Gå til innhold

Forferdelig det som har skjedd i Frankrike...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trodde nesten ikke mine egne ører da jeg hørte om dette.Tenk at en kvinne kan drepe sine egne barn?Også var det åtte av dem?!Grunnen hun ga politiet var at hun ikke ville bruke prevansjon!?!?!Jeg skjønner ikke at hun kan mene at det er bedre å drepe barna når de er født,enn å hindre at hun blir gravid?

• Svar 84
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

22

• hidi, the scorpion

21

• ShitDiddelyDo

9

• Bookworm

6

Mest aktive i denne tråden

Gjest lurer jeg på
Skrevet

Hva er forskjellen på dette og abort utført på sykehus?

Skrevet

Ca 7 måneder, og 50 cm vanligvis.

Skrevet

Så du syns du kan sammenligne dette med abort?Abort som utføres (lovlig) i Norge skjer innen uke 12 av svangerskapet,i skjeldne tilfeller opp til uke 18.Denne kvinnen drepte barna etter de var født,det kan da ikke sammenlignes!!?

Gjest lurer jeg på
Skrevet

Så du syns du kan sammenligne dette med abort?Abort som utføres (lovlig) i Norge skjer innen uke 12 av svangerskapet,i skjeldne tilfeller opp til uke 18.Denne kvinnen drepte barna etter de var født,det kan da ikke sammenlignes!!?

I mitt hode er det ingen forskjell. Babydrap er babydrap. At noen kan ta livet av sitt eget avkom synes jeg er forferdelig å tenke på.

Gjest harikkebrillerfortiden
Skrevet

Ca 7 måneder, og 50 cm vanligvis.

Drap er drap.

Skrevet

Drap er drap.

Drap er drap, men abort er ikke drap. Abort skjer før det er noe å drepe.

Skrevet

I mitt hode er det ingen forskjell. Babydrap er babydrap. At noen kan ta livet av sitt eget avkom synes jeg er forferdelig å tenke på.

En embryo som er noen millimeter lang er åpenbart ikke det samme som å drepe et menneske.

Gjest harikkebrillerfortiden
Skrevet

Drap er drap, men abort er ikke drap. Abort skjer før det er noe å drepe.

Man tar livet av noe som lever.

Skrevet

Det gjør man også hvis en sædcelle ikke blir til et barn, eller et egg ikke gjør det. De lever også.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Det er også helt ufattelig at hun og mannen hevder at mannen ikke visste noe om det. Hvordan kan en mann unngå å merke at kona er høygravid? Og at hun føder? De må jo nødvendigvis ha hatt en del intim kontakt, siden hun ble gravid. Samleier bare mellom hvert svangerskap er vel merkelig.

Klart de lyver, men hvordan kan de tro at de skal bli trodd på?

Skrevet

Håpet mitt for dette innlegget var ikke at alle abortmotstanderene skulle begynne å sammenligne det som har skjedd med abort.Det er da stor forskjell å drepe et levende menneske og et embryo/foster på et par centimeter!!!!

Gjest lurer jeg på
Skrevet

Håpet mitt for dette innlegget var ikke at alle abortmotstanderene skulle begynne å sammenligne det som har skjedd med abort.Det er da stor forskjell å drepe et levende menneske og et embryo/foster på et par centimeter!!!!

''Det er da stor forskjell å drepe et levende menneske og et embryo/foster på et par centimeter!!!!''

Med den logikken så er det vel også forskjell på å drepe en nyfødt baby og en mann på 180?

Skrevet

Sier nok om deg at du kan spørre om det!!

hidi, the scorpion
Skrevet

Sier nok om deg at du kan spørre om det!!

Hva er forskjellen for deg?

Hva er et foster og hva er et barn?

Skrevet

Du skrev selv at tro (osv.) skjedde i hjernen, ikke sant?

hidi, the scorpion
Skrevet

Du skrev selv at tro (osv.) skjedde i hjernen, ikke sant?

Alt som hender oss skjer via hjernen, ja!

Skrevet

''Det er da stor forskjell å drepe et levende menneske og et embryo/foster på et par centimeter!!!!''

Med den logikken så er det vel også forskjell på å drepe en nyfødt baby og en mann på 180?

Nei,det er like ille om du dreper en baby på ca 50cm som en mann/kvinne på 180cm.

Skrevet

Alt som hender oss skjer via hjernen, ja!

Så da må man jo ha en hjerne for at det skal bli drap, selvsagt.

Det er ikke f. eks. drap hvis noen tar ut hjertet ditt, og setter inn en mekanisk pumpe.

Skrevet

Forskjellen for meg ligger i hvilken handling som er lovlig og ikke, rett og slett... Jeg har ikke tenkt så mye over saken, jeg er ingen abortmotstander, men jeg mener at man skal ha gode grunner for å gjennomføre en abort. Selv tror jeg ikke jeg ville ha klart å gjennomføre en abort, men jeg dømmer ikke de som gjør det (bortsett fra ved ett konkret tilfelle der en bekjent skrøt av alle 5 abortene hun hadde hatt, og det var jo ikke noe problem så hun brydde seg ikke noe om prevensjon!!)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...