Gjest 1 gangs turisten Skrevet 30. juli 2010 Skrevet 30. juli 2010 Noen som vet den billigste og raskeste kjøreruten men bil fra Bremen til Trondheim Vi tenkte å kjøre til Danmark. Ta båt fra Fredrikshavn til Gøteborg og kjøre inn til Norge og til Trondheim. Noen flere smarte forslag? 0 Siter
Sør Skrevet 30. juli 2010 Skrevet 30. juli 2010 Med mindre du skal sove på båten, ville jeg kjørt over broene, og glemt ferje. Med vennlig hilsen 0 Siter
Gjest 1 gangs turisten Skrevet 30. juli 2010 Skrevet 30. juli 2010 Med mindre du skal sove på båten, ville jeg kjørt over broene, og glemt ferje. Med vennlig hilsen Går det da? Trodde vi måtte ta båt uansett. Må vi kjøre til Fredrikshavn alikevel da? 0 Siter
Sør Skrevet 30. juli 2010 Skrevet 30. juli 2010 Går det da? Trodde vi måtte ta båt uansett. Må vi kjøre til Fredrikshavn alikevel da? Det er en del år siden de har bygget broer! Du kjører via Hamburg til Kolding og Odense, og så over broen til København. I København kan dere selvsagt stoppe, eller bare kjøre rett gjennom mot Malmö, og så videre til Göteborg og Oslo. Bortsett fra noen få kilometer i Sverige før grensen til Norge er det grei motorvei hele tiden. Med vennlig hilsen 0 Siter
Gjest 1 gangs turisten Skrevet 30. juli 2010 Skrevet 30. juli 2010 Det er en del år siden de har bygget broer! Du kjører via Hamburg til Kolding og Odense, og så over broen til København. I København kan dere selvsagt stoppe, eller bare kjøre rett gjennom mot Malmö, og så videre til Göteborg og Oslo. Bortsett fra noen få kilometer i Sverige før grensen til Norge er det grei motorvei hele tiden. Med vennlig hilsen Går det bro fra Gøteborg til Oslo? Du er veldig kjent i dette området du ? 0 Siter
Sør Skrevet 30. juli 2010 Skrevet 30. juli 2010 Går det bro fra Gøteborg til Oslo? Du er veldig kjent i dette området du ? Du trenger ikke bro fra Göteborg til Oslo - det er fastland! Du kjører over Svinesundsbroen. Det tar vel ca 4 timer å kjøre gjennom Danmark (fra grensen med Tyskland til grensen med Sverige), og ca 6 timer videre til Oslo. Jeg ville aldri tatt ferje fra Fredrikshavn til Göteborg, da er det bedre å ta ferjen rett til Oslo. Med vennlig hilsen 0 Siter
Gjest 1 gang turisten Skrevet 30. juli 2010 Skrevet 30. juli 2010 Du trenger ikke bro fra Göteborg til Oslo - det er fastland! Du kjører over Svinesundsbroen. Det tar vel ca 4 timer å kjøre gjennom Danmark (fra grensen med Tyskland til grensen med Sverige), og ca 6 timer videre til Oslo. Jeg ville aldri tatt ferje fra Fredrikshavn til Göteborg, da er det bedre å ta ferjen rett til Oslo. Med vennlig hilsen Så vist jeg har forstått rett så blir det sånn her: Starter i Bremen og så Hamburg-Kolding-Odense-København-Malmø-Gøteborg-Oslo- Trondheim Tusen Takk 0 Siter
Sør Skrevet 31. juli 2010 Skrevet 31. juli 2010 Så vist jeg har forstått rett så blir det sånn her: Starter i Bremen og så Hamburg-Kolding-Odense-København-Malmø-Gøteborg-Oslo- Trondheim Tusen Takk Det er korrekt! Jeg tror du kan betale med AutoPass-brikke på broene i Danmark (det husker jeg aldri), hvis ikke kan du betale med kredittkort eller kontanter. Med vennlig hilsen 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 31. juli 2010 Skrevet 31. juli 2010 Så vist jeg har forstått rett så blir det sånn her: Starter i Bremen og så Hamburg-Kolding-Odense-København-Malmø-Gøteborg-Oslo- Trondheim Tusen Takk Veien blir kortere, hvis du tar fergen fra Puttgarten til Rødby. i stedet for å kjøre over Jylland og Fyn i Danmark, strekningen er ca 200 km kortere å kjøre og fergene fra Puttgarten til Rødby går i skytteltrafikk og koster ikke mer enn bropengene over Storebælt fra Fyn til Sjælland. Puttgarten ligger på Øya Femern i Nordtyskland ved Østersjøen, og Rødby ligger på øya Lolland i Danmark. http://classic.krak.dk/INC/EuroRoute/rutebeskrivelse.asp http://classic.krak.dk/INC/EuroRoute/rutebeskrivelse.asp God tur! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.