Gå til innhold

Babygave...Hva er fint for de aller minste?

Anbefalte innlegg

Gjest Nerda
Skrevet

Jeg er vordende tante til en liten gutt som skal komme i starten av november. Nå har den vordende mora snart bursdag, så jeg tenkte jeg kunne gi noe babygreier i gave da. Så.... Hva er de aller aller minste opptatte av egenlig? Interesseerer de seg for leker som små søte, bløte bamser? Jeg tenkte kanskje noe på litt varmt tøy til den kommende gutten siden det er vinter når hun har termin.. Noe plass man får tak i sånt uten å betale seg ihjæl? (Oslo, Bærum, Asker).

(jeg har så lite peiling på babyer at det er flaut ;) Men jeg vil jo gjerne bli en god tante!

hidi, the scorpion
Skrevet

Jeg ville ha gitt en personlig gave til mammaèn på bursdagen hennes! En god hudkrem f.eks. Så ville jeg heller kjøpt en gave til babyen, når denne blir født;)

Kjøp gjerne plagg som er større enn 50 og 60, barnet trenger klær senere også;)))

Gjest karinz
Skrevet

Jeg ville ha gitt en personlig gave til mammaèn på bursdagen hennes! En god hudkrem f.eks. Så ville jeg heller kjøpt en gave til babyen, når denne blir født;)

Kjøp gjerne plagg som er større enn 50 og 60, barnet trenger klær senere også;)))

Ja, enig. Jeg fikk julegave med en venninne 4 mnd før termin, og det var bare babyting! Koselig tanke sånn sett, men jeg følte det litt feil, jeg hadde ikke begynt å kjøpe babyting selv ennå pga jeg var redd ting skulle gå galt osv.. dessuten følte jeg at d var mer gave til babyen og ikke til meg...

jeg syns det hadde passet bedre å gi personlig gave til mora og

gave til babyen når den kom. Litt lettere og da når en vet hvilket kjønn det er.

Gjest karinz
Skrevet

Siden det blir en vinterunge er ingenting bedre enn ull, en får ikke nok :)

Ullbodyer går d mye i og det tror jeg nok er noe moren vil sette pris på.

Man kjøper gjerne noe de kan vokse i, men en må også tenke på årstiden. Jeg fikk

noen klær til ungen min som hun skulle vokse i, men problemet var at

når hun var stor nok til klærne var det feil årstid :D

så en må time litt med det da.

56 er en str de kan bruke tidlig. Jeg hadde bare 56 klær og 62 da vesla ble født,

men så var hun bare 48 da hun var født og svømte i 56.... så måtte få moren min til å handle inn litt 50 klær :D hun brukte d faktisk en stund før hun vokste inn i 56...

men dette er sånn en ikke vet før ungen kommer.

Så kanskje en fordel med å vente,

så vet du kjønn og hvor stor ungen er :)

Skrevet

Jeg ville ventet med babyting til barnet var født. Mora er ikke en vandrende baby-ruge-maskin vet du, hun vil helt sikkert sette stor pris på noe til seg selv. En eksklusiv hudkrem eller noe sånt kanskje? En kurv med sånne selv-pleie-saker?

Gjest mallet
Skrevet

Kjøp dette:

https://nostebarn.no/wp/produkt/Ull-Barneutstyr-okologiske-Barneklaer-Babyklaer-Ulltoy/Sparkebukse-med-fot-i-ullfrotte/

Evt en body fra samme leverandør. De kommer ikke til å bruke noe annet. Behagelig å ha på -og ikke minst; behagelig å ta av og på.

Nøstebarn er en forferdelig grei butikk.

Nøstebarn-klær kan ikke vaskes i maskin. Ikke alle som synes det er like praktisk å måtte håndvaske babyklærne.

Gjest mallet
Skrevet

Ikke gi babyting i bursdagsgave til den voksne. Når man er gravid og spesielt når man har en nyfødt dreier alt seg om den lille babyen, og mor kan bli litt glemt oppi alt babystasjet. Til sin egen bursdag bør hun i alle fall få ting til seg selv, ikke til babyen.

Skrevet

Nøstebarn-klær kan ikke vaskes i maskin. Ikke alle som synes det er like praktisk å måtte håndvaske babyklærne.

Alle vaskemaskiner har ull-program. Ikke noe problem.

Skrevet

Alle vaskemaskiner har ull-program. Ikke noe problem.

De garanterer ikke at det går bra,- men det går nok greit i de fleste moderne maskiner likevel...

