Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som DA påpeker er de fleste sangene man hører på radioen ganske så forutsigbare og "enkle":

''Their songs are on the whole very simple and mostly follow the familiar theme of boy-being meets girl-being under a silvery moon which then explodes for no adequately explored reason.

-Douglas Adams ''

Noen, derimot, mestrer kunsten å blande en flott sang, med religion (se alle de katolske referansene), kvinnefrigjøring, symbolikk fra middelalderen, og et "direkte" språk:

"F*ck them all" av Mylène Farmer

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg må være en av få som synes fransk er et forferdelig stygt språk. Uansett er det vanskelig å få utbytte av musikk når man ikke forstår språket. Oversettelsene yter sannsynligvis ikke originalen rettferdighet.

Men det er postivt med musikk som betyr noe sammenlignet med alt dette meningsløse våset i en musikkindustri der silikon og realityopptredener synes viktigere enn talent.

Skrevet

Jeg må være en av få som synes fransk er et forferdelig stygt språk. Uansett er det vanskelig å få utbytte av musikk når man ikke forstår språket. Oversettelsene yter sannsynligvis ikke originalen rettferdighet.

Men det er postivt med musikk som betyr noe sammenlignet med alt dette meningsløse våset i en musikkindustri der silikon og realityopptredener synes viktigere enn talent.

Hvis noen skal forsøke å forføre meg så er fransk, spansk eller portugisisk et godt sted å starte! ;-)

Ja, også bør man nok også ligne mer på Mylène Farmer enn det du sannsynligvis gjør, med mindre det er noe jeg ikke vet om deg! :-)

Med vennlig hilsen

Gjest septembermum
Skrevet

Helligbrøde! Kalle fransk et stygt språk! Det er jo et av verdens vakreste språk... nest etter italiensk mener jeg :)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Helligbrøde! Kalle fransk et stygt språk! Det er jo et av verdens vakreste språk... nest etter italiensk mener jeg :)

Jeg vet jeg er i mindretall, men jeg synes ikke fransk er vakkert. Jeg sliter derfor blant annet med fransk film, noe som irriterer meg litt.

Gjest septembermum
Skrevet

Jeg vet jeg er i mindretall, men jeg synes ikke fransk er vakkert. Jeg sliter derfor blant annet med fransk film, noe som irriterer meg litt.

Lære deg språket da :)

Je t'aime :)

Edith Piaff - har du hørt henne synge?

ShitDiddelyDo
Skrevet

Lære deg språket da :)

Je t'aime :)

Edith Piaff - har du hørt henne synge?

Jepp, men hun er ikke helt min stil. ;)

Skrevet

Denne sangen er den hun er kjent for (også i Norge):

http://www.youtube.com/watch?v=RUQZZW2GrAA

Det er ikke mange som lager småfilmer for å presentere en sang. Hun har gjort det for flere sanger - virkelig forseggjorte småfilmer.

Eller sjekk denne (bannlyst av den katolske kirken):

Med vennlig hilsen

Gjest regnbow
Skrevet

Skal det være fransk, så skal det låte som dette :)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Denne sangen er den hun er kjent for (også i Norge):

http://www.youtube.com/watch?v=RUQZZW2GrAA

Det er ikke mange som lager småfilmer for å presentere en sang. Hun har gjort det for flere sanger - virkelig forseggjorte småfilmer.

Eller sjekk denne (bannlyst av den katolske kirken):

Med vennlig hilsen

Lurer på hva den katolske kirke hadde syntes om denne.

http://www.youtube.com/watch?v=WRY9iRq2ES8

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg vil tippe omtrent det samme som de mener om denne av Rammstein:

http://www.youtube.com/watch?v=BGcLfXd0554

(Du finner en usensurert versjon sikkert)

Noe av det fine med Rammstein er den musikalske kompetansen og bredden, som gjør at de også har musikk som dette:

Med vennlig hilsen

Jeg får helt fnatt av den pussy-låta til Rammstein. Takke meg til dem da de sjokkerte uten å være så forferdelig visuelle.

Gjest septembermum
Skrevet

Er dette innlegget et køddeinnlegg? Rammstein er jo grusomt om de ikke skal skrike balladene sine på det skrekkelige språket deres... det er jo så stygt at jeg ville foretrekke en slagdrill på full guffe

Rammstein hadde ikke vært Rammstein om de sang på engelsk.

Skrevet

Rammstein hadde ikke vært Rammstein om de sang på engelsk.

Enig, selv om jeg minnes de har et par sanger på engelsk.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Enig i fransken. Edit er den eneste jeg har funnet nåde for der. :0)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...