Gå til innhold

Tatoveringer.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er jo som kjent agurktid nå om sommeren, men noen interessante nyheter er det plass til likevel. F.eks kan man i VG lese at halvpartene av mennene synes tatoverte kvinner er turnoff.

http://minmote.no/index.php/2010/07/menn-misliker-kvinner-med-tatoveringer/

At det er usexy med tatoverte kvinner er en påstand som jeg umiddelbart vil slutte meg til. Og det kryr av disse tatoverte mennesken og tettheten er aller størst på badestrender gjerne knyttet til campingplasser i Danmark og Sverige.

Så til sakens kjerne. Hvorfor er dette turnoff?

For det første forestiller jeg meg disse totoveringene på de samme personene når alderen har begynt å virke. For meg fremstår det som at en beslutning om å tatovere seg i de aller fleste tilfeller virker som en uklok beslutning i et retorspektivt perspektiv. Å tatovere seg er mao en kort-tenkt handling.

For det andre: å tatovere seg innebærer i større grad å følge moten enn ikke å gjøre. Man er medstrøms - ikke motstrøms. Besltuningen om å tatovere seg er mao ikke bare korttenkt - den er også kjedelig og lite kreativ (nesten et tegn på medstrøms usikkerhet). Tatovering er et feilslått forsøk på å markere noe.

Sist, men ikke minst: det å tatovere seg manifisterer dårlig smak. Smak forutsetter dannelse og dannede mennesker velger i større grad å markere seg på andre måter.

Til slutt vil jeg anføre at denne toveringstrenden er like ufjong uavhengig av kjønn. Derimot annerkjenner jeg tatoveringer når den er kulturbetinget - f.eks om du har vært sjømann eller er en nidkjær hardrock-entusiast som fikk din tatoo i 1992.

Fu: Hva mener dere om tatoveringer.

• Svar 130
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Colette

30

• Sør

26

• Bookworm

26

• Angustia

18

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

fan så mye skrivefeil det var her a gitt...

Skrevet

Jeg har absolutt INGEN tanker om hvorfor folk tatoverer seg. De har de gjort i femtimilliardertusenog tre år. Så det er knappest noe nytt. Tatoveringer sier ikke noe som helst om folk heller, alle gjør det, fattig og rik. Noen for moten og andre for gode minner. Noen i fylla, noen for pyntesyke, noen for gøy og andre av grunner man bare kan fantasere om.

Og jeg synes det er pent på de fleste! Tatoverte folk er mer gøy å se naken...! *knegg*

Kroppen blir forskjellig når man eldes uansett tatto eller ikke. Jeg synes en levd kropp er penere enn en "blank" uansett! Og i alle fall skal jeg ikke ha den med meg videre i alle fall... ;0)

Ja jeg har et par, og de er en del av meg og min person!

Skrevet

fan så mye skrivefeil det var her a gitt...

Ja jeg og snubla bra i setningene ser jeg .. *knegg*

Skrevet

Synes ikke det er noe spesielt pent, og tenker vel av og til at i alle fall noen motiver kan bli litt "ut".

En bitteliten en med et motiv som man garantert ikke ville blitt lei av (f.eks. ikke fordi man liker pga det er moderne akkurat i øyeblikket), ville jeg vel kanskje ikke hatt noe imot...

Flimmer1365381250
Skrevet

Jeg har to små søte, ett "bilde" på et godt skjult sted, og en "motetatovering" som synes godt som jeg angrer noe j*vlig på.

Den siste har satt punktum for min tatoveringskarriere tror jeg...

Skrevet

Jeg er helt enig med deg, men jeg visste ikke at så mange deler vår oppfatning. Har inntrykk av at alle har en tatovering eller fem nå. Jeg har aldri likt tatoveringer, verken på menn eller kvinner. Jeg synes det ser trashy ut, rett og slett. Det styggeste jeg ser er bruder med tatoveringer og kjole uten ermer. Grøss!

Ren og hel hud er jo så sexy! Begriper ikke at folk vil skjemme den med glorete tegninger. Går det forresten an å ikke gå lei av tatoveringer? Nesten alt mulig annet går man jo lei av etter en stund, fra klær til sofaputer til gubben...

Skrevet

Jeg synes også tatoveringer er turn-off. Jeg har tenkt at det sikkert er fordi jeg er en gammel grinebiter, men da jeg leste den artikkelen følte jeg meg ikke så alene...;) Men det skal sies at en liten diskret tatovering ikke skremmer meg vekk, men når kroppen er full av tivolifarger, så tenker jeg bare: HARRY.

