Gå til innhold

Hvordan bli kvitt dette viruset?

Anbefalte innlegg

Gjest buhuuuu
Skrevet

Har en bærbar pc som har krepert av virus Det vil si straks internett er i gang får jeg bare opp en plagsom nettside som sier jeg har virus og at jeg må kjøpe et virusprogram med dem. Når jeg prøver en annen adresse får jeg bare feilmelding og den samme varselet popper opp igjen om og om igjen. Det virus programmet jeg hadde fra før er også blitt ødelagt av viruset.

Jeg får ikke lastet ned pålitlige virusprogram på nettet, siden alle sider blir blokkert. Hva gjør jeg da? Kan jeg kjøpe et program på Elkøp som vil reparere maskinen min? Har stengt av internett på den bærbare pcen min...

Gjest Bob Saget
Skrevet

Hva heter antivirusprogrammet som viruset ber deg kjøpe?

Flimmer1365381250
Skrevet

Last ned et program som fjerner trojanere og andre virus, så brenner du det på en cd og setter cd'en i din bærbare maskin! Enkelt og trygt :)

Lykke til!

Gjest septembermum
Skrevet

Jeg kom i skade for å laste ned Adobe antiviruprogram da jeg ikke tok vekk haken fra en oppdatering da jeg skulle laste ned Active X flash... (eller noe sånt)

og fikk problemer med youtube og lignende,

tok en virussøk og det kom opp et problem..

Jeg gikk inn på programmer og avinnstallerte Adobe og da funka alt fint igjen.

Tror Adoben kræsjet med det andre virusprogrammet jeg har.

Gjest datafreak
Skrevet

Virker som du har fått en trojan og det kan bare fjernes via registeret. De fleste antivirus tar ikke trojans skikkelig da det legger seg i registeret.

Hadde vært fint om du finner ut hvilke program det er siden vil at du skal kjøre, eller du kan starte maskinen i sikkermodus og ta det den veien.

Du har ikke installert Spybot eller Malwarebytes? da disse kan være med på å identifisere hva du har fått.

Kan hende du finner noe muffens via prosessene dine ( vil sannsynligvis være en WIN fil )

Man trenger alltid litt mere opplysninger for å kunne hjelpe i dataspm enn det du her gitt her. Ofte vil heller ikke et kjøpt antivirus kunne slette strengene i registeret, så viruset/trojanene vil ligge der og kansje slå til igjen på en gitt dato eller klokkeslett.

Gjest Nerda
Skrevet

Jeg ville fått tak i Norton - deres sider har noen "removal tools" for bedritne virus - samt guder for hvordan man kan ta rotta på de.

I aller aller verste fall må du systemgjenopprette - i så fall bør du få tatt bakcup av viktige ting du har som musikk, film osv - dersom det lar seg gjøre.

Hør ellers også på de andre :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...