Gå til innhold

Ville du kuttet ut din aller beste venn.....

Anbefalte innlegg

Gjest vil ikke ha det sånn, men
Skrevet

...om du fikk følelser som ikke passet seg for denne personen?

Jeg har en eneste sann venn i verden, verdens beste, det er jeg sikker på! :-) En venn jeg kan snakke med om alt, eller ingenting...

Vi har kjent hverandre i noen år nå, og det siste året har følelsene blitt dypere. Jeg er for tiden på knea forelska, rått og barnslig, rett og slett. Følelsene er gjensidig.

Det er vanskelig, og det burde ikke skjedd. Følelsene svinger, den ene dagen er jeg lei meg for det som har skjedd, den andre bare lykkelig og glad. Jeg er forvirra, men fy for en følelse.......Føler jeg lever for første gang på mange år.... et sant lite helvete.

Jeg burde kuttet han ut, jeg vet det......men kutter jeg han, så har jeg ingen......jeg orker bare ikke.....og håper følelsene går seg til av seg selv etterhvert, selv om jeg i dag ikke klarer å la vær å nyte de.....Det er så hærlig, men så trist på en gang...

Jeg er gift for pokker og har 3 barn, jeg er over 30 og burde ikke oppføre meg som en ungdom......

Nei, jeg kommer ikke til å gi opp det jeg har, selv om følelsene for mannen min ikke har vært som de burde på mange år....og jeg har i en del år lurt på hvordan komme meg ut og videre i livet. Jeg kan ikke ta hensyn til meg selv her, jeg må ta hensyn til barna mine......

Og til mannen min, som jeg tross alt er gla i som en god venn.. Vi har jo tross alt 20 år sammen snart....

Det er vanskelig, og jeg vet egentlig ikke hvor jeg vil med innlegget......annet enn å spørre: Ville dere kuttet ut et menneske som har betydd alt for dere, om det er det eneste menneske dere virkelig føler dere har kjemi med, pga litt ungpikefølelser? Eller ville dere håpet på det beste, at følelsene normaliserer seg og alt blir som før?

Og nei, jeg kommer ikke til å kutte han ut, uansett..... For uten han....da vet jeg faktisk ikke om jeg beholder likevekten her i livet......så får det da gå som det går, ordner seg sikkert.....

Hilsen en litt trist fast doler som for øyeblikket ikke vil oppgi nick....

• Svar 96
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

22

• ShitDiddelyDo

8

• Holmes

3

• frosken

1

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

''Jeg kan ikke ta hensyn til meg selv her, jeg må ta hensyn til barna mine...... Og til mannen min, som jeg tross alt er gla i som en god venn.. ''

1) Du må ta hensyn til deg selv, også. Og familien din får det ikke bedre av at du er ulykkelig.

2) Hvis du bare er glad i mannen din som en "god venn", og forelsket i vennen din, så kan det godt være at det åpenbare er en god løsning. Det er dog mulig at vennen din ikke er en god kjæreste, og det er jo selvsagt også mulig at mannen din har et åpent sinn til hva du og din venn finner på sammen.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Jeg tror jeg ville ha kuttet kontakten, i allefall for en lengre periode.

Gjest guromor
Skrevet

''Jeg kan ikke ta hensyn til meg selv her, jeg må ta hensyn til barna mine...... Og til mannen min, som jeg tross alt er gla i som en god venn.. ''

1) Du må ta hensyn til deg selv, også. Og familien din får det ikke bedre av at du er ulykkelig.

2) Hvis du bare er glad i mannen din som en "god venn", og forelsket i vennen din, så kan det godt være at det åpenbare er en god løsning. Det er dog mulig at vennen din ikke er en god kjæreste, og det er jo selvsagt også mulig at mannen din har et åpent sinn til hva du og din venn finner på sammen.

Med vennlig hilsen

hallo du må jo kutte han ut denne vennen din, du har jo 3 barn og en mann som du er glad i og har vært sammen med i 20år.si heller til denne vennen din att dette må stoppe og heller ha han som en venn en vanlig venn . men har dere gjort noe seksuelt sammen? håper ikke det

Gjest guromor
Skrevet

Men hva tror du skjer hvis mannen din finner ut av det ??? og har denne vennen din kone ???

Skrevet

Men hva tror du skjer hvis mannen din finner ut av det ??? og har denne vennen din kone ???

''Men hva tror du skjer hvis mannen din finner ut av det ???''

Det kommer jo helt an på mannen.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Om mannen min finner ut av det, så vet jeg han ville blitt fryktelig fortvila......

