Gå til innhold

Forslag?

Anbefalte innlegg

Mary Poppins
Skrevet

Jeg har en kollega/venn i India (hun jobber i et datterselskapet til firma jeg jobber i), og jeg fikk nettopp vite at faren hennes døde av hjerteinfarkt i natt. Vi er flere på kontoret som har lyst til å sende et kort, og kanskje en liten ting. Men hva kan denne tingen være? Any ideas? Eller skal vi nøye oss med et kort?

Skrevet

Kanskje kan en lysestake være ok. Man tenner jo ofte lys for de døde, og jeg satte selv pris på et par fine lysestaker jeg fikk da min mann døde.

Skrevet

Kanskje kan en lysestake være ok. Man tenner jo ofte lys for de døde, og jeg satte selv pris på et par fine lysestaker jeg fikk da min mann døde.

Jeg tror jeg ikke ville sendt en lysestake med posten. Det har sikkert noe med at jeg ville vært der når vedkommende fikk den og forklart symbolikken. Kanske vedkommende hadde syntes det hadde vært veldig rart å få noe sånt tilsendt? Men det er bare meg.

Skrevet

Det er jo litt vanskelig å sende ting til india. Jeg innbiller meg også at det vil ta lengre tid å sende en gjenstand som ikke går som vanlig brevpost.

Siden det kan være trøblete å sende ting, og kanskje et kort og gjenstanden ikke kommer på likt, så tror jeg at jeg hadde sendt et kort. Dere får heller legge litt arbeid i kortet.

Skrevet

Jeg tror jeg ikke ville sendt en lysestake med posten. Det har sikkert noe med at jeg ville vært der når vedkommende fikk den og forklart symbolikken. Kanske vedkommende hadde syntes det hadde vært veldig rart å få noe sånt tilsendt? Men det er bare meg.

Det kan godt hende at symbolikken ikke ville vært forståelig i en annen kultur.

Skrevet

Det kan godt hende at symbolikken ikke ville vært forståelig i en annen kultur.

Som jeg sa så hadde jeg også vært litt bekymret for at den brukte lang tid på å komme frem. Vet ikke hvordan postvesenet i India er.

Skrevet

Når jeg tenker etter så tror jeg nok at jeg ville sendt en mail først. Fordi man ikke vet hvor lang tid det tar å sende et kort. Evnt ringe hvis du føler at du kjenner henne så godt. Så kommer kortet etterpå.

Mary Poppins
Skrevet

Når jeg tenker etter så tror jeg nok at jeg ville sendt en mail først. Fordi man ikke vet hvor lang tid det tar å sende et kort. Evnt ringe hvis du føler at du kjenner henne så godt. Så kommer kortet etterpå.

Takk for svar. E-mail er allerede sendt

Mary Poppins
Skrevet

Takk for svar, jeg tenker kanskje noen fine telysholdere hadde vært fint?

Gjest Elextra
Skrevet

En blomst er sjelden feil, hva med å bestille levering fra Euroflorist?

Gjest Elextra
Skrevet

- med et hyggelig kort selvsagt (som du sikkert vet skriver du teksten på nettsiden, så skriver de den på kortet lokalt).

Skrevet

Takk for svar, jeg tenker kanskje noen fine telysholdere hadde vært fint?

Enig:-)

Gjest septembermum
Skrevet

De har ikke slike tjenester der hun bor hvor man kan ringe/maile og bestille blomster på døren?

Skrevet

En blomst er jo i utgangspunktet sjelden feil. Men ved dødsfall så oversvømmes man gjerne i blomster, så jeg tror det av og til kan være ok å finne et alternativ.

Gjest Elextra
Skrevet

En blomst er jo i utgangspunktet sjelden feil. Men ved dødsfall så oversvømmes man gjerne i blomster, så jeg tror det av og til kan være ok å finne et alternativ.

Skjønner det, men jeg ville synes det var vanskelig å finne noe til en asiat om jeg ikke kjente personen og/eller kulturen godt. Det er mye som kan være tabu.

En blomst ser jeg jo ikke på som en gave, men mer som en oppmersksomhet; litt mer enn et kort.

Skrevet

Jeg syntes det var fint å bli oversvømt av blomster da jeg mistet min mann...

Skrevet

Jeg syntes det var fint å bli oversvømt av blomster da jeg mistet min mann...

Jeg syntes også det - inntil en viss grense. Mot slutten ble jeg ganske overveldet av blomstermengden. Satte pris på både blomster og andre former for oppmerksomhet.

Skrevet

Hei,

Inntekt kan jo være svært forskjellig i India, men husk at (som i Norge) kan det være hun må betale toll for import, og da kan det fort bli veldig dyrt for henne hvis hun tjener veldig dårlig i utgangspunktet.

Amazon eksisterer i India, men man blir henvist til den internasjonale siden.

Jeg tror jeg ville sendt en ev. presangt med TNT, Fedex eller som registrert pakke, og ikke stolt på at den kom frem med vanlig post.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Ingenting slår en fin bukett med et tilhørende kort dersom det lar seg gjøre å kjøpe blomster der fra Norge. Dersom ikke synes jeg et kort holder. Gaver er ikke viktig i sorgen. En gave kan evt komme i ettertid. Men dette var nå min mening.

Mary Poppins
Skrevet

Ingenting slår en fin bukett med et tilhørende kort dersom det lar seg gjøre å kjøpe blomster der fra Norge. Dersom ikke synes jeg et kort holder. Gaver er ikke viktig i sorgen. En gave kan evt komme i ettertid. Men dette var nå min mening.

Jeg har tenkt på blomster men vet ikke helt hvordan jeg skal å ordnet det i Mumbai?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...