Gå til innhold

Tatoveringer.

Anbefalte innlegg

Skrevet

*Kremt*, det er for sent å la være for min del;-)

Det går sikkert bra med deg, Bookworm:-) Synd at det er så sjelden vi ser deg her inne nå. Eller tar jeg feil?

• Svar 130
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Colette

30

• Sør

26

• Bookworm

26

• Angustia

18

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Lykkelig jeg =) I dag i alle fall. Kanskje ikke 100%, men.

Er det noen jeg unner lykke, så er det deg. Jeg håper virkelig at du finner lykken en dag. Eller det du selv mener er "veien til lykke" -for deg.

Skrevet

Det går sikkert bra med deg, Bookworm:-) Synd at det er så sjelden vi ser deg her inne nå. Eller tar jeg feil?

Nei, du har rett i det. Jeg har hatt en veldig dårlig periode fysisk, har vært inne her og lest, men har ikke hatt overskudd til å delta i trådene... Men jeg er bedre nå, så jeg kommer nok sterkere tilbake så får vi se hvor lang tid det tar før jeg får noen nye uvenner;-)

Skrevet

Veldig uenig. Trokke man trenger å tenne på sexen selv om man har romantiske følelser.

Med vennlig hilsen:

SuperMan In Rehab

'' Trokke man trenger å tenne på sexen selv om man har romantiske følelser.''

Men det endrer ikke på at de to ordene homofil og homoseksuell betyr akkurat det samme. Hvis du vil separere det du vil forklare må du bruke andre ord til det, for de to ordene betyr det samme.

Akkurat som bifil/biseksuell er synonymer.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Kan vi få se? ^^

Tror faktisk ikke det er så veldig mange som har en tatovering lik min, så jeg vil ikke si noe om hva den forestiller eller legge ut bildet her:-)

Skrevet

Nei, etymologisk sett betyr det faktisk ikke det samme. "Fili" = kjærlighet. Tenk på ordet "filosofi". Man tenner da ikke på visdom?

Jeg tenner på visdom!

Visdom (og intelligens) er noe av det mest sexy i en kvinne!

Med vennlig hilsen

Skrevet

Homser blir jo ofte kalt skinkeryttere.. Det er vel ikke akkurat noen metafor, men fordommer har nok noe med disse kallenavnene å gjøre:)

Jeg har aldri hørt dette navnet heller, til tross for at jeg har gode homofile venner av begge kjønn.

Skrevet

Sikkert, men du tenner ikke seksuelt på visdommen i seg selv. Vriompeis er du! Det er din egen visdom det gjelder. Den har du bare kjærlighet til. Du har ikke sex med den. Du leser ikke avisene fordi du er kåt, du gjør det fordi du er interessert, liker å sette deg inn i hva som foregår...

Jeg snakker om at vise/intelligente kvinner er sexy. (Snakker ikke om min egen visdom/intelligens.)

Uansett, poenget er at homofili/homoseksualitet stammer fra samme rot, og betyr det samme. Jeg er klar over at noen forsøker å skille dem og gi dem egne private definisjoner, men da må man heller finne på et annet ord.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Flatbanker, teppetygger, soper, osv. er selvsagt nedverdigende ord for homofile. :-( Det er ikke få som har endt opp med selvmord på grunn av slike ord, og holdningene bak.

Heldigvis går verden fremover.

Med vennlig hilsen

Ja, heldigvis går verden framover mtp homofili i vår vestlige verden, det er verre i andre deler av verden :-(

Skrevet

Vel, homofile er jo mer enn bare en sexhandling. Man beskriver ikke heterofile etter hvordan de har sex.

Når det gjelder seksualiseringen av de homoseksuelle så har de homofile like stor skyld i det selv. Seksuliseringen av de homofile er et strategisk valg som de selv har tatt. De har siden 60-tallet hatt et ønske om å provosere el opponere. Dette har de gjort gjennom å etablere en motkultur og den er svært seksualisert gjennom kostymer, gjennom en anderledes seksuell praksis og moral, gjennom resiebøker som angir homsesteder med ulike tilbud, gjennom annonserte cruisungruter etc.

I tillegg tror jeg (men bare med utgangspunkt i egne, men meget vide homobekjentkretser), at homopraten i seg selv er mer seksualisert enn den heterofile praten.