Og ja, min venn har samboer.

Min mann vet jeg har sterke følelser for denne mannen, og at vi har en kjemi som passer. Han vet dog ikke hvor sterke følelsene har blitt.

Og nei, jeg klarer ikke kutte ut den beste vennen jeg har.

Skrevet

Jeg tror jeg ville ha kuttet kontakten, i allefall for en lengre periode.

Vet jeg burde......

Men vanskelig, han har holdt meg oppe i noen harde år....

Skrevet

Jeg ville ikke kuttet han ut.

Nei, jeg klarer ikke heller...

Og det har ikke noe med forelskelse å gjøre.

Skrevet

''Jeg er for tiden på knea forelska, rått og barnslig, rett og slett.''

Men du mener det ikke er derfor du ikke vil kutte ut vennen din? Ok.

Ja, det mener jeg :-)

Han er den eneste jeg har, den eneste som har klart å holde meg oppe i noen knalltøffe år.

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Jeg ville holdt avstand, men det er sikkert lettere sagt enn gjort.

Skrevet

Ja, det mener jeg :-)

Han er den eneste jeg har, den eneste som har klart å holde meg oppe i noen knalltøffe år.

Og da skal du selvsagt ikke kutte med ham.

Med vennlig hilsen

Skrevet

=)

Men hva skal jeg si... monogamiet er veldig inngrodd i vår kultur.

Absolutt, selv om det ser ut som om seriemonogamiet har overtatt. Man er altså trofast mot en av gangen.

Gjest guromor
Skrevet

du skriver att du har hatt noen harde år ?hva har skjedd ??? og kanskje du ikke vill svare men hvis det har vært noe seksuelt mellom dere så er det vell ille ?er det ikke det ??

Skrevet

du skriver att du har hatt noen harde år ?hva har skjedd ??? og kanskje du ikke vill svare men hvis det har vært noe seksuelt mellom dere så er det vell ille ?er det ikke det ??

Det har vært noen harde år, med litt psykisk slit, gått på veggen noen ganger. Litt sånn diverse.

Og nei, det har ikke vært noe seksuelt mellom oss.

Skrevet

Pluss at det har vært 6 år som jeg bare har vært her i huset pga ungene

Gjest guromor
Skrevet

Det har vært noen harde år, med litt psykisk slit, gått på veggen noen ganger. Litt sånn diverse.

Og nei, det har ikke vært noe seksuelt mellom oss.

det var godt og høre ,da har du jo holdt den biten unna!! jeg syns du fortsatt skal ta vare på mannen din ,snakk med han!!! kan vell ikke være så ille dere har jo 20 år sammen!!!!!!!!! sikker på att alt ordner seg for deg og mannen din.

Skrevet

'' og kanskje du ikke vill svare men hvis det har vært noe seksuelt mellom dere så er det vell ille ?er det ikke det ??''

Det er mye som kan være "ille" i et parforhold, guromor.

La oss si at hun hadde faktisk hatt et seksuelt forhold til ham (siden du spør om det).

La oss også si at da hun var alvorlig syk (og "møtte veggen") så var ikke mannen der for henne. (Jeg sier ikke det skjedde, men la oss si det.)

Hva er da verst? Å søke trøst og styrke hos en annen, eller å ignorere/overse din partner.

Og nei, jeg forsvarer ikke utroskap, men poenget er at slike ting kan være utrolig mye mer komplisert enn bare hvem som har sex med hvem.

Med vennlig hilsen

Gjest guromor
Skrevet

Pluss at det har vært 6 år som jeg bare har vært her i huset pga ungene

Har du hatt det sånn i 6 år ?????? du må bare snakke med mannen din!!!!!!!!!!!!!

Gjest guromor
Skrevet

'' og kanskje du ikke vill svare men hvis det har vært noe seksuelt mellom dere så er det vell ille ?er det ikke det ??''

Det er mye som kan være "ille" i et parforhold, guromor.

La oss si at hun hadde faktisk hatt et seksuelt forhold til ham (siden du spør om det).

La oss også si at da hun var alvorlig syk (og "møtte veggen") så var ikke mannen der for henne. (Jeg sier ikke det skjedde, men la oss si det.)

Hva er da verst? Å søke trøst og styrke hos en annen, eller å ignorere/overse din partner.

Og nei, jeg forsvarer ikke utroskap, men poenget er at slike ting kan være utrolig mye mer komplisert enn bare hvem som har sex med hvem.

Med vennlig hilsen

Men hvor har mannen vært ????? kan jo hende att han ikke har visst noe ?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...