Gå til innhold

Hvor mye leser man i Syden

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal på 14 dagers tur. Lurer på hvor mye lesestoff jeg bør ta med. Det er jo dumt å dra med for mye, men kanskje enda verre å ta med for lite bøker?

Hvilken erfaringer har DOL-folket?

Skrevet

Det er jo helt umulig å svare på hvor mye en leser i løpet av en sydentur (!) Det kommer jo an på den enkeltes lesehastighet, hvor mye av tiden i syden man har tenkt å bruke på lesing, og ikke minst hva slags bøker du har tenkt å ha med nedover... Selv hadde jeg nok tatt med 10 lettere bøker på en 14-dagers tur, men så er nicket mitt ikke helt uten bakanke og jeg ligger nok litt over snittet når det gjelder lesing:-)

Skrevet

Det er jo helt umulig å svare på hvor mye en leser i løpet av en sydentur (!) Det kommer jo an på den enkeltes lesehastighet, hvor mye av tiden i syden man har tenkt å bruke på lesing, og ikke minst hva slags bøker du har tenkt å ha med nedover... Selv hadde jeg nok tatt med 10 lettere bøker på en 14-dagers tur, men så er nicket mitt ikke helt uten bakanke og jeg ligger nok litt over snittet når det gjelder lesing:-)

Du har ikke vurdert et lesebrett? Flyselskapene vil nok takke deg! :-)

Jeg løser problemet ved å ta med en datamaskin.

Med vennlig hilsen

Gjest Shira :o)
Skrevet

Jeg tar med 4-5 bøker til 2 ukers tur. (pluss at jeg alltid har ei bok i veska på reiser)

Tar med pocketbøker, så kaster jeg dem etterhvert, eller evnt legger dem i blad/bokhylla dersom hotellet har dette.

Jeg var 1 uke på tur nå i juli, da leste jeg 3 bøker, pluss endel blader. Jeg liker å lese.

Skrevet

Du har ikke vurdert et lesebrett? Flyselskapene vil nok takke deg! :-)

Jeg løser problemet ved å ta med en datamaskin.

Med vennlig hilsen

Jeg har ikke vurdert lesebrett nei - rett og slett fordi jeg må ha følelsen av boka i fanget, og bla i faktiske boksider.

For flyselskapets synspunkt, spiller det jo ingen rolle - jeg har lov til å ha med 20 kg bagasje, så hvis jeg velger å pakke bøker, så må jeg jo la noe annet være hjemme ;-)

Skrevet

Hvis du liker å lese engelsk litteratur, så vil du alltid kunne få kjøpt nye bøker der du er. (Og i tillegg vil ofte Shiras opplegg med å kaste ferdigleste bøker kunne være et greit alternativ hvis bagasjen blir i tyngste laget når du skal hjem igjen...*s*)

Skrevet

Det kommer jo ann på hvor mye av tiden du skal bruke på å lese.Jeg pleier å ha med tre-fire bøker på noen hundre sider.Syns det er kjipt å slippe opp for noe å lese på slutten av ferien.

Persille1365381127
Skrevet

Jeg leste fem bøker på to uker nå :) To av Camilla Läckberg, en av Liza Marklund, en Johan Theorin og en Harry Potter sammen med Billa.

Jeg kunne godt hatt med en bok til, heldigvis hadde jeg tre magasiner (Kamille) jeg ikke hadde lest - så jeg hadde litt mer å spise av.

Gjest høstløv
Skrevet

Jeg har gjerne med fire-fem bøker, helst ikke innbundne (pga vekten), men gjerne av mursteinstypen.

På mange hoteller har de et lite "bibliotek" hvor gjestene kan låne bøker og ukeblader. Hvis du ikke vil drasse med deg bøkene hjem igjen, så kan du donere dem til dette biblioteket.

Ha en god tur!

Gjest agiate
Skrevet

Fatter ikke at en tar bøker med seg på sydentur?? Det kan en lese hjemme i sofaen. I syden er man for å oppleve, se, lukte, smake _sanse_?? I tillegg til sol og bad. Jeg elsker å lese, men når jeg reiser til syden, slapper jeg heller av med det overnevnte. Blir lesetrangen for stor, er det kjekt å lese på andre språk.

Gjest Shira :o)
Skrevet

Fatter ikke at en tar bøker med seg på sydentur?? Det kan en lese hjemme i sofaen. I syden er man for å oppleve, se, lukte, smake _sanse_?? I tillegg til sol og bad. Jeg elsker å lese, men når jeg reiser til syden, slapper jeg heller av med det overnevnte. Blir lesetrangen for stor, er det kjekt å lese på andre språk.

Jeg leser når jeg soler meg. Har barn, dermed blir det jo endel tid ved bassenget og på stranda. Guttungen er så stor at jeg kan lese samtidig, pluss at pappaen er der.

Jeg leser alltid når jeg legger meg, ellers får jeg ikke sove. Jeg står ofte opp før de andre, sitter på verandaen med kaffekoppen, da leser jeg. Jeg leser på flyet.

Samtidig opplever jeg mye, ser mye, tusler rundt, har gode samtaler med reisefølget. Så hos meg er det rom for lesing, uten at det går utover opplevelsen.

Så har vi forskjellige behov. Dem med små barn har ofte andre behov, er kanskje mer i ro. Noen har behov for å slappe helt av, noen vil bare ligge på stranda (jeg liker ikke det, jeg må se litt også, men vi er forskjellige)

Skrevet

Er nå på slutten av 14 dagers hytteferie og holder på med bok nr. 7.

Gjest Istapp
Skrevet

Jeg må alltid lese litt før jeg sovner,holder på med bok nr 2 nå i sommer. Spørs hvor mye id du har tenkt å bruke på å lese.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...