Gå til innhold

Dumme mannfolk!

Anbefalte innlegg

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10043958

Hva er det som faar menn til aa gjoere slike ting? Hva er vitsen med aa utsette seg for slik farer. Kunne de ikke bare ha padlet et annet sted enn paa Svaldbard?

Mannen min og en kamerat har ogsaa vaert paa padletur paa Svalsbard og sovet i telt. Bare en uke riktignok. Jeg faar ikke noe vettugt svar av han.

• Svar 78
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

24

• ShitDiddelyDo

11

• frosken

7

• Bookworm

7

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Tror igrunn det er farligere å kjøre bil enn å være på Svalbard.

Alltid kommer det eksemplet med bil:) Aa kjoere bil er en noedvendighet.

Det er ikke noedvendig aa padle paa Svalbard.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Eventyrlyst må aldri undervurderes, men denne trangen er ikke et mannfolkfenomen.

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Eventyrlyst må aldri undervurderes, men denne trangen er ikke et mannfolkfenomen.

Tror ikke det er saa mange damer som gjoer slikt. Jeg har kjoert snoescooter paa Svalbard,men det litt tryggere og jeg sov ikke ute:)

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Kanskje for dem... =) Er ikke sikkert alle er fornøyde med å sitte hjemme med strikkpinnene heller. ^^

Nei, men de kunne noeyd seg med aa padle i Oslofjorden:)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Tror ikke det er saa mange damer som gjoer slikt. Jeg har kjoert snoescooter paa Svalbard,men det litt tryggere og jeg sov ikke ute:)

Det er bare et par dager siden dere diskuterte en 14 år gammel jente som skulle seile verden rundt alene, og under ekstremsportuka i Norge forleden, var det mange kvinner. Jeg så dem på NRK. De hoppa ut fra fjell og sto i verre.

Skrevet

Hvorfor ikke, sier jeg bare? Hvis ingen hadde vært villige til å utsette seg selv for fare, ville vi ikke ha hatt det verdenbildet vi har i dag...

Skrevet

''Tror igrunn det er farligere å kjøre bil enn å være på Svalbard.''

Du, det tror jeg du har fullstendig rett i;-)

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Det er bare et par dager siden dere diskuterte en 14 år gammel jente som skulle seile verden rundt alene, og under ekstremsportuka i Norge forleden, var det mange kvinner. Jeg så dem på NRK. De hoppa ut fra fjell og sto i verre.

Ja ok,det finnes noen selvfoelgelig.

Skrevet

Åpenbart ikke enn å sove ute på Svalbard.

Med vennlig hilsen

Skrevet

''Hva er det som faar menn til aa gjoere slike ting? ''

Jeg lurte litt på det samme, men så tenkte jeg at det der er et problem som nesten løste seg selv.... Så lenge de ikke skader andre.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Hvorfor ikke, sier jeg bare? Hvis ingen hadde vært villige til å utsette seg selv for fare, ville vi ikke ha hatt det verdenbildet vi har i dag...

Men det er STOR forskjell på å utsette seg for en nødvendig risiko for å forske på verden, og å sove i telt blant isbjørner fordi man skal være "tøff".

Med vennlig hilsen

Skrevet

Men det er STOR forskjell på å utsette seg for en nødvendig risiko for å forske på verden, og å sove i telt blant isbjørner fordi man skal være "tøff".

Med vennlig hilsen

Det har du rett i, samtidig så setter man ingen andre i fare ved å utføre dette stuntet, så hvorfor ikke? :-) Hvis man har lyst til å utfordre sine grenser, synes jeg at man skal kunne gjøre det-)

Skrevet

Det har du rett i, samtidig så setter man ingen andre i fare ved å utføre dette stuntet, så hvorfor ikke? :-) Hvis man har lyst til å utfordre sine grenser, synes jeg at man skal kunne gjøre det-)

Men det er kanskje ekstra viktig for meg som ikke engang klarer å fungere innenfor mine egne grenser, så jeg har kanskje ikke noe jeg skulle ha sagt i den saken:-)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Med vennlig hilsen

De sov vel ikke i telt blant isbjørn for å være tøffe, men fordi de var trøtte. Det tar jo litt tid å padle rundt Svalbard, og et sted må man sove.

Skrevet

Men man utfordrer ikke sine grenser bare ved å gjøre noe som er farlig. Da kan man legge seg ned i veibanen en mørk natt, med svarte klær på.

Altså, man lærer neppe mye av å bli spist av isbjørn! :-)

Man lærer muligvis en god del av å *nesten* bli spist av isbjørn, men det kan man jo også lære seg ved å legge seg (med svarte klær) på fortauet! ;-)

Med vennlig hilsen

Skrevet

Men man utfordrer ikke sine grenser bare ved å gjøre noe som er farlig. Da kan man legge seg ned i veibanen en mørk natt, med svarte klær på.

Altså, man lærer neppe mye av å bli spist av isbjørn! :-)

Man lærer muligvis en god del av å *nesten* bli spist av isbjørn, men det kan man jo også lære seg ved å legge seg (med svarte klær) på fortauet! ;-)

Med vennlig hilsen

Joda, men enhver har sine mål og sine ønsker med hva man ønsker å utrette i dette livet. Ikke alle disse målene er like høyverdige for resten av samfunnet, men noe en selv ønsker å gjennomføre. Det gjør godt for den enkelte person, og da er det greit ifølge min mening...

Skrevet

Joda, men enhver har sine mål og sine ønsker med hva man ønsker å utrette i dette livet. Ikke alle disse målene er like høyverdige for resten av samfunnet, men noe en selv ønsker å gjennomføre. Det gjør godt for den enkelte person, og da er det greit ifølge min mening...

Joda, men det betyr jo ikke at det ikke er tåpelig, når det åpenbart er farlig.

Tenk deg nå at vennen hans hadde bommet, og skutt kameraten... Ikke en grei situasjon å skulle leve med resten av livet.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Joda, men det betyr jo ikke at det ikke er tåpelig, når det åpenbart er farlig.

Tenk deg nå at vennen hans hadde bommet, og skutt kameraten... Ikke en grei situasjon å skulle leve med resten av livet.

Med vennlig hilsen

Neida, jeg ser den - men i denne situasjonen var nok begge kameratene inneforstått med risikoen - selv om det selvfølgelig hadde vært kjipt å skyte kameraten sin..

Jeg klarer likevel ikke å se ned på mennesker som gjør slik, men det har nok noe med mine egne drømmer å gjøre...

Skrevet

Neida, jeg ser den - men i denne situasjonen var nok begge kameratene inneforstått med risikoen - selv om det selvfølgelig hadde vært kjipt å skyte kameraten sin..

Jeg klarer likevel ikke å se ned på mennesker som gjør slik, men det har nok noe med mine egne drømmer å gjøre...

Jeg har blitt skutt etter så mange ganger, ranet og bortført, så jeg ser jo den andre siden. En ting er hvis det skjer fordi det er en "nødvendig fare", men noe annet er å utsette seg for en fare som ikke er nødvendig, eller med en annen rute kanskje kunne vært unngått.

Med vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...