Gå til innhold

Hjemmelaget fredsflagg???

Gjest Hva mener dere om dette?

Anbefalte innlegg

Gjest Hva mener dere om dette?
Skrevet

Jeg satt på et venterom hvor det lå et ukeblad her om dagen...

I bladet hvar det et bilde av et hjemmelaget "fredsflagg"...

Joda...flagget var søt med blomster og broderier....

Men hva er egentlig kriteriene for å kalle et flagg for et flagg...og for så å henge det opp på ei flaggstang?

Skrevet

Dette likte jeg ikkem det var min første tanke. Man henger ikke "hva-som-helst" selvlaget og selvoppfunnet på en flaggstang, uansett hvor pent det er. Det skal være et ordentlig flagg eller en ordentlig vimpel synes jeg.

Gjest Elextra
Skrevet

Dette likte jeg ikkem det var min første tanke. Man henger ikke "hva-som-helst" selvlaget og selvoppfunnet på en flaggstang, uansett hvor pent det er. Det skal være et ordentlig flagg eller en ordentlig vimpel synes jeg.

''Dette likte jeg ikkem det var min første tanke. Man henger ikke "hva-som-helst" selvlaget og selvoppfunnet på en flaggstang, uansett hvor pent det er. ''

Hvorfor ikke? Kan ikke forstå hvorfor man ikke skulle kunne henge opp hva man vil. Det er jo vanlig å henge opp alt fra hjemmelagde vimpler (med egen "logo" for hytta?), til vimpler med bedriftslogoer og sjørøverflagg. Hvor går grensen?

Hadde selv en flott hjemmelaget vimpel på hytta tidligere, men den ble utslitt, så har vi bare den vanlige norske :)

Skrevet

''Dette likte jeg ikkem det var min første tanke. Man henger ikke "hva-som-helst" selvlaget og selvoppfunnet på en flaggstang, uansett hvor pent det er. ''

Hvorfor ikke? Kan ikke forstå hvorfor man ikke skulle kunne henge opp hva man vil. Det er jo vanlig å henge opp alt fra hjemmelagde vimpler (med egen "logo" for hytta?), til vimpler med bedriftslogoer og sjørøverflagg. Hvor går grensen?

Hadde selv en flott hjemmelaget vimpel på hytta tidligere, men den ble utslitt, så har vi bare den vanlige norske :)

Dette får meg til å tenke på den gangen vi glemte flagget over natta... Naboen snek seg over gjerdet, tok ned flagget og hengte opp en stor rød steingammel dametruse..

Og jeg skal si deg, det er den STØRSTE trusa jeg har sett i mitt liv. Så jeg turte ikke spørre ham hvem sin det var..

Gjest Elextra
Skrevet

Dette får meg til å tenke på den gangen vi glemte flagget over natta... Naboen snek seg over gjerdet, tok ned flagget og hengte opp en stor rød steingammel dametruse..

Og jeg skal si deg, det er den STØRSTE trusa jeg har sett i mitt liv. Så jeg turte ikke spørre ham hvem sin det var..

Hehe, det var jo ganske festlig, men tror jeg hadde blitt temmelig sur! :P

Skrevet

Jeg vet egentlig ikke hvorfor, men det er ganske strenge regler for flagging og flaggtider, så jeg synes ikke man kan henge "hva-som-helst" på en flaggstang. Er bare min mening.

Gjest Fioletta
Skrevet

Hehe, det var jo ganske festlig, men tror jeg hadde blitt temmelig sur! :P

Hvorfor bli sur?

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg vet egentlig ikke hvorfor, men det er ganske strenge regler for flagging og flaggtider, så jeg synes ikke man kan henge "hva-som-helst" på en flaggstang. Er bare min mening.

Ok.

Men de strenge offentlige reglene gjelder bare det norske flagget og ikke vimpler eller andret ting man måtte henge opp.

Gjest Elextra
Skrevet

Hvorfor bli sur?

''Hvorfor bli sur?

''

Om noen henger opp en gammel truse i flaggstangen min..?

Nuvel, kanskje du ville like det, men altså ikke jeg.

