegget.

Jeg pynter meg som regel bare til fest og da drikker jeg som regel alkohol. Da går oppmerksomheten jeg får også veldig greit. Utenom dette, hater jeg den.

Har vel kanskje sammenheng med at vi er litt folkeskye i hverdagen? Vil helst være for oss selv? Og kanskje vi ønsker å være for oss selv fordi vi har lavt selvbilde?

Jeg har nok innerst inne en drøm om at jeg skal være godt likt for den personligheten og utstrålingen jeg har som menneske og at jeg får oppmerksomhet rundt dette. Men dette er som sagt bare en drøm. Jeg er for sjenert og har får dårlig selvbilde til å kunne bli ordentlig beundret av noen. Blir jeg beundret, er det kun pga utseende..Dette kan kanskje være en liten falsk støtte for selvtilliten, men ikke selvbilde..

Skrevet

Kan det være fordi du kun får oppmerksomhet for ditt ytre? Er det først og fremst gutters oppmerksomhet du ikke liker, eller er det det samme hvem som sier noe positivt til deg?

Du har nok rett i det. Om gutter beundrer meg syns jeg de er noen griser som kun tenker på en ting, så det ligger nok i at det blir for overfladisk.

Skrevet

Kjenner meg veldig igjen i deg. Kunne vært meg som skrev innlegget.

Jeg pynter meg som regel bare til fest og da drikker jeg som regel alkohol. Da går oppmerksomheten jeg får også veldig greit. Utenom dette, hater jeg den.

Har vel kanskje sammenheng med at vi er litt folkeskye i hverdagen? Vil helst være for oss selv? Og kanskje vi ønsker å være for oss selv fordi vi har lavt selvbilde?

Jeg har nok innerst inne en drøm om at jeg skal være godt likt for den personligheten og utstrålingen jeg har som menneske og at jeg får oppmerksomhet rundt dette. Men dette er som sagt bare en drøm. Jeg er for sjenert og har får dårlig selvbilde til å kunne bli ordentlig beundret av noen. Blir jeg beundret, er det kun pga utseende..Dette kan kanskje være en liten falsk støtte for selvtilliten, men ikke selvbilde..

Der har du et viktig poeng, det er for det ytre. Jeg ønsker å bli sett for den jeg er, og det jeg gjør, ikke for hvordan jeg ser ut.

Jeg føler at jeg kun har det ytre og ikke noe å by på ellers, usosial som jeg er. Men hvordan kan man endre det?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...