Gå til innhold

Sosial klasse og bil

Anbefalte innlegg

Gjest Volvo Amazon
Skrevet

Hva slags bil forteller hvilken klasse du tilhører.

Gjest lollllllllllllllll
Skrevet

Volvo amazon? Hmmmmmmm

da er du vel sånn middels?

:D

Spørs hvor ny og dyr bil....

De som liker å vise at de har penger vil gjerne ha f.eks. en splitter ny mercedes benz.

Jeg sier:

Jo større og finere bil - jo mindre utstyr har mannen.. ikke uten grunn det blir kalt penisforlenger ;-)

har du bra utstyr trenger du bare en lada ;-) l

Gjest Volvo Amazon
Skrevet

Volvo amazon? Hmmmmmmm

De som liker å vise at de har penger vil gjerne ha f.eks. en splitter ny mercedes benz.

Jeg sier:

Jo større og finere bil - jo mindre utstyr har mannen.. ikke uten grunn det blir kalt penisforlenger ;-)

''Volvo amazon? Hmmmmmmm da er du vel sånn middels? :D''

Å neida, jeg er ikke en gang i arbeiderklassen serru. Jeg er en ekte råner fra Trøndelag. :)

''De som liker å vise at de har penger vil gjerne ha f.eks. en splitter ny mercedes benz.''

Så ei tynn ung dame i en splitter ny sports-merce i dag. Det var sexy å se :)

''Jeg sier: Jo større og finere bil - jo mindre utstyr har mannen.. ikke uten grunn det blir kalt penisforlenger ;-) har du bra utstyr trenger du bare en lada ;-)''

Hehe ja, men de fleste kvinner tenner ikke på en mann i Lada da :P

Gjest solfryd
Skrevet

Det tenker jeg også. Hvis jeg ser noen med nyeste modell Volvo f.eks, tenker jeg at det er godt utdannede eiere med bra lønn. Eller lottomillionærer. Det gjelder forøvrig også Audi.

Ser jeg noen i sort, nyere Mercedes tenker jeg mafia, narkotika o.l ;-)

4-7 år gamle biler av andre merker er det middelklasse.

Litt eldre biler med mye rust og sånn, så er det arbeiderklasse.

Ekstremt gamle biler som kjøres rundt av menn med hatt og som ser veldig velholdt ut, er gniere/gjerrigknarker.

Veteranbiler eies av rike mennesker som har dette som hobby og særinteresse. :-)

Gjest solfryd
Skrevet

Og når du ser en kjekk mann fræse fordi i en rød Mustang, da tenker du at SMIR har tatt seg et avbrekk fra DOL...

Hehehe, det skal jeg huske på å tenke hvis jeg ser en slik en gang! ;-)

Skrevet

Volvo amazon? Hmmmmmmm

Jeg sier:

Ja, en pike jeg kjenner ;) kaller bilen min for en penisforkorter:D

Gjest Volvo Amazon
Skrevet

Det tenker jeg også. Hvis jeg ser noen med nyeste modell Volvo f.eks, tenker jeg at det er godt utdannede eiere med bra lønn. Eller lottomillionærer. Det gjelder forøvrig også Audi.

Ser jeg noen i sort, nyere Mercedes tenker jeg mafia, narkotika o.l ;-)

4-7 år gamle biler av andre merker er det middelklasse.

Litt eldre biler med mye rust og sånn, så er det arbeiderklasse.

Ekstremt gamle biler som kjøres rundt av menn med hatt og som ser veldig velholdt ut, er gniere/gjerrigknarker.

Veteranbiler eies av rike mennesker som har dette som hobby og særinteresse. :-)

Godt innlegg. Jeg er helt enig!

Skrevet

Jeg har insett en del kjedelige ting og kjører derfor Toyota. Det gjør meg til en treig middelklasseborger med høy utdanning, lav inntekt og kjedelige prioriteringer.

Jeg ønsker å kjøre en Alfa Romeo. Det gjør meg til arkitekt, men det er jeg altså ikke.

