Gå til innhold

Forferdelig det som har skjedd i Frankrike...

Anbefalte innlegg

hidi, the scorpion
Skrevet

Forskjellen for meg ligger i hvilken handling som er lovlig og ikke, rett og slett... Jeg har ikke tenkt så mye over saken, jeg er ingen abortmotstander, men jeg mener at man skal ha gode grunner for å gjennomføre en abort. Selv tror jeg ikke jeg ville ha klart å gjennomføre en abort, men jeg dømmer ikke de som gjør det (bortsett fra ved ett konkret tilfelle der en bekjent skrøt av alle 5 abortene hun hadde hatt, og det var jo ikke noe problem så hun brydde seg ikke noe om prevensjon!!)

Er helt enig med deg!

Forskjellen er at jeg tror vi blir bedømt av Gud, det gjør ikke du;)

• Svar 84
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

22

• hidi, the scorpion

21

• ShitDiddelyDo

9

• Bookworm

6

Mest aktive i denne tråden

Gjest harikkebrillerfortiden
Skrevet

Det gjør man også hvis en sædcelle ikke blir til et barn, eller et egg ikke gjør det. De lever også.

Det kan ikke sammenlignes.

Skrevet

Er helt enig med deg!

''Forskjellen er at jeg tror vi blir bedømt av Gud, det gjør ikke du;)''

Hvordan kan du si det? Jeg tror ikke at jeg har "reklamert" for min tro her inne?

Skrevet

Det er helt ufattelig.

Og det er egentlig vanskelig å si om hun er psykisk syk, eller om hun er "ond". Man håper nesten på det første (det er enklere å forstå), men det virker muligvis ikke slik.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Er helt enig med deg!

Jeg er da også kristen og tror på Gud,men er ikke imot abort av den grunn.Abort kan være "nødvendig" av mange grunner,og jeg vil ikke dømme folk p.g.a. det.Det tror jeg ikke Gud vil at jeg skal gjøre heller!

Skrevet

Det kan ikke sammenlignes.

Hvorfor kan det ikke det?

Skrevet

Det er helt ufattelig.

Og det er egentlig vanskelig å si om hun er psykisk syk, eller om hun er "ond". Man håper nesten på det første (det er enklere å forstå), men det virker muligvis ikke slik.

Med vennlig hilsen

Kan man være ond uten å være psykisk syk?

Skrevet

Man kan i hvert fall være psyk uten å være ond, selvsagt.

Hvis man halusinerer, og dreper noen fordi man tror de er en edderkopp, så er man ikke ond. Da er man bare veldig psyk.

===

Men de fleste som dreper er ikke psykisk syke. De dreper fordi de vil ha penger, eller variasjoner av planlagt æresdrap, fordi kjæresten går fra dem. (Slik som han som drepte kjæresten med thallium (gift)).

Da kan man snakke om ondskap, uten at man behøver å legge noen "utenomjordisk" i det.

Med vennlig hilsen

ShitDiddelyDo
Skrevet

Et ekstremeksempel på hva som skjer når seksualiteten er så tabulagt at dama ikke tør å be om prevensjon (hennes egne ord, visstnok)?

Skrevet

Hvordan greier folk å vri inn abortmotstand/ikke motstand i denne saken? Rent bortsett fra kvinnens utsagn om at hun ikke turde bruke prevensjon...

Dette er en dyp menneskelig tragedie :( for alle som er involvert, og jeg kan ikke si annet enn at noen ganger blir ting bare meningsløst...

hidi, the scorpion
Skrevet

Jeg er da også kristen og tror på Gud,men er ikke imot abort av den grunn.Abort kan være "nødvendig" av mange grunner,og jeg vil ikke dømme folk p.g.a. det.Det tror jeg ikke Gud vil at jeg skal gjøre heller!

Selvfølgelig er Gud mot abort! Han har skapt _alt_ liv...

Livet begynner i det sædcellen treffer egget.

Jeg fordømmer ingen, det er ikke min jobb, jeg skal elske alle;)

Og de som ikke tror på Gud, har heller ikke noe ansvar overfor Gud. Vi kan ikke kontrollere dem, de er fri til å gjøre hva de vil!

hidi, the scorpion
Skrevet

Det tror jeg.

ShitDiddelyDo
Skrevet

''Kan man være ond uten å være psykisk syk?''

Det avhenger kanskje av hvordan vi definerer "psykisk syk".

Jeg tror en kvinne som dette må mangle noe vesentlig mht moral, samvittighet og menneskelighet.

Men jeg vet ikke om slike mangler faller inn under "psykisk sykdom".

I retten gjør det i hvert fall ikke det. Der er det kun pyskoser som gjelder.

hidi, the scorpion
Skrevet

''Kan man være ond uten å være psykisk syk?''

Det avhenger kanskje av hvordan vi definerer "psykisk syk".

Jeg tror en kvinne som dette må mangle noe vesentlig mht moral, samvittighet og menneskelighet.

Men jeg vet ikke om slike mangler faller inn under "psykisk sykdom".

I retten gjør det i hvert fall ikke det. Der er det kun pyskoser som gjelder.

Kvinnen har levd helt normalt og fungert greit i forhold til andre...? Med alle de spe/barna på samvittigheten...?

Hun må da være psykopat (husker ikke det nyere navnet)!

ShitDiddelyDo
Skrevet

Kvinnen har levd helt normalt og fungert greit i forhold til andre...? Med alle de spe/barna på samvittigheten...?

Hun må da være psykopat (husker ikke det nyere navnet)!

Ikke godt å si.

Det er fryktelig vanskelig å se for seg en eldre, normal bestemor skyte ut unger som om hun var en duracelkanin, og begrave dem i bakgården.

hidi, the scorpion
Skrevet

Ikke godt å si.

Det er fryktelig vanskelig å se for seg en eldre, normal bestemor skyte ut unger som om hun var en duracelkanin, og begrave dem i bakgården.

Hadde hun levendefødte barn altså? Siden du sier hun var bestemor...

Gad vite hva motivet var?

ShitDiddelyDo
Skrevet

Hadde hun levendefødte barn altså? Siden du sier hun var bestemor...

Gad vite hva motivet var?

Så vidt jeg forstår har hun to voksne barn.

Stakkars voksne barn. Tenke seg til å finne ut dette ... :o

Skrevet

Håpet mitt for dette innlegget var ikke at alle abortmotstanderene skulle begynne å sammenligne det som har skjedd med abort.Det er da stor forskjell å drepe et levende menneske og et embryo/foster på et par centimeter!!!!

Enig! Jeg er så rysta at jeg ikke klarer å skrive noe fornuftig :-(

hidi, the scorpion
Skrevet

Så vidt jeg forstår har hun to voksne barn.

Stakkars voksne barn. Tenke seg til å finne ut dette ... :o

Jemeni, så grusomt!

Men hva i all verden var motivet?

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jemeni, så grusomt!

Men hva i all verden var motivet?

Av det som har kommet fram til nå kan det se ut som om drapene var en enklere løsning enn å gå til legen og be om prevensjon.

Sykt nok ...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...