Gå til innhold

Hva slags mastecard har dere? Forbasket irritert

Anbefalte innlegg

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Jeg har hatt et kundeforhold til Entecard Norge i mange aar og det har fungert fint frem til naa. Det er greit med et kort til i tilegg til visakortet naar en er i utlandet, da min erfaring er at enkelte minbanker ikke tar Visakort.

Da jeg skulle bosette meg utenlands ordnet jeg det slik at alle regningene mine ble trukket direkte fra konoen, saa slapp jeg og tenke paa dem.

Bortsett fra mastercard. Jeg var saa dum at jeg ringte dem isteden for aa skrive mail og spurte om det var ok. at jeg brukte en gammel regning med et gammelt kidnummer og betale inn paa det iom at de sender regningene til adressen hjemme i Norge.

I steden for aa betale inn rundt 300 kr. i maaneden, pleier jeg aa betale inn 2-3000 i slengen.Liker ikke ha for stor gjeld.

Jeg betalte inn 2000 kr 27.juni. Kom hjem fra ferie i gaar og har faatt inkassokrav.

Jeg ringer Entercard og har altsaa gjort en stor feil. Jeg har ikke betalt inn ca 300 innen den 15 hver maaned, men betalt inn et stoerre beloep uten aa bry meg om at det maa vaere innen den 15. Tenke som saa at det viktigste var vel at de fikk mer enn de forlangte og det har de faatt hele min periode i utlandet naar det var mest aktuelt aa bruke kortet.

Jeg spurte om det var slik at jeg hadde vaert en for "god" kunde, siden jeg betalte ned gjelden min saapass raskt?

Svaret jeg fikk er bare helt utrolig. "Ja, det er slik at det er rentene vi lever av"

Indirekte svarer hun da: Ja, du har vaert en for god kunde. Vi har ikke tjent penger paa deg.

Vet ikke om jeg skal le eller grine. Betalte sporenstreks restbeloepet paa 2749.97 kr og sa opp kundeforholdet PAA MAIL. Muntlige avtaler stoler jeg ikke paa.

Saa til saken. Maatte bare faa ut litt goerr foerst. Jeg vil ha et nytt mastercard. Hva kan dere anbefale?

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Anbefaler å få mastercard i din faste bank.

God ide. De er ihvertfall alltid hyggelige og greie aa forholde seg til.

Skrevet

Jeg syns det er praktisk å ha mastercard via bankforbindelsen min. Da har jeg full oversikt via nettbanken.

Gjest Gukken
Skrevet

Anbefaler å få mastercard i din faste bank.

Anbefaler Cresco, du finner ikke bedre service.

Skrevet

Har alltid hatt mastercard via min vanlige bank, dvs. dnbnor. Aldri vært noe tull.

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Har alltid hatt mastercard via min vanlige bank, dvs. dnbnor. Aldri vært noe tull.

Tar kontakt med min lokale bank jeg. Flere av dem som jobber der, kjenner meg fra barndommen og vet hvem jeg er naar jeg tar kontakt. Aldri noe tull med dem:)

Skrevet

Anbefaler Cresco, du finner ikke bedre service.

Jeg har også Cresco. Har bare gode erfaringer der. Jeg sto plutselig fast i utlandet, med en bil som plutselig fikk det for seg at den ikke ville gå lenger. Verksted neste som skulle fikse det for en sum som jeg ikke hadde tilgjengelig på konto, ei heller på Crescokortet. Ringte Cresco og fikk utvidet kreditten med 15.000 over telefon. Null problem. Rentene er høye da, men sånn er det jo bare med kredittkort.

Skrevet

Det er nok mange kredittkortselskap (de fleste?) som fakturerer på samme måte og sansynligvis organiseres kredittkortene i banken din slik også. Det opprettes en faktura månedlig, og denne må betales innen forfallsdato. Dersom det ikke kommer noen innbetaling ila denne perioden så produseres det en purring. Alt du måtte innbetale til andre tider regnes som ekstra innbetaling, noe man selvsagt kan gjøre når man måtte ønske. Alt dette går jo automatisk, det er ingen som sitter og manuelt følger med på om man innbetaler utenom faktureringsperioden.

Det er hakket mer oversiktlig å ha kredittkortet gjennom banken så man ser kontoen i nettbanken, men samme situasjon kan allikevel oppstå der også. Det viktigste må være å sørge for at banken sender posten dit du er slik at du får eventuelle purringer før det går så langt som til inkasso.

Skrevet

Det er nok mange kredittkortselskap (de fleste?) som fakturerer på samme måte og sansynligvis organiseres kredittkortene i banken din slik også. Det opprettes en faktura månedlig, og denne må betales innen forfallsdato. Dersom det ikke kommer noen innbetaling ila denne perioden så produseres det en purring. Alt du måtte innbetale til andre tider regnes som ekstra innbetaling, noe man selvsagt kan gjøre når man måtte ønske. Alt dette går jo automatisk, det er ingen som sitter og manuelt følger med på om man innbetaler utenom faktureringsperioden.

Det er hakket mer oversiktlig å ha kredittkortet gjennom banken så man ser kontoen i nettbanken, men samme situasjon kan allikevel oppstå der også. Det viktigste må være å sørge for at banken sender posten dit du er slik at du får eventuelle purringer før det går så langt som til inkasso.

I min bank kommer det ingen regning eller purring på mastercard så lenge jeg holder meg under kredittgrensen. Fokus.

Gjest segunda
Skrevet

Jeg har hatt to mastercard i mange år. En i Dnbnor som er min bank, og en i Cresco som egentlig er Dnbnor også.

Crescokortet har gode betingelser og jeg bruker det mest. Det andre bruker jeg når jeg har store regninger som må betales i nettbanken der og da.

Har aldri hatt noen som helst problemer med dem, og dette har fungert fint for meg som er mye utenlands og får ikke utbetalt lønn på fast dato i måneden.

Skrevet

Jeg har cresco via fagforeningen. Mye bedre betingelser enn via den ordinære bankforbindelsen. (dette er forøvrig det eneste fagforeningen har bidratt med)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...