Gå til innhold

Hva er viktig å pakke ned ved reise til Bulgaria

Anbefalte innlegg

Gjest snart drar vi
Skrevet

? skal reise søndag med ett barn på 10 år. Hvilke remedier er viktig å tenke på utenom solkrem?

Gjest Shira :o)
Skrevet

Du får kjøpt det meste der nede, jeg så flere apotek.

I min koffert finnes det derimot alltid Imodium, Aloe vera og/eller Eurax. Skal dere gå endel, så er gnagsårplaster ikke så dumt.

Det var litt mygg der nede, ikke ekstremt mye, men noe stikk ble det, da er det OK å ha noe å smøre på.

Skrevet

Ja, kom på at jeg alltid har en flaske antibac i veska (obs, må i pose dersom du har den i veska når du skal igjennom sikkerhetskontrollen).

Praktisk mtp på at hendene blir fort rene på stranda osv. Får sikkert kjøpt det der nede også, jeg har alltid med i veska her hjemme også jeg, pga andre årsaker.

Ellers er kamera, pass, penger og billetter det viktigste. :o) God tur!

Gjest høstløv
Skrevet

Aftersun og Eurax til å dempe sviingen ved for mye soling. Ellers er det lurt å ta med Imodium i tilfelle noen i familien får feriediare.

Ellers er det en god regel å ikke spise is som har stått i solen og kanskje blitt tint og fryst flere ganger.

God tur!

Gjest kan være greit å ha
Skrevet

Solbriller, badetøy, shorts, t-shirts, langbukse og genser i tilfelle rottefelle,

solkrem som nevnt ja, Eurax, Aftersun, Aloe Vera gel 98 % er også bra å ha med,

Paracet i tilfelle noen får feber eller smerter,

Pyricet, plaster og sårsalve, lommebok, Europeisk trygdekort, pass,

billetter, mobiltelefon, mobillader, sandaler, gode spasersko, pinsett er alltid greit å ha, reisesysett (nål, tråd, noen ekstra knapper),

andre toalettsaker (ansiktskrem, ansiktsvask, sminke, evnt hårspray til mor, barbersaker til far osv), hårbørste :D

Undertøy...

Skrevet

Egentlig trenger du ikke ha med noenting!

Bulgaria er et shopping-paradis av flotte merke klær til latterlige lave priser. (Mye er kopier, men kvaliteten er absolutt på høyde med originalene)

Hvis du bor på et av turist-stedene, kan alt du trenger antagelig skaffes innen 5 min gange fra hotellet der du bor.

Kort sagt: Ta med deg minst mulig, for sjansen er stor for at du kommer til å ta med deg adskillig mere hjem...

Skrevet

Egentlig trenger du ikke ha med noenting!

Bulgaria er et shopping-paradis av flotte merke klær til latterlige lave priser. (Mye er kopier, men kvaliteten er absolutt på høyde med originalene)

Hvis du bor på et av turist-stedene, kan alt du trenger antagelig skaffes innen 5 min gange fra hotellet der du bor.

Kort sagt: Ta med deg minst mulig, for sjansen er stor for at du kommer til å ta med deg adskillig mere hjem...

Jeg hadde med meg en tom koffert da jeg dro dit. Den var ikke tom når jeg skulle hjem igjen ;o) (hadde jo en annen koffert med diverse i også da, en mindre som jeg la inni den store tomme)

Gjest snart drar vi
Skrevet

Solbriller, badetøy, shorts, t-shirts, langbukse og genser i tilfelle rottefelle,

solkrem som nevnt ja, Eurax, Aftersun, Aloe Vera gel 98 % er også bra å ha med,

Paracet i tilfelle noen får feber eller smerter,

Pyricet, plaster og sårsalve, lommebok, Europeisk trygdekort, pass,

billetter, mobiltelefon, mobillader, sandaler, gode spasersko, pinsett er alltid greit å ha, reisesysett (nål, tråd, noen ekstra knapper),

andre toalettsaker (ansiktskrem, ansiktsvask, sminke, evnt hårspray til mor, barbersaker til far osv), hårbørste :D

Undertøy...

He he, tusen takk. Der har dere mint meg på absolutt alt. Flott (o;

Persille1365381127
Skrevet

Visakort :)

Du trenger ikke noe mer enn du trenger her, ta med sandaler og en lett kjole eller lang singlet i tillegg til bikini - det er alt du trenger for det meste av tiden.

Om du bor på et ok hotell får badelaken utdelt, så da trenger du ikke det heller. Men en god bok er en fordel, det blir mange timer i solen :)

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1280397586' post='4405138]

Jeg hadde med meg en tom koffert da jeg dro dit. Den var ikke tom når jeg skulle hjem igjen ;o) (hadde jo en annen koffert med diverse i også da, en mindre som jeg la inni den store tomme)

He he!

Ja, vi reiste også hjem med litt tyngre baggasje en da vi kom, kan vi trygt si..