Kjører du stor Suv er det sannsynligvis for å signalisere et statusbehov - alternativt er det rikelig med penger å få lånt Folk med Suv'er bor stort sett på flate steder. Det samme statusbehovet gjelder premiumbilene fra mercedes, bmw og audi. Men vi får erkjenne at det finnes noen som er knyttet til disse merkene også

Du som kjører amazon er faktisk ganske safe, men ikke helt ukul. Det er som å kjøre en gammel pv. Alle vet hva det er og det vekker et snev av annerkjennelse og beigeistring. Men dersom man virkelig ønsker å være kul kjører man 142 eller 144 i stedet. Da blir folk usikre.

Gjest lollllllllllllllll
Skrevet

''Volvo amazon? Hmmmmmmm da er du vel sånn middels? :D''

Å neida, jeg er ikke en gang i arbeiderklassen serru. Jeg er en ekte råner fra Trøndelag. :)

''De som liker å vise at de har penger vil gjerne ha f.eks. en splitter ny mercedes benz.''

Så ei tynn ung dame i en splitter ny sports-merce i dag. Det var sexy å se :)

''Jeg sier: Jo større og finere bil - jo mindre utstyr har mannen.. ikke uten grunn det blir kalt penisforlenger ;-) har du bra utstyr trenger du bare en lada ;-)''

Hehe ja, men de fleste kvinner tenner ikke på en mann i Lada da :P

Nei nettopp, så da må han ha et ganske stort utstyr for å kompensere bilen ;-)

Kvinnfolk som kjører "dårlige" biler har store mugger, de med fine biler har de minste puppene ;-)

Gjest lollllllllllllllll
Skrevet

Jeg har insett en del kjedelige ting og kjører derfor Toyota. Det gjør meg til en treig middelklasseborger med høy utdanning, lav inntekt og kjedelige prioriteringer.

Jeg ønsker å kjøre en Alfa Romeo. Det gjør meg til arkitekt, men det er jeg altså ikke.

Kjører du stor Suv er det sannsynligvis for å signalisere et statusbehov - alternativt er det rikelig med penger å få lånt Folk med Suv'er bor stort sett på flate steder. Det samme statusbehovet gjelder premiumbilene fra mercedes, bmw og audi. Men vi får erkjenne at det finnes noen som er knyttet til disse merkene også

Du som kjører amazon er faktisk ganske safe, men ikke helt ukul. Det er som å kjøre en gammel pv. Alle vet hva det er og det vekker et snev av annerkjennelse og beigeistring. Men dersom man virkelig ønsker å være kul kjører man 142 eller 144 i stedet. Da blir folk usikre.

VW da? Kjedelig middelklasse familiemann?

Skrevet

Skal ha meg en gammel, rød Ford Mustang, jeg. Hva sier det om meg?

Noe sånt: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=23516455

Det sier om deg at endelig har du råd til å relisere en drøm som ganske mange (særlig menn) har. Det gjør deg ikke unik. Mange har en mustang. Men kjøper du en mustang er du ikke harry - du leker litt med amerikansk bilmachoisme i en skjønn kombinasjon med hitorisk bilestetisme. Mustangen er rask, sterk og snop (til å være amerikansk). I tillegg VAR den billig. Mustang er på alle måter "riktig".

Jeg ville valgt denne:

''http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=23517093 ''

Skrevet

^^

Fordi det er halv pris, eller? ^^

Nei.

Du skal velge mustangen fordi du liker den.

Jeg velger datzun'en fordi jeg liker den.

Vi får begge kred - men ikke av romperytterne.

Gjest lollllllllllllllll
Skrevet

Nei.

Du skal velge mustangen fordi du liker den.

Jeg velger datzun'en fordi jeg liker den.

Vi får begge kred - men ikke av romperytterne.

romperyttere, er det homser?