Jeg vil snu problemstillingen på hodet: Homokampens største problem nå er at den ikke provoserer lenger. De representerer ingen sterk motkultur lenger og det vil vanskeliggjøre rettighetskampen - sett fra homsene sitt ståsted. Hva skal man nå ta for seg? Ingen har gagnet homkapen mer de siste årene mer enn Nina Karin Monsen.

Skrevet

Ja, heldigvis går verden framover mtp homofili i vår vestlige verden, det er verre i andre deler av verden :-(

Man skal ikke lengre vekk en Polen eller de baltiske landene, dessverre.

Da jeg bodde i Storbritannia kunne homofile bli arrestert for "public indecency" hvis de holdt hverandre i hendene.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Sikkert, men du tenner ikke seksuelt på visdommen i seg selv. Vriompeis er du! Det er din egen visdom det gjelder. Den har du bare kjærlighet til. Du har ikke sex med den. Du leser ikke avisene fordi du er kåt, du gjør det fordi du er interessert, liker å sette deg inn i hva som foregår...

Nå er du en vriompeis; SMIR! Les & lær :-)

Skrevet

Når det gjelder seksualiseringen av de homoseksuelle så har de homofile like stor skyld i det selv. Seksuliseringen av de homofile er et strategisk valg som de selv har tatt. De har siden 60-tallet hatt et ønske om å provosere el opponere. Dette har de gjort gjennom å etablere en motkultur og den er svært seksualisert gjennom kostymer, gjennom en anderledes seksuell praksis og moral, gjennom resiebøker som angir homsesteder med ulike tilbud, gjennom annonserte cruisungruter etc.

I tillegg tror jeg (men bare med utgangspunkt i egne, men meget vide homobekjentkretser), at homopraten i seg selv er mer seksualisert enn den heterofile praten.

Jeg vil snu problemstillingen på hodet: Homokampens største problem nå er at den ikke provoserer lenger. De representerer ingen sterk motkultur lenger og det vil vanskeliggjøre rettighetskampen - sett fra homsene sitt ståsted. Hva skal man nå ta for seg? Ingen har gagnet homkapen mer de siste årene mer enn Nina Karin Monsen.

'' Homokampens største problem nå er at den ikke provoserer lenger. ''

Men det er jo det samme for likestillingskampen (og før det, kampen for at kvinner skal få stemmerett!) ;-)

===

At mange homofile har valgt dette er sikkert sant, men det berettiger ikke at man bruker slike ord om alle de andre. De er individer.

Skrevet

Hehe. Nå får du gi deg. ^^

Hva mener du?

Med vennlig hilsen

Skrevet

Ordet "fili" BETYR "kjærlighet", og det er noe annet enn seksualitet. Du takler visst ikke å tape en diskusjon, du? =P

Jeg vet hva fili og hva seksualitet betyr, men de to ordene på norsk betyr det samme. De er synonymer.

Slå opp i den OFFISIELLE ordboken, så ser du at de står side om side:

http://www.dokpro.uio.no/perl/ordboksoek/ordbok.cgi?OPP=homoseksualitet&bokmaal=S%F8k+i+Bokm%E5lsordboka&ordbok=bokmaal&alfabet=n&renset=j

Med vennlig hilsen

Skrevet

Men jeg driter da i hva som er "offisielt". Jeg er interessert i hva som er korrekt.

Det er det offiselle som er korrekt. Per definisjon.

Når man bruker ord så brukes de med den meningen som offiselt er tillagt dem, og ikke hva vi privat måtte finne på at de skal mene der og da.

Av åpenbare årsaker.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Man skal ikke lengre vekk en Polen eller de baltiske landene, dessverre.

Da jeg bodde i Storbritannia kunne homofile bli arrestert for "public indecency" hvis de holdt hverandre i hendene.

Med vennlig hilsen

Skrekkelig! Har homofilile venner fra Nord- og Sør-Amerika av begge kjønn bosatt i Norge, Ikke mye bedre der :-(

Skrevet

Skrekkelig! Har homofilile venner fra Nord- og Sør-Amerika av begge kjønn bosatt i Norge, Ikke mye bedre der :-(

Nelson Mandela personlig insisterte på at likestilling for homofile skulle med i den nye sørafrikanske grunnloven. Utrolig.

Med vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...