Skrevet

Jeg synes også tatoveringer er turn-off. Jeg har tenkt at det sikkert er fordi jeg er en gammel grinebiter, men da jeg leste den artikkelen følte jeg meg ikke så alene...;) Men det skal sies at en liten diskret tatovering ikke skremmer meg vekk, men når kroppen er full av tivolifarger, så tenker jeg bare: HARRY.

'' Jeg har tenkt at det sikkert er fordi jeg er en gammel grinebiter, men da jeg leste den artikkelen følte jeg meg ikke så alene...;) ''

Mange gamle grinebitere, med andre ord? ;-)

For øvrig er jeg enig med deg.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Jeg har absolutt INGEN tanker om hvorfor folk tatoverer seg. De har de gjort i femtimilliardertusenog tre år. Så det er knappest noe nytt. Tatoveringer sier ikke noe som helst om folk heller, alle gjør det, fattig og rik. Noen for moten og andre for gode minner. Noen i fylla, noen for pyntesyke, noen for gøy og andre av grunner man bare kan fantasere om.

Og jeg synes det er pent på de fleste! Tatoverte folk er mer gøy å se naken...! *knegg*

Kroppen blir forskjellig når man eldes uansett tatto eller ikke. Jeg synes en levd kropp er penere enn en "blank" uansett! Og i alle fall skal jeg ikke ha den med meg videre i alle fall... ;0)

Ja jeg har et par, og de er en del av meg og min person!

''Tatoveringer sier ikke noe som helst om folk heller, alle gjør det, fattig og rik.''

Det avhenger av antall og størrelse, samt motiv.

Så det er klart det "sier noe" om folk, på samme måte som bruk av en Louis Vuitton veske sier noe, eller gamle treningsbukser på restaurant sier noe.

Man kommuniserer mer mer enn munnen!

Med vennlig hilsen

Skrevet

''Tatoveringer sier ikke noe som helst om folk heller, alle gjør det, fattig og rik.''

Det avhenger av antall og størrelse, samt motiv.

Så det er klart det "sier noe" om folk, på samme måte som bruk av en Louis Vuitton veske sier noe, eller gamle treningsbukser på restaurant sier noe.

Man kommuniserer mer mer enn munnen!

Med vennlig hilsen

Hva sier disse tatoveringene om folk da?

Skrevet

Hva sier disse tatoveringene om folk da?

At de er folk som tar tatoveringer! ;-)

Det avhenger selvsagt av hvor fremtredende tatoveringene er, hvilken type, osv. Hvis du har tatoveringer i ansiktet har du neppe øynene på en jobb som informasjonstalsmann for et stort firma.

Med vennlig hilsen

Skrevet

At de er folk som tar tatoveringer! ;-)

Det avhenger selvsagt av hvor fremtredende tatoveringene er, hvilken type, osv. Hvis du har tatoveringer i ansiktet har du neppe øynene på en jobb som informasjonstalsmann for et stort firma.

Med vennlig hilsen

Det ville jeg ikke vært for sikker på i dag.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Det ville jeg ikke vært for sikker på i dag.

Selv kosegutter som Mike Tyson har jo tatovering i ansiktet i dag.

Skrevet

Men han sikter neppe på å bli Statoils pressetalsmann.

Mulig han kan få jobb som BPs pressetalsmann i USA - det virker som de kan trenge en slik! :-)

Med vennlig hilsen

Skrevet

Og lille frøken bibelstripp fra beste vest som synger i kirkekoret og er venninne med Celina. Hun kan ha en diger tribal over ryggtavla... ;0P Så.

hidi, the scorpion
Skrevet

Og lille frøken bibelstripp fra beste vest som synger i kirkekoret og er venninne med Celina. Hun kan ha en diger tribal over ryggtavla... ;0P Så.

Javel. Er det vanlig?

''har ingen tatoveringer jeg heller''

ShitDiddelyDo
Skrevet

Det er sant.

Disse tatoveringshysterikerne er snodige skruer. Folk gjør vel som de vil, og driter i hva andre mener.

Det gjør i hvert fall jeg, og jeg skal ha minst en tatovering til, samma f ... om det er ukult eller kult. Det er min kropp.

Skrevet

Små tatoveringer som lett skjules av klær er vel greit, men større tattiser synes jeg er grusomt stygt.

Og jeg er sjeleglad for at min ex-sjømann aldri fant på å tatovere seg! :o)

Skrevet

Det er sant.

Disse tatoveringshysterikerne er snodige skruer. Folk gjør vel som de vil, og driter i hva andre mener.

Det gjør i hvert fall jeg, og jeg skal ha minst en tatovering til, samma f ... om det er ukult eller kult. Det er min kropp.

Enig med deg. Kroppskunst ruler. :0D

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...