Gå til innhold

Pasta med biff

Anbefalte innlegg

Gjest Fioletta
Skrevet

Jeg elsker retten "pasta med biff" de serverer på kina restauranten på Oslocity. Alt er så saftig og godt. Sikkert meget så usunt, men det smaker fantastisk!

Noen som har en idè om hvilken "saus" de bruker?

Jeg har prøvd meg litt fram, men har aldri kommet fram til noe i nærheten. Ville tippe det er kikkoman + noe til?

Tips motas med takk! :)

Skrevet

Dette er jo umulig for meg å tippe, men det er sikkert en Sichuan-saus. Forferdelig godt!

Gjest Fioletta
Skrevet

Dette er jo umulig for meg å tippe, men det er sikkert en Sichuan-saus. Forferdelig godt!

Aldri hørt om faktisk. Prøvde å søke litt rundt på nettet. Virker på meg som om det er en sterk saus?

Den sausen som blir brukt på pastaen er ikke i nærheten av å være sterk.

Skrevet

Aldri hørt om faktisk. Prøvde å søke litt rundt på nettet. Virker på meg som om det er en sterk saus?

Den sausen som blir brukt på pastaen er ikke i nærheten av å være sterk.

Det staves vanligvis Szechuan. Søker du å det og "beef" så finner du mye på nett.

Mener du nudler? Pasta er da italiensk...

Med vennlig hilsen

Skrevet

Kikkoman er forresten japansk, så de bruker neppe det.

:-)

Med vennlig hilsen

Gjest Fioletta
Skrevet

Det staves vanligvis Szechuan. Søker du å det og "beef" så finner du mye på nett.

Med vennlig hilsen

Niks, det er pasta. Ca 1 cm brede strimler. :)

Ta deg en tur dit og bestill, så ser du! hehe. Veldig godt! :)

Gjest Fioletta
Skrevet

Med vennlig hilsen

Hmm.. ok.

Skrevet

Niks, det er pasta. Ca 1 cm brede strimler. :)

Ta deg en tur dit og bestill, så ser du! hehe. Veldig godt! :)

Hvis jeg skal ut på kinesisk restaurant i Oslo så går jeg på Taste of China, i Torggata 18. De har også dim sum!

Av andre asiatiske restauranter kan du forsøke Nam Pla (i Kongens gate, rett ved Sten & Strøm), Tasty Thai (på Bislett), eller den asiatiske som ligger på rundkjøringen på Bislett.

Med vennlig hilsen

Gjest Fioletta
Skrevet

Hvis jeg skal ut på kinesisk restaurant i Oslo så går jeg på Taste of China, i Torggata 18. De har også dim sum!

Av andre asiatiske restauranter kan du forsøke Nam Pla (i Kongens gate, rett ved Sten & Strøm), Tasty Thai (på Bislett), eller den asiatiske som ligger på rundkjøringen på Bislett.

Med vennlig hilsen

Men jeg er så fornøyd med den på Oslo City! :)

Skrevet

Med vennlig hilsen

Dette er et "orientalsk inspirert" spisested. De lager mat fra Kina, Japan og Thailand. Visstnok.

Skrevet

Med vennlig hilsen

"Pasta er italiensk".

Nå går det en uhyre interessant dokumentar om pasta på NRK 2. Det snakkes om to pastakulturer: den orientalske som kommer fra kina og den europeiske som har senter i middelhavet med Italia i spissen. Jeg tror Mio var den kinesiske betegnelsen, mens man i Napoli snakker om maccaroni (Napoli/Parma) er pastahovedstad i Italia. I kina satset de på fingerferdighet slik at hveten blir bløtgjort for at den skal være god å arbeide med. De lager faktisk spagetti for hånd. Utrolig å se på. I Italia har de satset mer på ingeniørinretninger og maskiner slik at de kan bruke en tørrere hvete. Dessuten er det Italienerne som har tørket pastan og slik gjort det mulig å distribuere den ut i verden. Uansett: kineserne spiser halvparten av verdens pastaprodukter og de begynte med dette for ca 4000 år siden.

Jaja - så mye om pasta.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...