Var der for 2 år siden og handlet masse klær både til oss selv og ungene + noen fine håndklær og sko.

Kvaliteten var litt varierende, men generellt ganske god. Mange av plaggene er brukt og vasket flere ganger og er fortsatt fine.

En fin mulighet til å skaffe ungdommen de "rette" merke-klærne til en brøkdel av prisen her hjemme..

Mary Poppins
Skrevet

He he!

Ja, vi reiste også hjem med litt tyngre baggasje en da vi kom, kan vi trygt si..

Var der for 2 år siden og handlet masse klær både til oss selv og ungene + noen fine håndklær og sko.

Kvaliteten var litt varierende, men generellt ganske god. Mange av plaggene er brukt og vasket flere ganger og er fortsatt fine.

En fin mulighet til å skaffe ungdommen de "rette" merke-klærne til en brøkdel av prisen her hjemme..

''En fin mulighet til å skaffe ungdommen de "rette" merke-klærne til en brøkdel av prisen her hjemme..''

Men man bør huske på at det er ulovlig å ha med fake hjem til Norge, og blir man tatt risikerer man en saftig bot. Så da kan det hende spinningen går opp i vinningen og vel så det.

Skrevet

''En fin mulighet til å skaffe ungdommen de "rette" merke-klærne til en brøkdel av prisen her hjemme..''

Men man bør huske på at det er ulovlig å ha med fake hjem til Norge, og blir man tatt risikerer man en saftig bot. Så da kan det hende spinningen går opp i vinningen og vel så det.

Selvom denne loven eksisterer, så tviler jeg sterkt på at den håndheves noe særlig i praksis.

Av de 1000-vis av Nordmenn som daglig kommer hjem fra Bulgaria, Tyrkia etc, er det nok de færreste som kommer hjem uten et nyinnkjøpt "fake"- klesplagg eller to, og dette er nok tollvesenet på flyplassene inderlig klar over!

Det er nok også stor forskjell på å kjøpe til eget bruk, eller med tanke på videresalg.

Hvis det er mistanke / innlysende at innkjøpene er tiltenkt det sistnevnte, så kan man nok risikere problemer. Ellers tror jeg tollerne er ute etter andre ting enn å beslagelegge noen t-skjorter og undebukser..

Mary Poppins
Skrevet

Selvom denne loven eksisterer, så tviler jeg sterkt på at den håndheves noe særlig i praksis.

Av de 1000-vis av Nordmenn som daglig kommer hjem fra Bulgaria, Tyrkia etc, er det nok de færreste som kommer hjem uten et nyinnkjøpt "fake"- klesplagg eller to, og dette er nok tollvesenet på flyplassene inderlig klar over!

Det er nok også stor forskjell på å kjøpe til eget bruk, eller med tanke på videresalg.

Hvis det er mistanke / innlysende at innkjøpene er tiltenkt det sistnevnte, så kan man nok risikere problemer. Ellers tror jeg tollerne er ute etter andre ting enn å beslagelegge noen t-skjorter og undebukser..

Ja jeg er enig med deg, jeg bare nevner at det er ulovlig.

Forøvrig foretrekker jeg heller å kjøpe færre dyre merkevarer, enn flere fake, men det er meg :-)

Skrevet

He he!

Kvaliteten virket bra.

Jeg hadde med lillesøsteren min på 15, for henne var det topp å få shoppe.

Guttungen på 9 er oppslukt i SvampeBob, så det var ett eldrorado for han også.

Gjest snart drar vi
Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1280424371' post='4405408]

Kvaliteten virket bra.

Jeg hadde med lillesøsteren min på 15, for henne var det topp å få shoppe.

Guttungen på 9 er oppslukt i SvampeBob, så det var ett eldrorado for han også.

Hva er SvampeBob:

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1280473752' post='4405884]

SvampeBob, han er en svamp han, med bukser på. Han bor på havbunnen.

http://i35.piczo.com/view/3/6/w/m/i/1/0/f/b/n/t/l/img/i175588084_21780_7.jpg

Det er en tegneserie. Guttungen har totalt dilla om dagen. I Bulgaria var det klær, håndkle og diverse med figuren på, til hans store lykke. :o)

Svampebob er topp :-) Alle her fra 4 år til 23 år digger serien, samt gamlemor! Har alle videoene også, tror jeg....

Skrevet

Svampebob er topp :-) Alle her fra 4 år til 23 år digger serien, samt gamlemor! Har alle videoene også, tror jeg....

Joda, Bob er artig han, men akkurat nå i ferien har jeg fått litt overdose ;o)

Da guttungen hadde bursdag, disket venninna mi opp med SvampeBobkake, det var suksess det!

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1280482963' post='4405964]

Joda, Bob er artig han, men akkurat nå i ferien har jeg fått litt overdose ;o)

Da guttungen hadde bursdag, disket venninna mi opp med SvampeBobkake, det var suksess det!

Herlig :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...