Gå til innhold

Hva er vitsen med huskelapper

Anbefalte innlegg

Gjest god husk
Skrevet

Når en husker alt som står der likevel? :D

Sånn har det alltid vært med meg. Kanskje jeg ikke stoler på min egen hukommelse...

Skriver lang handleliste til butikken. Så kommer jeg dit, men får ikke bruk for lappen pga jeg husker alt på lista :D

På skolen hvis jeg en sjelden gang fjuska og hadde fjuskelapp, så huska jeg alt som stod på fjuskelappen... :D så fikk ikke fjuska da heller lol....

Kan det være man husker ting bedre når man skriver det ned enn når man bare leser/tenker på det?

Gjest en morsk satan
Skrevet

''Kan det være man husker ting bedre når man skriver det ned enn når man bare leser/tenker på det?''

Ja, så vidt jeg husker stemmer det.

Skrevet

Jeg husker i alle fall ting mye bedre etter å ha skrevet det ned.

Selv om jeg har glemt huskelappen hjemme, har den likevel hatt sin funksjon.

hidi, the scorpion
Skrevet

Jeg husker i alle fall ting mye bedre etter å ha skrevet det ned.

Selv om jeg har glemt huskelappen hjemme, har den likevel hatt sin funksjon.

Det fungerer på meg òg;) Tror det er lettere for hukommelsen å huske ting vi har skrevet ned...

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Jeg lager meg huskelister hvis jeg skal handle mye.

Ellers lager jeg meg huskelister hvis jeg har mange gjoeremaal paa en gang.

Paa den maaten rydder jeg i hodet mitt. Stresset slipper tak med en gang huskelisten er skrevet. Ten den flyr det ting inn og ut av hodet mitt.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Jeg er ikke som deg. Hvis jeg legger igjen handlelisten hjemme, så er det alltid noe der jeg glemmer å handle.

Dessuten skrives ikke handlelisten i det jeg skal handle. Den henger på kjøleskapet og det føres opp varer etter hvert som ting går tomt. Alle i familen er med på å skrive den, ikke bare den som skal handle.

hidi, the scorpion
Skrevet

Jeg er ikke som deg. Hvis jeg legger igjen handlelisten hjemme, så er det alltid noe der jeg glemmer å handle.

Dessuten skrives ikke handlelisten i det jeg skal handle. Den henger på kjøleskapet og det føres opp varer etter hvert som ting går tomt. Alle i familen er med på å skrive den, ikke bare den som skal handle.

Hadde du skrevet alt selv, så hadde du husket det;) Men det familiemedlemmer skriver, kan du selvsagt ikke huske;))

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Hadde du skrevet alt selv, så hadde du husket det;) Men det familiemedlemmer skriver, kan du selvsagt ikke huske;))

Nei, så vel er det ikke. Jeg glemmer ting jeg selv har skrevet også.

hidi, the scorpion
Skrevet

Nei, så vel er det ikke. Jeg glemmer ting jeg selv har skrevet også.

Hvem gjør ikke det;)) Me too!

ShitDiddelyDo
Skrevet

Huskelapper er for gamle kjerringer og folk som forstår egen skrift.

Gjest mannfolk
Skrevet

og mannfolk....

ShitDiddelyDo
Skrevet

og mannfolk....

''og mannfolk....''

Jeg utelukket mannfolk da jeg skrev "... og folk som forstår sin egen skrift".

hidi, the scorpion
Skrevet

Herlig;)))))

ShitDiddelyDo
Skrevet

Herlig;)))))

Åh, du skal ikke le av min skrift. Huffelighuff. ;)

Skrevet

''Huskelapper er for gamle kjerringer og folk som forstår egen skrift.''

Og for dem som faktisk også husker å ta med seg lappen til butikken ;-)

Skrevet

Ja, det er vel en kjent sak at man husker bedre det man skriver enn det man bare leser. På skolen skriver man jo ned glosene eller man øver på å lage tankekart hvor du skriver ned de viktigste tingene du skal huske.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...