Gå til innhold

Hvordan holde ut kjedelige gudstjenester

Anbefalte innlegg

Gjest kjedelige ting
Skrevet

Møter, konserter forelesninger osv. Spesielt hvis det da er forventet at du skal sitte og lytte og ikke drive med alt mulig annet. Hva er deres strategier for å holde ut når dere kjeder vettet av dere?

• Svar 145
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Colette

35

• ShitDiddelyDo

28

• Bookworm

14

• Sør

13

Mest aktive i denne tråden

Gjest kjedelige ting
Skrevet

Vel, et møte er man kanskje tvunget til, og man har lett for å kjede seg... men konserter og forelesninger? Er ikke det frivillig, da, og er det ikke noe man burde like å dra på?

Hvis du er invitert på en konsert, og de du kjenner er med deg det jo litt dumt å bare gå. Synes du ikke? Jeg går frelesninger selv om jeg synes noe av det er veldig kjedelig. Målet er å ta til meg ny kunnskap. Men det er ikke lett når jeg ikke klarer å konsentrere meg.

Gjest må læres
Skrevet

Jeg fikk heldigvis kjede meg en del som barn og jeg har derfor lært meg å takle det fint:-)

Skrevet

Det meste av livet er ganske kjedelig:-) Og den som klarer og innfinne seg med at det er slik det er, har vunnet mye. Det meste dreier seg om forventninger, og har man ikke forventninger, så kan man bli positivt overrasket innimellom over at det man tror er kjedelig kanskje ikke er det allikevel:-)

Skrevet

Det meste av livet er ganske kjedelig:-) Og den som klarer og innfinne seg med at det er slik det er, har vunnet mye. Det meste dreier seg om forventninger, og har man ikke forventninger, så kan man bli positivt overrasket innimellom over at det man tror er kjedelig kanskje ikke er det allikevel:-)

Det er sjeldent jeg kjeder meg (verken på jobb, hjemme eller andre steder) og hvilke (urimelige) forventninger folk har til meg må de nesten styre med selv. Det er ikke noe jeg råder over.

Skrevet

Det er sjeldent jeg kjeder meg (verken på jobb, hjemme eller andre steder) og hvilke (urimelige) forventninger folk har til meg må de nesten styre med selv. Det er ikke noe jeg råder over.

Samme her, faktisk, Sør:-) Jeg kjeder meg aldri. Men det er ut i fra min ovennevente foilosofi, etter mange års erfaring:-)

Gjest septembermum
Skrevet

Da sitter jeg og studerer alle de rare menneskene :)

Syns presten hos oss ligner litt på Postmann Pat, så da sitter jeg og humrer inni meg mens jeg later som jeg følger intenst med på prekenen hans ;-)

Skrevet

Kloke ord, Sør! Det er slik jeg føler det også, sjøl med barn i mange aldre ;-)

Skrevet

Kloke ord, Sør! Det er slik jeg føler det også, sjøl med barn i mange aldre ;-)

Syntes du ikke mine ord var enda litt klokere? Eller er du bare fan av Sør? LOL:-)))

Skrevet

Jeg tenker vel egentlig bare at man må da for pokker være voksen nok til å komme seg igjennom de kjedelige tingene her i livet også, ikke bare gjøre det man synes er moro til enhver tid...

Skrevet

Veldig kloke ord, Colette, jeg meiner det! (Slik kan det gå når man leser siste 100 innimellom andre gjøremål)...

Skrevet

Jeg fikk heldigvis kjede meg en del som barn og jeg har derfor lært meg å takle det fint:-)

''Jeg fikk heldigvis kjede meg en del som barn og jeg har derfor lært meg å takle det fint:-)''

Amen!!! Det er det som er problemet med den oppvoksende generasjon, de blir underhold og aktivisert til enhver tid, og "lærer seg ikke til å kjede seg", noe man faktisk må forvente at voksne mennesker skal klare å takle, da man ikke kan regne med at alt man må gjøre gjennom livet er så forferdelig morsomt...

Skrevet

''Jeg fikk heldigvis kjede meg en del som barn og jeg har derfor lært meg å takle det fint:-)''

Amen!!! Det er det som er problemet med den oppvoksende generasjon, de blir underhold og aktivisert til enhver tid, og "lærer seg ikke til å kjede seg", noe man faktisk må forvente at voksne mennesker skal klare å takle, da man ikke kan regne med at alt man må gjøre gjennom livet er så forferdelig morsomt...

Vel, i stedet for å lære å kjede seg, kan man jo lære ikke å kjede seg!

*løsningsorientert*

Med vennlig hilsen

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Jeg er mest opptatt av hvordan jeg skal holde ut ryggsmertene naar jeg sitter i kirka. Jeg kjeder meg aldri jeg:)

Skrevet

Veldig kloke ord, Colette, jeg meiner det! (Slik kan det gå når man leser siste 100 innimellom andre gjøremål)...

Takk for det:-) Jeg vet hvordan det er og ferdes her på dol:-)

Skrevet

Vel, i stedet for å lære å kjede seg, kan man jo lære ikke å kjede seg!

*løsningsorientert*

Med vennlig hilsen

''Vel, i stedet for å lære å kjede seg, kan man jo lære ikke å kjede seg!''

Joda, det er også en løsning, bare man klarer å gjøre det innenfor de grenser at man ikke er respektløs overfor omverdenen - eks sitte å knise i en begravelse fordi man tenker på rare ting, eller forstyrre andre deltakere på arrangementet...

Skrevet

Kloke ord, Bookworm:-) Og desuten sies det at folk som kjeder seg er kjedelige mennesker.....

Skrevet

''Vel, i stedet for å lære å kjede seg, kan man jo lære ikke å kjede seg!''

Joda, det er også en løsning, bare man klarer å gjøre det innenfor de grenser at man ikke er respektløs overfor omverdenen - eks sitte å knise i en begravelse fordi man tenker på rare ting, eller forstyrre andre deltakere på arrangementet...

Noe slikt ville jeg selvsagt aldri gjort.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Takk for det:-) Jeg vet hvordan det er og ferdes her på dol:-)

Takk, Colette, blei litt skremt nå ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...