Gå til innhold

Bremen- Trondheim

Anbefalte innlegg

Gjest 1 gangs turisten
Skrevet

Noen som vet den billigste og raskeste kjøreruten men bil fra Bremen til Trondheim

Vi tenkte å kjøre til Danmark. Ta båt fra Fredrikshavn til Gøteborg og kjøre inn til Norge og til Trondheim.

Noen flere smarte forslag?

Skrevet

Med mindre du skal sove på båten, ville jeg kjørt over broene, og glemt ferje.

Med vennlig hilsen

Gjest 1 gangs turisten
Skrevet

Med mindre du skal sove på båten, ville jeg kjørt over broene, og glemt ferje.

Med vennlig hilsen

Går det da? Trodde vi måtte ta båt uansett. Må vi kjøre til Fredrikshavn alikevel da?

Skrevet

Går det da? Trodde vi måtte ta båt uansett. Må vi kjøre til Fredrikshavn alikevel da?

Det er en del år siden de har bygget broer!

Du kjører via Hamburg til Kolding og Odense, og så over broen til København.

I København kan dere selvsagt stoppe, eller bare kjøre rett gjennom mot Malmö, og så videre til Göteborg og Oslo. Bortsett fra noen få kilometer i Sverige før grensen til Norge er det grei motorvei hele tiden.

Med vennlig hilsen

Gjest 1 gangs turisten
Skrevet

Det er en del år siden de har bygget broer!

Du kjører via Hamburg til Kolding og Odense, og så over broen til København.

I København kan dere selvsagt stoppe, eller bare kjøre rett gjennom mot Malmö, og så videre til Göteborg og Oslo. Bortsett fra noen få kilometer i Sverige før grensen til Norge er det grei motorvei hele tiden.

Med vennlig hilsen

Går det bro fra Gøteborg til Oslo?

Du er veldig kjent i dette området du ?

Skrevet

Går det bro fra Gøteborg til Oslo?

Du er veldig kjent i dette området du ?

Du trenger ikke bro fra Göteborg til Oslo - det er fastland! Du kjører over Svinesundsbroen.

Det tar vel ca 4 timer å kjøre gjennom Danmark (fra grensen med Tyskland til grensen med Sverige), og ca 6 timer videre til Oslo.

Jeg ville aldri tatt ferje fra Fredrikshavn til Göteborg, da er det bedre å ta ferjen rett til Oslo.

Med vennlig hilsen

Gjest 1 gang turisten
Skrevet

Du trenger ikke bro fra Göteborg til Oslo - det er fastland! Du kjører over Svinesundsbroen.

Det tar vel ca 4 timer å kjøre gjennom Danmark (fra grensen med Tyskland til grensen med Sverige), og ca 6 timer videre til Oslo.

Jeg ville aldri tatt ferje fra Fredrikshavn til Göteborg, da er det bedre å ta ferjen rett til Oslo.

Med vennlig hilsen

Så vist jeg har forstått rett så blir det sånn her:

Starter i Bremen og så Hamburg-Kolding-Odense-København-Malmø-Gøteborg-Oslo- Trondheim

Tusen Takk

Skrevet

Starter i Bremen og så Hamburg-Kolding-Odense-København-Malmø-Gøteborg-Oslo- Trondheim

Tusen Takk

Det er korrekt!

Jeg tror du kan betale med AutoPass-brikke på broene i Danmark (det husker jeg aldri), hvis ikke kan du betale med kredittkort eller kontanter.

Med vennlig hilsen

Gjest høstløv
Skrevet

Tusen Takk

Veien blir kortere, hvis du tar fergen fra Puttgarten til Rødby. i stedet for å kjøre over Jylland og Fyn i Danmark, strekningen er ca 200 km kortere å kjøre og fergene fra Puttgarten til Rødby går i skytteltrafikk og koster ikke mer enn bropengene over Storebælt fra Fyn til Sjælland.

Puttgarten ligger på Øya Femern i Nordtyskland ved Østersjøen, og Rødby ligger på øya Lolland i Danmark.

http://classic.krak.dk/INC/EuroRoute/rutebeskrivelse.asp

http://classic.krak.dk/INC/EuroRoute/rutebeskrivelse.asp

God tur!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...