Gå til innhold

Sosial klasse og bil

Anbefalte innlegg

Skrevet

He he, Sør.

Nei usikker på det er jeg nok ikke, men skrev det som en spørsmål til trådstarters innlegg.

Jeg tror det kan være så mange grunner til folks valg av bil, - alt fra ønske om å vise seg fram, til å være lite interessert i materiell status, til antall barn man har, bosted, alder, eller fase i livet.

Men svaret på mitt spørsmål er:

Jeg tilhører vel øvre middelklasse, som akademiker i 40-årene. Er alenemor til 2 barn, bor på "beste Vestkant" og nær T-banen. Jeg gidder ikke bruke masse penger på en fjong bil, så lenge den vi har er helt brukbar for vårt behov.

Jeg er helt enig, og jeg har heller ikke svart i tråden, fordi det nesten umulig å vurdere.

Dvs. hvis man har en Ferrari så kan man anta at personen nok er rimelig rik! ;-)

Med vennlig hilsen

Skrevet

Hmmm... Hvilken sosial klasse tilhører en kvinne på 39 med en 20 år gammel amerikansk bil? Regner med at jeg egentlig burde ha kjørt en eller annen anonym stasjonsvogn (av den typen som ser like ut uansett merke).

Gjest Volvo Amazon
Skrevet

Hva slags sosial klasse er VW Golf da?

Jeg kjører rundt med en 97-modell av ovenstående. Hva sier det om meg? Svar følger siden.....

Arbeiderklassen.

Skrevet

Det verste jeg vet er folk som tar opp dyre lån for å få råd til dyre biler... for at folk skal tro de er rike.

Har man ikke råd til dyr bil - så kjøp ikke en dyr bil!

Bil er den dårligste investeringen man kan gjøre, invester heller i bolig.

En bil skal frakte deg fra A til Å.

Men skjønner at folk med dårlig selvtillit trenger en fin bil så folk skal tro de er rikere enn de er... så får de bare havne i gjeldsfella da. Rik på gjeld er det vel noe som heter.

Så ser jeg noen med dyr bil tror jeg ikke automatisk at dette er en rik person, men at det også kan være en person som har litt dårlige prioriteringer....

Nå er det vel ikke alle som kjøper dyre biler for at andre skal se de har nettopp en dyr bil da. Men en må gjerne opp i prisklasse for å få en bil som har herlige kjøreegenskaper. Det er jo der interessen ligger, i å kjøre en bil med gode kjøreegenskaper. Det blir jo en hobby det, på like fot med de som har supre hager. Det er lekkert å se på, godt å bruke, koster å vedlikeholde, men en får mye glede igjen, siden det er nettopp dette som er ens interesse.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...