Gå til innhold

Forferdelig det som har skjedd i Frankrike...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du er bare ikke sann....

Man setter befruktede egg inn i en livmor,og håpet er selvfølgelig at det skal feste seg, men livet begynte før det befruktede egget ble satt inn ellers hadde man ikke satt det inn.....

''Man setter befruktede egg inn i en livmor,og håpet er selvfølgelig at det skal feste seg, men livet begynte før det befruktede egget ble satt inn ellers hadde man ikke satt det inn.....''

Jeg snakker ikke om kunstig befruktning, men "vanlig befruktning".

Hvis det befruktede egget ikke fester seg, så får det jo ikke kontakt, og overlever ikke - nøyaktig som et ubefruktet egg.

Da har det samme status som et ubefruktet egg, som du selv akkurat skrev ikke teller som "liv".

Det er godt mulig du bør finne deg en biologibok...

• Svar 84
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

22

• hidi, the scorpion

21

• ShitDiddelyDo

9

• Bookworm

6

Mest aktive i denne tråden

hidi, the scorpion
Skrevet

Det heter ikke fri abort, men selvbestemt abort. Nettopp fordi ingen er bedre egnet til å bestemme noe slikt for andre.

===

Poenget er at alle de som sidestiller abort med barnedrap møter seg selv i døren. For dem blir jo dette ikke noe verre enn abortene som skjer overalt, ei heller hver gang et befruktet egg ikke fester seg.

''Poenget er at alle de som sidestiller abort med barnedrap møter seg selv i døren. For dem blir jo dette ikke noe verre enn abortene som skjer overalt, ei heller hver gang et befruktet egg ikke fester seg.''

Kristenekstremister ville nok fengsle dem alle. Jeg har ikke noe med dem å gjøre, og vil ha meg frabedt slike utsagn til meg i fremtiden.

Abort, er særdeles vanskelig for de fleste, og jeg respekterer deres valg. At du nå sammenligner dem med mordere, får stå på din regning, ikke min, da jeg _aldri_ ville gjort en slik sammenligning.

Skrevet

''Poenget er at alle de som sidestiller abort med barnedrap møter seg selv i døren. For dem blir jo dette ikke noe verre enn abortene som skjer overalt, ei heller hver gang et befruktet egg ikke fester seg.''

Kristenekstremister ville nok fengsle dem alle. Jeg har ikke noe med dem å gjøre, og vil ha meg frabedt slike utsagn til meg i fremtiden.

Abort, er særdeles vanskelig for de fleste, og jeg respekterer deres valg. At du nå sammenligner dem med mordere, får stå på din regning, ikke min, da jeg _aldri_ ville gjort en slik sammenligning.

Jeg refererer til de som i denne tråden har sammenlignet abort og barnedrap (det er flere).

hidi, the scorpion
Skrevet

''Man setter befruktede egg inn i en livmor,og håpet er selvfølgelig at det skal feste seg, men livet begynte før det befruktede egget ble satt inn ellers hadde man ikke satt det inn.....''

Jeg snakker ikke om kunstig befruktning, men "vanlig befruktning".

Hvis det befruktede egget ikke fester seg, så får det jo ikke kontakt, og overlever ikke - nøyaktig som et ubefruktet egg.

Da har det samme status som et ubefruktet egg, som du selv akkurat skrev ikke teller som "liv".

Det er godt mulig du bør finne deg en biologibok...

Et befruktet egg er et befruktet egg, og det er livets første begynnelse, om det befruktede egget ikke fester seg til livmoren, så er det faktisk en svært tidlig abort....!

Kanskje på tide _du_ tar biologitimer!

hidi, the scorpion
Skrevet

Jeg refererer til de som i denne tråden har sammenlignet abort og barnedrap (det er flere).

Har ikke lest hele tråden, men vil ha meg frabedt dine insinuasjoner.

En som kveler sitt nyfødte barn, er en morder.

Skrevet

Et befruktet egg er et befruktet egg, og det er livets første begynnelse, om det befruktede egget ikke fester seg til livmoren, så er det faktisk en svært tidlig abort....!

Kanskje på tide _du_ tar biologitimer!

Men du skrev:

''

Alle andre vet at både egg og sædcellen dør om ikke kontakt oppnås, ergo er befruktningen livets begynnelse....! Uten befruktning ingen liv!''

Som da åpenbart ikke er riktig.

Med andre ord, du motsier deg selv.

Skrevet

Har ikke lest hele tråden, men vil ha meg frabedt dine insinuasjoner.

En som kveler sitt nyfødte barn, er en morder.

''

En som kveler sitt nyfødte barn, er en morder.''

Joda, det er alle enige om.