"Plagg i ubehandlet ull vaskes langt sjeldnere enn bomullsplagg. Dette fordi smuss setter seg utenpå ullfibrene og fordi ubehandlet ull inneholder ullfett som virker naturlig bakteriehemmende. Skal ull godkjennes for vaskemaskin, må den prepares kjemisk med et kunststoff som legges utenpå fibrene. Nøstebarns plagg er uten denne kjemiske behandlingen fordi vi synes det er tryggere og fordi alle ullens gode egenskaper da er i behold. Derfor er vår ull ikke godkjent for vaskemaskin, men håndvaskes på 30°C med såpe for ubehandlet ull. Mange erfarer at det likevel går greit med maskinvask ullprogram 0-30°C, men det blir på eget ansvar da det er stor kvalitetsforskjell på ullprogrammene. Ull krymper ved for mye bevegelse, høy temperatur og mye såpe."

Skrevet

De garanterer ikke at det går bra,- men det går nok greit i de fleste moderne maskiner likevel...

"Plagg i ubehandlet ull vaskes langt sjeldnere enn bomullsplagg. Dette fordi smuss setter seg utenpå ullfibrene og fordi ubehandlet ull inneholder ullfett som virker naturlig bakteriehemmende. Skal ull godkjennes for vaskemaskin, må den prepares kjemisk med et kunststoff som legges utenpå fibrene. Nøstebarns plagg er uten denne kjemiske behandlingen fordi vi synes det er tryggere og fordi alle ullens gode egenskaper da er i behold. Derfor er vår ull ikke godkjent for vaskemaskin, men håndvaskes på 30°C med såpe for ubehandlet ull. Mange erfarer at det likevel går greit med maskinvask ullprogram 0-30°C, men det blir på eget ansvar da det er stor kvalitetsforskjell på ullprogrammene. Ull krymper ved for mye bevegelse, høy temperatur og mye såpe."

Jeg stoler på egne erfaringer. Gud veit hvor mange omganger, våre bodyer, stilongser, sparkebukser og gensere fra nøstebarn har fått i vaksemaskin. Det går helt fint.

Forholdsvis nye maskiner vasker sannsynligvis ull mer skånsomt en det man selv vill gjort for hånd.

Skrevet

Jeg stoler på egne erfaringer. Gud veit hvor mange omganger, våre bodyer, stilongser, sparkebukser og gensere fra nøstebarn har fått i vaksemaskin. Det går helt fint.

Forholdsvis nye maskiner vasker sannsynligvis ull mer skånsomt en det man selv vill gjort for hånd.

''Forholdsvis nye maskiner vasker sannsynligvis ull mer skånsomt en det man selv vill gjort for hånd.''

Sannsynligvis ;-)

Gjest Nerda
Skrevet

Ja, enig. Jeg fikk julegave med en venninne 4 mnd før termin, og det var bare babyting! Koselig tanke sånn sett, men jeg følte det litt feil, jeg hadde ikke begynt å kjøpe babyting selv ennå pga jeg var redd ting skulle gå galt osv.. dessuten følte jeg at d var mer gave til babyen og ikke til meg...

jeg syns det hadde passet bedre å gi personlig gave til mora og

gave til babyen når den kom. Litt lettere og da når en vet hvilket kjønn det er.

Takk for gode tips!

Til dere som fraråder - Mor har gitt uttrykk for at hun øsnker seg noe til den kommende babyen .Hvis ikke ville jeg ikke tenkt i de baner.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Hudkrem som gave? Jeg ser at du ikke er alene om å foreslå det, men en sånn gave ville gjort meg mildt overrasket. Andre vet ikke hvilke typer hudkrem jeg liker eller tåler, stor sjanse for at de ville bommet stygt med en sånn gave.

Skrevet

www.nostebarn.no

soveskinn og strikka babyteppe har vi brukt masse. (skinnene til ungene var godt oppi skolealder.

Ull/silkebodyene og lue er suverent.

Ullfleece kjøredress er flott på bilturer om vinteren.

hidi, the scorpion
Skrevet

Hudkrem som gave? Jeg ser at du ikke er alene om å foreslå det, men en sånn gave ville gjort meg mildt overrasket. Andre vet ikke hvilke typer hudkrem jeg liker eller tåler, stor sjanse for at de ville bommet stygt med en sånn gave.

Det er ditt syn,

At jeg anbefalte en hudkrem, var helt vilkårlig, poenget var at mammaèn ikke fikk babysaker...

Så enten har du misforstått eller misforstått!

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Det er ditt syn,

At jeg anbefalte en hudkrem, var helt vilkårlig, poenget var at mammaèn ikke fikk babysaker...

Så enten har du misforstått eller misforstått!

Jeg trodde poenget var å foreslå relevante gaver, og siden jeg ikke anser hudkrem som relevant, så kommenterte jeg på det.

Kan det misforstås?

hidi, the scorpion
Skrevet

Jeg trodde poenget var å foreslå relevante gaver, og siden jeg ikke anser hudkrem som relevant, så kommenterte jeg på det.

Kan det misforstås?

Alt kan misforstås...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...