Gå til innhold

Blå lepper v/hard trening

Anbefalte innlegg

Gjest litt engstelig er jeg ja
Skrevet

Jeg har ved et par anledninger fått skikkelige blå lepper ved hard trening. Det har gått fort bort igjen når jeg puster ut og slapper av. Vet også at jeg ved et par anledninger (for lenge siden) har fått blå lepper når jeg fryser.

Er ikke lenge siden jeg var hos legen, og da var både blodtrykk og blodprøver fine.

Burde jeg gå til legen for dette?

Skrevet

Har makspuls på 176 (220 - alder), og under treningsøktene jeg har hatt hvor leppene har vært blå har pulsen vært opp mot 165

Skrevet

Jeg ville nok nevnt det for legen. Det tyder jo på at du ikke får nok oksygen i blodet, av en eller annen grunn.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Hjertet ditt klarte ikke å pumpe nok mengde blod. Ville definitivt kontaktet lege for en ordentlig sjekk av hjertet.

Skrevet

Hjertet ditt klarte ikke å pumpe nok mengde blod. Ville definitivt kontaktet lege for en ordentlig sjekk av hjertet.

Takk for svar.

Har vært hos lege i dag, tok ekg og målte blodtrykk blant annet. Andre blodprøver tok jeg for bare få uker siden, og de var helt flotte. Det var også blodtrykket og ekg-prøven. Derimot viser det seg at jeg har fått astma, og det var nok grunnen til at jeg fikk blå lepper på trening i går.

Så da er jeg ikke så engstelig mer

Skrevet

Jeg ville nok nevnt det for legen. Det tyder jo på at du ikke får nok oksygen i blodet, av en eller annen grunn.

Med vennlig hilsen

Takk for svar. Tok kontakt med legen i dag jeg - tok blodtrykk og ekg prøve som var helt fine. Tok også blodtrykk og blodprøver for få uker siden, de var også helt fine. Derimot pep det i brystet mitt og hun merket jeg var tungpustet, som jeg ikke har pleid å være. Så tok også pusteprøve som viste astma.

Så da er jeg ikke så engstelig mer. :)

Skrevet

Takk for svar.

Har vært hos lege i dag, tok ekg og målte blodtrykk blant annet. Andre blodprøver tok jeg for bare få uker siden, og de var helt flotte. Det var også blodtrykket og ekg-prøven. Derimot viser det seg at jeg har fått astma, og det var nok grunnen til at jeg fikk blå lepper på trening i går.

Så da er jeg ikke så engstelig mer

Godt å høre :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...