Poenget var jo de som mente at de som tok abort ikke var mindre mordere.

hidi, the scorpion
Skrevet

Men du skrev:

''

Alle andre vet at både egg og sædcellen dør om ikke kontakt oppnås, ergo er befruktningen livets begynnelse....! Uten befruktning ingen liv!''

Som da åpenbart ikke er riktig.

Med andre ord, du motsier deg selv.

Kjære tid Sør, et befruktet egg lever noen dager før det kommer ned i livmoren for å feste seg....

Les biologi!

hidi, the scorpion
Skrevet

''

En som kveler sitt nyfødte barn, er en morder.''

Joda, det er alle enige om.

Poenget var jo de som mente at de som tok abort ikke var mindre mordere.

Det var ditt poeng, ikke mitt!

Andre må få mene hva de vil, for min skyld.

Skrevet

Kjære tid Sør, et befruktet egg lever noen dager før det kommer ned i livmoren for å feste seg....

Les biologi!

Og det må ha kontakt, akkurat som sædcellen. Hvis ikke dør begge.

Ergo motsier du deg selv når du påstår at sædceller ikke teller som liv siden de dør uten kontakt. Det gjør nemlig befruktede egg (som du mener er liv) også.

hidi, the scorpion
Skrevet

Og det må ha kontakt, akkurat som sædcellen. Hvis ikke dør begge.

Ergo motsier du deg selv når du påstår at sædceller ikke teller som liv siden de dør uten kontakt. Det gjør nemlig befruktede egg (som du mener er liv) også.

Jeg kommer til å publisere de siste av dine innlegg på DOL, så ser vi hvem som har rett.

Du kan ikke argumentere, derfor står du på stedet hvil, i stedet for å innrømme at du muligens kan ta feil.... Det er rett og slett latterlig og patetisk.

Så da lar vi DOLERE avgjøre!

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg kommer til å publisere de siste av dine innlegg på DOL, så ser vi hvem som har rett.

Du kan ikke argumentere, derfor står du på stedet hvil, i stedet for å innrømme at du muligens kan ta feil.... Det er rett og slett latterlig og patetisk.

Så da lar vi DOLERE avgjøre!

Det er fascinerende at en tråd om åtte barnedrap kan utvikle seg til en krangel om hvordan egg befruktes.

Gjest hønse-Magda
Skrevet

Det er fascinerende at en tråd om åtte barnedrap kan utvikle seg til en krangel om hvordan egg befruktes.

Fatter ikke at folk gidder. Har man virkelig ikke annet å gjøre???

Skrevet

Jeg synes det er direkte smakløst at enkelte av dere finner det passende å diskutere abort i denne tråden. Vis litt respekt.

Skrevet

Fatter ikke at folk gidder. Har man virkelig ikke annet å gjøre???

Du har, formodentlig, ikke annet å gjøre enn å klage over at....

*humrer*

hidi, the scorpion
Skrevet

Ikke hvordan SDD, men om de levde før de døde!

Sør, vet bare ikke når han burde si stopp....Du kan være vanskelig nok, men Sør er umulig!

ShitDiddelyDo
Skrevet

Ikke hvordan SDD, men om de levde før de døde!

Sør, vet bare ikke når han burde si stopp....Du kan være vanskelig nok, men Sør er umulig!

''Du kan være vanskelig nok''

Jeg er da en engel.

Jeg tror for øvrig heller ikke at du har en indianer bak deg. Det ville vært i overkant, selv om man nå engang er ganske åpen til sinns. ;)

hidi, the scorpion
Skrevet

''Du kan være vanskelig nok''

Jeg er da en engel.

Jeg tror for øvrig heller ikke at du har en indianer bak deg. Det ville vært i overkant, selv om man nå engang er ganske åpen til sinns. ;)

Hender jeg kikker bak meg, og sier "gå hjem til Island!".

Trodde indianere hadde mer enn nok med sitt. Hrmp.

Spøkelser har aldri plaget meg, men derimot utspekulerte småbarn som gjemmer seg all verdens plasser, kan skremme hjerteinfarkt på meg en dag.....:)))

Skrevet

Jeg synes det er direkte smakløst at enkelte av dere finner det passende å diskutere abort i denne tråden. Vis litt respekt.

Så enig, Glimtipper! Jeg finner ikke ord nå, så takk for at du gjorde det for meg....

Skrevet

Jeg ble faktisk målløs...! Hun fikk stygge kommentarer da hun var overvektig og gravid, og likte ikke legene, så da dreper man heller åtte nyfødte barn....?

Helt grøsselig...For en tragedie for mann og barn.

Man kan jo lure på hvordan hun er mentalt utrustet...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...