Gå til innhold

Tollen i UK

Anbefalte innlegg

Gjest muppets
Skrevet

Jeg venter på en pakke som har blitt stående fast i tollen i UK noen uker, og av en eller annen grunn ikke kommet videre. Jeg må prøve å ta kontakt med dem, men aner ikke hvor jeg skal henvende meg. Er det noen med kjennskap der borte som kan hjelpe meg å finne en mailadresse til "overseas custom" i Storbritiannia?

Gjest har jeg aldri hørt om
Skrevet

Den blir da vel ikke stående i tollen i UK? Har jeg aldri hørt om. Den skal ikke gjennom toll der. Det er i tilfelle her den står fast i tollen.

Skrevet

Hei,

Først og fremst, bor du i Norge eller i Storbritannia, og hvilken vei skulle pakken? Hvordan vet du at den står fast i tollen?

Hvis du bor i Norge, og pakken kommer fra Storbritannia, så er det nok best hvis de som sendte den tar kontakt med HMRC der, eller UPC/DHL, osv hvis den ble sendt slik.

Den kan stå fast i "utgående" toll hvis de mistenker at det er noe som ikke skal/bør eksporteres.

Her er siden du leter etter:

http://search2.hmrc.gov.uk/kbroker/hmrc/contactus/search.ladv?sr=0&as=1&cs=ISO-8859-1&sc=hmrc&sf=&sm=0&nh=50&ha=34&tx0=21&fl0=contactid:&tx1=&raction=view

Med vennlig hilsen

Gjest muppets
Skrevet

Hei,

Først og fremst, bor du i Norge eller i Storbritannia, og hvilken vei skulle pakken? Hvordan vet du at den står fast i tollen?

Hvis du bor i Norge, og pakken kommer fra Storbritannia, så er det nok best hvis de som sendte den tar kontakt med HMRC der, eller UPC/DHL, osv hvis den ble sendt slik.

Den kan stå fast i "utgående" toll hvis de mistenker at det er noe som ikke skal/bør eksporteres.

Her er siden du leter etter:

http://search2.hmrc.gov.uk/kbroker/hmrc/contactus/search.ladv?sr=0&as=1&cs=ISO-8859-1&sc=hmrc&sf=&sm=0&nh=50&ha=34&tx0=21&fl0=contactid:&tx1=&raction=view

Med vennlig hilsen

Takker for info.

Selger fikk sjekket det for meg i dag, og det viser seg at pakken min ligger i en container sammen med en sending de anser som "farlig", og at de gjennomgår en og en. Derfor tar det så lang tid. Uflaks!

Skrevet

Takker for info.

Selger fikk sjekket det for meg i dag, og det viser seg at pakken min ligger i en container sammen med en sending de anser som "farlig", og at de gjennomgår en og en. Derfor tar det så lang tid. Uflaks!

OK. Du kan ev. sjekke om det er sant, eller om vedkommende ikke har sendt noen pakke i det hele tatt (hvis det er privatsalg).

Med vennlig hilsen

Gjest muppets
Skrevet

OK. Du kan ev. sjekke om det er sant, eller om vedkommende ikke har sendt noen pakke i det hele tatt (hvis det er privatsalg).

Med vennlig hilsen

Jeg har handlet av et firma og har i tillegg pakkesporing, så jeg stoler på at det er tilfelle. På pakkesporingen har det stått "Britain - delivered overseas customs" i flere uker, det er jo helt unormalt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...