Gå til innhold

Uønskede sms fra 1906

Anbefalte innlegg

Skrevet

Plutselig har jeg begynt å få nesten daglige sms fra tlf.nr. 1906. Det er "dagens oppgave", "Ukens oppgave" osv. Jeg er overhodet ikke interessert i dette, og har aldri meldt meg på noe slikt. Hvordan skal jeg finne ut hvem disse er, og hvordan jeg kan få stoppet det?

Gjest Shira :o)
Skrevet

Prøv å sende STOPP tilbake. Det er ofte felles kodeord for å stoppe abonnement, som du tydligvis har fått.

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1280230083' post='4403920]

Prøv å sende STOPP tilbake. Det er ofte felles kodeord for å stoppe abonnement, som du tydligvis har fått.

TAKK!!! Nå gjorde jeg det nettopp, og fikk straks melding tilbake at jeg er utmeldt nå fra hele tre steder: ACS,ACLETE og ACBILDE. Hvem i all verden er det som har meldt meg inn i dette??

Gjest Shira :o)
Skrevet

TAKK!!! Nå gjorde jeg det nettopp, og fikk straks melding tilbake at jeg er utmeldt nå fra hele tre steder: ACS,ACLETE og ACBILDE. Hvem i all verden er det som har meldt meg inn i dette??

Du har ikke noen barn eller andre som kan ha gjort det? Det er støtt og stadig reklame på tv, enkle oppgaver, tilsynelatende lett å vinne stor premie, men det er jo ikke det, det kommer ørten oppgaver osv.

Generelt er det kodeord STOPP som er til de fleste slike sms-tjenester.

Gjest septembermum
Skrevet

Det kan også være at du har meldt deg på ting uten å vite om det, mange konkurranser og spørreskjemaer på nettet har noe med liten skrift/betingelser som man bør lese.

Der kan det stå f.eks. at en godtar å bli kontaktet telefonisk selv om en er reservert, eller at en vil abonnere på en sms-tjeneste, få info og tilbud på sms og mail osv...

Så kanskje noe slikt har skjedd?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...