Gå til innhold

Tatoveringer.

Anbefalte innlegg

• Svar 130
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Colette

30

• Sør

26

• Bookworm

26

• Angustia

18

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Mener du dette? Hallo.

Åh, ja! Jeg har ingen tatoveringer, men om jeg hadde hatt det, ville dette tatt meg med storm :-)

Skrevet

Man trenger ikke være kunnskapsløs engang. Hadde jeg sett noen gått med det, hadde jeg blitt skeptisk. Hadde jeg hatt et sterkere forhold til nazismen, f.eks. opplevd krigen... nei, de fleste ville sagt dette ikke er noe man "tuller" med!

Og det er det ikke heller.

Men jeg har stor sansen for symbolet (selvsagt ikke den nazistiske tolkningen), samt at jeg syns at siden folk kan gå med Tors hammer uten problemer, så burde jo jeg også kunne gå med en (østlig) svastika. Tors hammer blir jo mye brukt av nazister, mens det historiske sett opprinnelig er et hedensk/paganistisk/norrønt symbol.

Helt enig med deg. De fleste symboler var opprinnelig i bruk som noe helt annet enn på den måten vi kjenner dem i dag - likevel tror jeg man skal tenke seg om to ganger før man velger et svastikasymbol som tatovering selv om man velger det med alle de beste baktanker;-)

Skrevet

Nelson Mandela personlig insisterte på at likestilling for homofile skulle med i den nye sørafrikanske grunnloven. Utrolig.

Med vennlig hilsen

Ante jeg ikke, men enda en grunn til å hylle den mannen :-)

Skrevet

Nei, du har rett i det. Jeg har hatt en veldig dårlig periode fysisk, har vært inne her og lest, men har ikke hatt overskudd til å delta i trådene... Men jeg er bedre nå, så jeg kommer nok sterkere tilbake så får vi se hvor lang tid det tar før jeg får noen nye uvenner;-)

Ikke bry deg om uvennene, Bookworm. Du er et verdifullt tilskudd her inne, synes jeg:-)

Skrevet

Hehe, hvorfor akkurat meg? ^^

Fordi du er en snill og god gutt som fortjener mer enn det du presenterer her inne, stort sett.

Skrevet

Er det noen jeg unner lykke, så er det deg. Jeg håper virkelig at du finner lykken en dag. Eller det du selv mener er "veien til lykke" -for deg.

Nydelig innlegg, Colette; det føler jeg også, av en eller annen grunn :-)

Skrevet

Ikke bry deg om uvennene, Bookworm. Du er et verdifullt tilskudd her inne, synes jeg:-)

Tusen takk, Colette - jeg setter stor pris på å lese det;-)

Skrevet

Tusen takk, Colette - jeg setter stor pris på å lese det;-)

Flott:-) Jeg går ut fra at du har fått med deg at jeg skriver det jeg mener - verken mer eller mindre:-)

Skrevet

Flott:-) Jeg går ut fra at du har fått med deg at jeg skriver det jeg mener - verken mer eller mindre:-)

''Flott:-) Jeg går ut fra at du har fått med deg at jeg skriver det jeg mener - verken mer eller mindre:-)''

Det er nettopp derfor jeg setter så stor pris på det, for jeg trodde ikke at du likte meg noe særlig;-)

Skrevet

Ja, de er ubetalelige :-)

Jeg finner ikke en av hans beste - den med Mandela som etterlater kjempefotspor når han går.

Med vennlig hilsen

Skrevet

''Flott:-) Jeg går ut fra at du har fått med deg at jeg skriver det jeg mener - verken mer eller mindre:-)''

Det er nettopp derfor jeg setter så stor pris på det, for jeg trodde ikke at du likte meg noe særlig;-)

Jeg liker alle mennesker som på et intelligent og saklig vis sier sine meninger her inne. Og du tilhører det "gamle dol" som jeg faktisk savner ut i fra dagens dol..Skjønner?

Skrevet

Jeg liker alle mennesker som på et intelligent og saklig vis sier sine meninger her inne. Og du tilhører det "gamle dol" som jeg faktisk savner ut i fra dagens dol..Skjønner?

Skjønner nok bedre enn du aner;-)

Skrevet

Skjønner nok bedre enn du aner;-)

Flott :-) Savner slike som deg her inne i hvert fall :-)) Dette stedet er jo ikke til og kjenne igjen...i løpet av kort tid.

Skrevet

http://1.bp.blogspot.com/_DMsvL7sD9Pw/SQIhUYk3PWI/AAAAAAAABS4/kallM8HUhfc/s400/Kanji-intelligent-Tattoo-Symbols.jpg

Kunne godt hatt noe slikt, LOL... nei. Må være noe spesielt og/eller personlig.

Kinesiske tegn har jeg ingenting igjen for - siden de aller, aller fleste ikke ville skjønt hva det betydde uansett... Jeg har så lyst til å hva slags tatovering jeg har, og hvorfor - men jeg skal ikke gjøre det....

Skrevet

Liker du slike "tribals", da? Litt upersonlig, syns jeg, men tøft... får litt "bad look" ^^

Nei, ikke nå lenger, fordi de har blitt "mote". Det er det som er problemet for min del, egentlig - jeg følger sjelden strømmen, og enhver slik ting har en tendens til å bli mote etter en tid. En stund hadde jeg veldig lyst til å ha forbokstaven i navnet mitt under øret, men moten gjorde en slutt på det ønsket også...

Skrevet

Hvem er vel Mandala mot Gandhi.

Mandiba er nok langt mer oppegående, og relevant i dagens samfunn. Ghandi er ikke overførbar (generelt), men Nelson Mandela er langt bedre på det.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Igrunn enig med deg. Jeg ville heller ikke hatt noen moteting. Selv om jeg ikke direkte har noe imot det ang. andre. Folk er jo uansett mer eller mindre moteriktige på flere områder enn tattoveringsfronten, så hvorfor pese.

Jeg vet hva jeg ville plassert på underarmen min, men vil ikke komme med det her, av samme grunn som deg. Jeg har snakket endel om det til andre.

Jeg liker å stikke meg litt ut, både når det gjelder meninger og interesser - tro det eller ei:-) En del steiler litt over musikksmaken min, og synes kanskje ikke det er en selvfølge når de ser meg som person;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...