Gå til innhold

Ditt ultimate feriereisemål?

Anbefalte innlegg

Skrevet

''jeg har bare bibelen med meg på innerlomma hvor jeg enn går jeg vet du, hehe :)''

Med andre ord en fordel hvis du drar til Sør-Afrika. Hvis du blir skutt tar kanskje bibelen av for kula. ;)

Supert! Satser på det ;-)

• Svar 54
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• fasanen

13

• Sør

12

• ShitDiddelyDo

9

• Mandolaika

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

''jeg har bare bibelen med meg på innerlomma hvor jeg enn går jeg vet du, hehe :)''

Med andre ord en fordel hvis du drar til Sør-Afrika. Hvis du blir skutt tar kanskje bibelen av for kula. ;)

Det er, grovt sagt, mer sosialt presentabelt å presentere seg som øksemorder enn ateist i Sør Afrika (i hvert fall mesteparten av den hvite befolkningen, og mye av den svarte).

Det er kristne menigheter i Sør Afrika som trekker regjeringen for Høyestrett, fordi de mener å slå ungene halvt i hjel med spanskrør er en del av religiøs frihet (basert på Bibelen om å tukte unger), og det er fremdeles meninheter som vil gjennnføre Apartheid (selv om det er få hvite som tror/ønsker det).

Med vennlig hilsen

Skrevet

Thailand er sikkert flott det og! Ja religiøs ro kan sikkert oppleves på mange måter ;-) Selv er jeg ikke så opptatt av det, jeg har bare bibelen med meg på innerlomma hvor jeg enn går jeg vet du, hehe :)

Da jeg var i Thailand for et par år siden var det store oransje plakater i plast/tre som hang høyt oppe i trærene langs veien. På disse plakatene stod kristne budskap (og ikke bare "de snille"), på tusenvis av tusenvis av trær som kristne hadde hengt opp.

Bare tenk tanken på at en gjeng muslimer hadde hengt opp "Hengi deg til Allah" på annenhver furu fra Oslo til Kirkenes! Tenk deg ramaskriket.

Med vennlig hilsen

Gjest må det være så avansert?
Skrevet

FOr mange insekter, for varmt, for mange sykdommer osv...

trives like godt i en hytte i Norge jeg :)

Skrevet

Herlig! Noen av mine beste ferieopplevelser har vært i den norske fjellheimen :)

Gjest irrere
Skrevet

Jeg kunne tenkt meg så mye. Noen mnd i en loftsleilighet i Paris, noen mnd på en eller annen øy i Stillehavet. Ei uke på Vakkerstølen (det er innenfor rekkevidde) ;). Gå ei pilgrimsrute I Spania. Jeg skulle ønske jeg var frisk og rik :)

Skrevet

Du har sannsynligvis flere innsekter rundt en hytte i Norge enn i en leilghet i en blokk i Rio de Janeiro.

Og trolig lengre tid å komme deg til sykehus også.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Jeg kunne tenkt meg så mye. Noen mnd i en loftsleilighet i Paris, noen mnd på en eller annen øy i Stillehavet. Ei uke på Vakkerstølen (det er innenfor rekkevidde) ;). Gå ei pilgrimsrute I Spania. Jeg skulle ønske jeg var frisk og rik :)

Mm alt hørtes flott ut! Du får begynne med det som er innenfor rekkevidde da :)

Skrevet

Jeg har fått billetter til Thailand for 2500 t/r, og når man er der koster hotell og mat svært lite.

Det er vanligvis billigere enn en tilsvarende ferie i Vest-Europa.

Med vennlig hilsen

Gjest irrere
Skrevet

Det er alltid en grei start :)

Skrevet

Du har sannsynligvis flere innsekter rundt en hytte i Norge enn i en leilghet i en blokk i Rio de Janeiro.

Og trolig lengre tid å komme deg til sykehus også.

Med vennlig hilsen

Ja, men jeg risikerer ikke å få Malaria og lignende :)

Men må passe meg for flåtten...

Skrevet

Oi!

Beliggenheten er helt unik - man har alt fra strender i verdensklasse til "jungel" inne i byen. Verdens største park, og verdens største nasjonalpark inne i byen.

I likhet med New York, San Francisco, Paris, osv. så "genererer" Rio de Jandeiro nyheter. Det er et sentrum, og ikke en "provins".

Mange av folkene som bor der ("Cariocas") har ofte en egen "kultur", ut fra byens historie. (Vennlighet, åpenhet, "avslappethet", osv.)

Byen er en blanding av fattige og rike, med store kontraster. Mange virkeligheter - på godt og vondt.

Byens historie - med muséer, utstillinger, kultur, dans, og mye annet.

