Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Mandelpannekaker; har du oppskrift? Kan sikkert google, men har aldri hørt om det. Elsker mandler :-)

Nammenam!

2 egg

1/2 - 1 dl fløte

1 dl finmalte mandler eller mandelmel

1 ts fiberhusk (får det til å henge bedre sammen, helsekostvare)

litt salt

litt søtning (jeg bruker sukrin for jeg prøver å kutte ut sukker)

Bland alt sammen og stek på middels varme i stekepanna. Jeg lager små lapper for da er de mye lettere å snu enn om du steker store pannekaker. En sånn røre blir 6-7 små lapper. Nyyyydelige med bringebærsyltetøy! En kremklatt er sikkert ikke å forakte heller. Absolutt spiselige med smør og sukker/sukrin også. *slafse*

Har stekt en haug lapper her nå og skal ha med på hytta i helga, men tre stykker gikk ned før jeg visste ordet av det. :o)

Fortsetter under...

• Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Orio

7

• Sør

6

• Lillemus

6

• Angustia

4

Mest aktive i denne tråden

Nammenam!

2 egg

1/2 - 1 dl fløte

litt salt

Bland alt sammen og stek på middels varme i stekepanna. Jeg lager små lapper for da er de mye lettere å snu enn om du steker store pannekaker. En sånn røre blir 6-7 små lapper. Nyyyydelige med bringebærsyltetøy! En kremklatt er sikkert ikke å forakte heller. Absolutt spiselige med smør og sukker/sukrin også. *slafse*

Har stekt en haug lapper her nå og skal ha med på hytta i helga, men tre stykker gikk ned før jeg visste ordet av det. :o)

Åh, høres himmelsk ut :-)

Får man kjøpt mandelmel i dagligvare, eller må man i helsekost- / Asiabutikk? Kan alltids male mandlene sjøl, men da blir det nok litt lengre tid mellom pannekakene ;)

Åh, høres himmelsk ut :-)

Får man kjøpt mandelmel i dagligvare, eller må man i helsekost- / Asiabutikk? Kan alltids male mandlene sjøl, men da blir det nok litt lengre tid mellom pannekakene ;)

Mandelmel er helsekostvare ja, en femtilapp for en pose tror jeg, men man bruker jo ikke voldsomt mye av det da. Man kan jo male mandler selv og ha på et tett glass, men det blir ikke like holdbart som melet tror jeg.

Mandelmel er helsekostvare ja, en femtilapp for en pose tror jeg, men man bruker jo ikke voldsomt mye av det da. Man kan jo male mandler selv og ha på et tett glass, men det blir ikke like holdbart som melet tror jeg.

Takk for tips, og gjett om vi skal ha mandelpannekaker /-lapper, da :-)

Nammenam!

2 egg

1/2 - 1 dl fløte

litt salt

Jeg har enda ikke greid å finne ut hvem som selger fiberhusk. Langt mindre hva det ER for noe..

Annonse

Jeg har enda ikke greid å finne ut hvem som selger fiberhusk. Langt mindre hva det ER for noe..

Både Live og Sunkost har det, likeså noen Meny-butikker visstnok. Det er male psyllium frøskall og gjør at deigen blir smidigere og henger bedre sammen.

Min pose er i en eske og ser omtrent sånn ut:

http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:1t_kq48k_0lDGM:http://www.evitamin.se/3/product_p558897.jpg&t=1

candyqueen_83

Etter svaret til Lillemus (male psyllium??) så er jeg tilbøyelig til å tro at du har rett...! *stirre*

Malte psylliumfrø skal det være. Male er ikke en del av navnet :o) Koster rundt 100 kr for en boks , men den holder veldig lenge. Man bruker ikke mye om gangen.

• 4 uker senere...
Gjest mirramor

Nammenam!

2 egg

1/2 - 1 dl fløte

litt salt

Men, ikke noe mer fuktighet? Fiberhusken suger jo all fukten til seg.

• 2 uker senere...

Annonse

Ok. Da kommer det jo litt an på hva slags brød og hva slags müsli man velger. Men det er kanskje lettere å få en skikkelig grov müsli til å smake godt?

Jeg lager meg müsli selv, som jeg spiser til frokost. Jeg blander havregryn (ikke lettkokte!), solsikkekjerner, sesamfrø og linfrø, og heller over litt youghurt (Ja-varianten fra Tine). Godt og mettende! Jeg blander i et kaffekrus, det blir passe porsjon.

Jeg lager meg müsli selv, som jeg spiser til frokost. Jeg blander havregryn (ikke lettkokte!), solsikkekjerner, sesamfrø og linfrø, og heller over litt youghurt (Ja-varianten fra Tine). Godt og mettende! Jeg blander i et kaffekrus, det blir passe porsjon.

Sikkert mettende, men godt??? Mener du virkelig det? Jeg nekter å tro at noen faktisk kan synes de greiene der smaker godt:)

Det smaker jo vanlijeyoughurt :o) Har forsøkt meg med bare melk på, men det var ikke noe særlig.

Kanskje det kan bli brukbart med mengder av syltetøy i, men da er det jo ikke sunt lenger, så da er det ingen vits. Mye annet usunt en kan spise som er mye bedre;)

Er det noen spesiell grunn til at du ikke bruker lettkokte havregryn? Eller er det bare fordi du liker de som ikke er lettkokte bedre?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...