Gå til innhold

Hvordan holde ut kjedelige gudstjenester

Anbefalte innlegg

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg har sett han Live - det er både fantastisk og nitrist.

Fantastisk fordi musikken er så utrolig.

Nitrist fordi han (til tider) hadde en "strait jacket" (sånn jakke fra psyk uten hull i enden av ermene) på seg. Bakgrunnen til mye av musikken er jo galskap.

Med vennlig hilsen

Den beste kunsten er ofte utslag av galskap, men jeg synes ikke det nødvendigvis er trist. :)

• Svar 145
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Colette

35

• ShitDiddelyDo

28

• Bookworm

14

• Sør

13

Mest aktive i denne tråden

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Jeg oppfatter Pink Floyd som menns favorittt:-) Alt er så teknisk fullkomment, men det er blottet for følelser....

Gaar det an aa mene at den er blottet for foelelser den der da?

Legg deg paa sofaen, lukk oyne og lytt! Det er saa vakket:) Nesten paa linje med Mozart jo:)

Skrevet

Den sangen har en lang historie - første gang jeg var i Rio de Janeiro spilte de den kontinuerlig på minst én av radiostasjonene. Det var bare å stille inn - det var alltid noen som spilte den.

Det er en utrolig sang.

Den har en historie for meg personlig også. 20 år tilbake. Men jeg kjenner at den fortsatt sitter i systemet mitt.

Skrevet

Jeg oppfatter Pink Floyd som menns favorittt:-) Alt er så teknisk fullkomment, men det er blottet for følelser....

Da har du ikke forstått hva Pink Floyd handler om. Det er jo nesten ikke annet enn lag på lag på lag av menneskelig erfaring og følelser der.

Comfortably Numb er jo omfølelser. Dark Side of the Moon er jo om psyk problemer. (DSofM er engelsk for galskap.)

Det handler om følelser, at Roger Waters mistet faren under 2. VK, at Syd Barrett mistet fornuften, osv.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Den beste kunsten er ofte utslag av galskap, men jeg synes ikke det nødvendigvis er trist. :)

Enig i det, men det var så åpenbart at det var så smertefullt.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Pink Floyd er da ikke blottet for følelser.

Jeg har litt blandete følelser rundt Pink Floyd. Det var en gang Bruce Springsteen besøkte Valle Hovin. I 80-åra. Jeg fikk ikke sett/hørt han. Var det året etter at Pink Floyd var på Valle Hovin?

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg har litt blandete følelser rundt Pink Floyd. Det var en gang Bruce Springsteen besøkte Valle Hovin. I 80-åra. Jeg fikk ikke sett/hørt han. Var det året etter at Pink Floyd var på Valle Hovin?

Sist de var her var i hvert fall i 92 eller 93, tror jeg. Siste turneen. Men Roger Wates spilte på Norwegian Wood for et par-tre år siden.

Gjest regnbow
Skrevet

Verdens beste vokalist er stygg og feit. Og spiller intetsigende musikk.

Ikke var han stygg og ikke var han feit og fy for en fantastisk stemme..........

Skrevet

Slummen i Rio har fostret noen bra artiser. Dvs - i hvert fall et band.

De er fra slummen i BH (Belo Horizonte), men prinsippet er det samme.

http://www.youtube.com/watch?v=_4uTU7jn718

Denne er fra Rio. Jeg så henne i London for 20 år siden.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Sist de var her var i hvert fall i 92 eller 93, tror jeg. Siste turneen. Men Roger Wates spilte på Norwegian Wood for et par-tre år siden.

Stemmer nok det.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Her er Kiske fra gamle dager: http://www.youtube.com/watch?v=2LQuVefdrQ0

Vakrere mann, men kanskje litt mer "uøvd" i stemmen... =)

Verdens beste vokalist.

Mener du det er verdens beste vokalist? Spør du meg ødela han Helloween. Kai Hansen var i det minste sjarmerende ræva på vokalen. Kiske er bare forferdelig. ;)

ShitDiddelyDo
Skrevet

De er fra slummen i BH (Belo Horizonte), men prinsippet er det samme.

http://www.youtube.com/watch?v=_4uTU7jn718

Denne er fra Rio. Jeg så henne i London for 20 år siden.

Med vennlig hilsen

Belo Horizonte, ja. Nå måtte jeg faktisk søke. Jeg var sikker på at de var fra Rio. Det må ha stått feil i et eller annen metalblad jeg leste for 20 år siden.

Skrevet

Ikke var han stygg og ikke var han feit og fy for en fantastisk stemme..........

Vi kommer aldri til å få oppleve noe lignende i Norge,

Gjest regnbow
Skrevet

Verdens beste vokalist.

Han var mye vakrere i første snutten du la ut og der kunne man faktisk høre hvor utrolig bra stemme han har også, men takk for video.

Jeg har litt sansen for han her jeg da:

Skrevet

Jaja... hver sin smak... =)

Jeg snakker ikke om smak, men om kvalitet.

Skrevet

Verdens beste vokalist.

Ta deg tid til å se hvem det er Shakira introduserer, og som hun har slik respekt for.

Den kvinnen (hun døde i fjor) er en legende.

Lytt til denne om endring:

Gjest regnbow
Skrevet

Jah =) Enig. Bruce Dickinson er konge.

Ja er kongegod hehe

Skrevet

Belo Horizonte, ja. Nå måtte jeg faktisk søke. Jeg var sikker på at de var fra Rio. Det må ha stått feil i et eller annen metalblad jeg leste for 20 år siden.

Veldig mange tror "Rio = Brasil", men Rio er ikke engang hovedstaden lengre (det er nå Brasilia), og nabobyen São Paulo er over dobbelt så stor.

Men folkene i Rio bare VET at de er langt mer cooool enn alle de andre sammenlagt, selvsagt!

Med vennlig hilsen

Skrevet

Bare fordi man spiller "stygg" metal og ikke kler seg i dress og synger i operaen, så behøver man ikke være mindre talentfull.

Det beste er og høre på stemmeprakten.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...