Det er en by som må oppleves, men som også kan være veldig farlig hvis du ikke vet litt om hva du gjør.

Med vennlig hilsen

Takker så mye, hørtes ikke verst ut! :-)

Skrevet

Ja, men jeg risikerer ikke å få Malaria og lignende :)

Men må passe meg for flåtten...

Jeg har bodd i Latin-Amerika, Afrika, osv., men aldri sett en flått!

Med vennlig hilsen

Skrevet

Jeg har bodd i Latin-Amerika, Afrika, osv., men aldri sett en flått!

Med vennlig hilsen

Nei, det er en skandinavisk plageånd den flåtten...

men er så redd for malaria og andre tropesykdommer.

Ikke er jeg så glad i det varme fuktige klimaet heller,

pleier å bli forkjølet i slikt klima og.

Neh, foretrekker det norske klimaet jeg,

finnes ikke dårlige klær vet du ;-)

Skrevet

Nei, det er en skandinavisk plageånd den flåtten...

men er så redd for malaria og andre tropesykdommer.

Ikke er jeg så glad i det varme fuktige klimaet heller,

pleier å bli forkjølet i slikt klima og.

Neh, foretrekker det norske klimaet jeg,

finnes ikke dårlige klær vet du ;-)

Det finnes ikke dårlige klær, bare dårlig vær.

Det er mange steder som definitivt ikke er fuktige. I Brasilia (hovedstaden) måtte de lage en stod kunstig innsjø, for luftfuktigheten var rundt 10%.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Min absolutte drømmeferie. Har ett ønske om en gang i livet å få tatt toget fra Beijing til Tibet. Min andre er den Transsibirske jernbanen. Men inntill videre får det bare bli en drøm.

Skrevet

Min absolutte drømmeferie. Har ett ønske om en gang i livet å få tatt toget fra Beijing til Tibet. Min andre er den Transsibirske jernbanen. Men inntill videre får det bare bli en drøm.

Mannen min er hekta på den transsibirske! Selv har jeg liksom ikke helt forstått det fantastiske med et svett tog gjennom Øst-Europe :) Men det kan jo hende (for mannen min sin skyld) at jeg får en åpenbaring på det en dag :)

Gjest Elextra
Skrevet

''Jeg ville reist en mnd.til Bolivia, Ecuador og Peru og fått med meg Macchu Picchu i Andes-fjellene''

Ja, det er en gammel drøm! :)

Forøvrig er det mange steder jeg kunne tenke meg, og det kan variere litt hva slags sted og aktivitetsnivå jeg ønsker meg. Av eksotiske mål står ovennevnte, samt fjernere deler av Thailand, Borneo, Japan, diverse Afrika, rundreise "langs småveier" i sørstatene i USA, med mye mer - listen er nesten endeløs :-).

Nå har jeg både mindre barn og en jobb som dels "forhindrer" meg fra lange turer til de mest eksotiske reisemålene, men vi reiser da en del, i Europa så langt. Er det ikke typisk - tidligere hadde jeg anledning, men da hadde jeg ikke øknonomi. Ikke lett å få alt på plass på en gang ;).

Skrevet

''Jeg ville reist en mnd.til Bolivia, Ecuador og Peru og fått med meg Macchu Picchu i Andes-fjellene''

Ja, det er en gammel drøm! :)

Forøvrig er det mange steder jeg kunne tenke meg, og det kan variere litt hva slags sted og aktivitetsnivå jeg ønsker meg. Av eksotiske mål står ovennevnte, samt fjernere deler av Thailand, Borneo, Japan, diverse Afrika, rundreise "langs småveier" i sørstatene i USA, med mye mer - listen er nesten endeløs :-).

Nå har jeg både mindre barn og en jobb som dels "forhindrer" meg fra lange turer til de mest eksotiske reisemålene, men vi reiser da en del, i Europa så langt. Er det ikke typisk - tidligere hadde jeg anledning, men da hadde jeg ikke øknonomi. Ikke lett å få alt på plass på en gang ;).

Nei jeg er i samme situasjon som deg :) Små barn og ikke økonomi, men én dag, én dag skal jeg til Amazonas og Macchu Picchu! :)

Skrevet

Australia og New Zealand er øverst på min ønskeliste, og helst der de dyrker vin. Fatter ikke helt når det skal bli da, er ikke akkurat redd for å ta med ungene på lange reiser men det er noe med årstid der kontra skoleferien her... Og vi har klart å få unger med ti års mellomrom - synes det er godt gjort med 20 år i grunnskolen sammenhengende med bare to barn :-/

California

Cruise i Karibien

Av mer realistiske mål; Nice, Amsterdam, Irland. Foruten Korsika, da, men dit skal vi nok i løpet av høsten :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...