Skrevet

Det er ikke alltid sosial klasse det sier noe om, det kan faktisk også si noe om interessen for bil! Hvor mye er de villig til å ofre for å ha en bra bil. Vi har bestandig kjørt høystatusbiler, selv da vi var 'fattige', ikke fordi det var høystatus, men fordi vi elsket den biltypen. Nå har vi god råd og ofrer ingenting for å ha akkurat den bilen, men vi elsker fortsatt akkurat det merket. Vi driter forøvrig i hva andre mener, vi kjøper bil som vi liker, om naboen liker den eller ikke er ganske underordnet.Men vi har jo fått en del kommentarer oppimellom åra. Men da bare flirer vi! Herregud, hva folk skal bry seg med! Vi har mange venner vi med dyrere hus enn de har råd til, og mange med dyrere biler enn de har råd til. Vi har alltid hatt råd til både hus og bil vi, etter eget valg, og etter egen økonomi. Ikke minst! I Norge er som kjent misunnelsen sterkere enn kjønnsdriften...

Skrevet

Nei nettopp, så da må han ha et ganske stort utstyr for å kompensere bilen ;-)

Kvinnfolk som kjører "dårlige" biler har store mugger, de med fine biler har de minste puppene ;-)

Vel, jeg har relativt små pupper og kjører en Toyota Corolla 89-modell ;./ Den rusler og går, det er det viktigste for meg!

Gjest lollllllllllllllll
Skrevet

Det er ikke alltid sosial klasse det sier noe om, det kan faktisk også si noe om interessen for bil! Hvor mye er de villig til å ofre for å ha en bra bil. Vi har bestandig kjørt høystatusbiler, selv da vi var 'fattige', ikke fordi det var høystatus, men fordi vi elsket den biltypen. Nå har vi god råd og ofrer ingenting for å ha akkurat den bilen, men vi elsker fortsatt akkurat det merket. Vi driter forøvrig i hva andre mener, vi kjøper bil som vi liker, om naboen liker den eller ikke er ganske underordnet.Men vi har jo fått en del kommentarer oppimellom åra. Men da bare flirer vi! Herregud, hva folk skal bry seg med! Vi har mange venner vi med dyrere hus enn de har råd til, og mange med dyrere biler enn de har råd til. Vi har alltid hatt råd til både hus og bil vi, etter eget valg, og etter egen økonomi. Ikke minst! I Norge er som kjent misunnelsen sterkere enn kjønnsdriften...

Det verste jeg vet er folk som tar opp dyre lån for å få råd til dyre biler... for at folk skal tro de er rike.

Har man ikke råd til dyr bil - så kjøp ikke en dyr bil!

Bil er den dårligste investeringen man kan gjøre, invester heller i bolig.

En bil skal frakte deg fra A til Å.

Men skjønner at folk med dårlig selvtillit trenger en fin bil så folk skal tro de er rikere enn de er... så får de bare havne i gjeldsfella da. Rik på gjeld er det vel noe som heter.

Så ser jeg noen med dyr bil tror jeg ikke automatisk at dette er en rik person, men at det også kan være en person som har litt dårlige prioriteringer....

Gjest guess me
Skrevet

Hva slags sosial klasse er VW Golf da?

Jeg kjører rundt med en 97-modell av ovenstående. Hva sier det om meg? Svar følger siden.....

Skrevet

Hva slags sosial klasse er VW Golf da?

Jeg kjører rundt med en 97-modell av ovenstående. Hva sier det om meg? Svar følger siden.....

''Hva sier det om meg? Svar følger siden.....''

At du er usikker på hvilken klasse du tilhører, siden du spør.

:-)

Med vennlig hilsen

Gjest guess me
Skrevet

''Hva sier det om meg? Svar følger siden.....''

At du er usikker på hvilken klasse du tilhører, siden du spør.

:-)

Med vennlig hilsen

He he, Sør.

Nei usikker på det er jeg nok ikke, men skrev det som en spørsmål til trådstarters innlegg.

Jeg tror det kan være så mange grunner til folks valg av bil, - alt fra ønske om å vise seg fram, til å være lite interessert i materiell status, til antall barn man har, bosted, alder, eller fase i livet.

Men svaret på mitt spørsmål er:

Jeg tilhører vel øvre middelklasse, som akademiker i 40-årene. Er alenemor til 2 barn, bor på "beste Vestkant" og nær T-banen. Jeg gidder ikke bruke masse penger på en fjong bil, så lenge den vi har er helt brukbar for vårt behov.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...