Gjest Fioletta
Skrevet

''Hvorfor bli sur?

''

Om noen henger opp en gammel truse i flaggstangen min..?

Nuvel, kanskje du ville like det, men altså ikke jeg.

Litt må man vel tåle? ;)

Som jeg forsto på innlegget, så byttet han ut flagget med en gammel truse fordi flagget ikke var tatt ned før solnedgang. Tipper på at EnolaGay har blitt flinkere til å ta ned flagget her etter? Og det var nok det som var hensikten med trusa..

Jeg syns faktisk man skal ha litt respekt for det norske flagget.

Gjest Elextra
Skrevet

Litt må man vel tåle? ;)

Som jeg forsto på innlegget, så byttet han ut flagget med en gammel truse fordi flagget ikke var tatt ned før solnedgang. Tipper på at EnolaGay har blitt flinkere til å ta ned flagget her etter? Og det var nok det som var hensikten med trusa..

Jeg synes også det er fint å vise respekt for sine medmennesker.

Skrevet

Litt må man vel tåle? ;)

Så lenge et flagg henger ute om natten ut fra en forglemmelse - og ikke som en vane for å irritere folk som synes dette ville være ille (nei, jeg har ikke "respekt" for et stykke tøy) - så synes jeg det er rimelig usympatisk å gjøre noe sånt som denne naboen gjorde. Med mindre det var en sånn kompis-nabo som man har et vennskapelig mobbe-forhold til, da...

Enig med Elextra - det er viktigere å ha respekt for medmennesker enn for et flagg.

Gjest Fioletta
Skrevet

Jeg synes også det er fint å vise respekt for sine medmennesker.

Hadde dette skjedd støtt og stadig, hadde jeg selfølgelig blitt irritert. Men dette virket som ett engangstilfelle. Syns faktisk det var ganske morsomt.

Trist at folk skal bli sure for slikt.

Gjest Fioletta
Skrevet

Så lenge et flagg henger ute om natten ut fra en forglemmelse - og ikke som en vane for å irritere folk som synes dette ville være ille (nei, jeg har ikke "respekt" for et stykke tøy) - så synes jeg det er rimelig usympatisk å gjøre noe sånt som denne naboen gjorde. Med mindre det var en sånn kompis-nabo som man har et vennskapelig mobbe-forhold til, da...

Enig med Elextra - det er viktigere å ha respekt for medmennesker enn for et flagg.

Jeg er glad jeg kommer fra ett sted der folk tåler såpass.

Skrevet

Vi bare glemte det den ene gangen ja. Husker ikke helt men jeg tror vi kom sent hjem fra fest eller sov borte.. Jeg tok meg ikke nær av det. Flagget vårt lå pent sammenbrettet på en busk i hagen. :0)

Tipper naboen hadde mer respekt for flagget enn oss... og ønsket å fortelle oss noe med stuntet. Vi har flyttet siden den gangen, og jeg er akkurat like glemsk enda. Så her flagger vi støtt i et par dager omkring de offisielle dagene!

Skrevet

Jeg er glad jeg kommer fra ett sted der folk tåler såpass.

Det kommer jo selvsagt an på hvordan tonen naboene imellom er. Om den er kameratslig & ungdommelig, slik at sånt ble sett på som et morsomt pek, eller om man ikke har den omgangsformen at sånt ville bli tatt som en spøk...

I mitt nabolag med godt voksne folk som ikke er personlige venner (men heller ikke uvenner, da - med unntak av én) ville sånt vært litt uventet, kan man si. Og derfor ville det heller ikke ha føltes som en spøk.

Skrevet

Vi bare glemte det den ene gangen ja. Husker ikke helt men jeg tror vi kom sent hjem fra fest eller sov borte.. Jeg tok meg ikke nær av det. Flagget vårt lå pent sammenbrettet på en busk i hagen. :0)

Tipper naboen hadde mer respekt for flagget enn oss... og ønsket å fortelle oss noe med stuntet. Vi har flyttet siden den gangen, og jeg er akkurat like glemsk enda. Så her flagger vi støtt i et par dager omkring de offisielle dagene!

Godt det, da - at dere ikke tok dere nær av det :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...