Gå til innhold

Dumme mannfolk!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har blitt skutt etter så mange ganger, ranet og bortført, så jeg ser jo den andre siden. En ting er hvis det skjer fordi det er en "nødvendig fare", men noe annet er å utsette seg for en fare som ikke er nødvendig, eller med en annen rute kanskje kunne vært unngått.

Med vennlig hilsen

Jeg regner med at isbjørn på Svaldbard er en kalkulert risiko - ellers så kan vi virkelig begynne å snakke om dumme mannfolk...

• Svar 78
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

24

• ShitDiddelyDo

11

• frosken

7

• Bookworm

7

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest togli
Skrevet

De sov vel ikke i telt blant isbjørn for å være tøffe, men fordi de var trøtte. Det tar jo litt tid å padle rundt Svalbard, og et sted må man sove.

Enkle mannfolk ass' ;-P

Skrevet

Jeg regner med at isbjørn på Svaldbard er en kalkulert risiko - ellers så kan vi virkelig begynne å snakke om dumme mannfolk...

Ganske sikkert kalkulert risiko. I masailand bor det løver, Masaiene sitter ikke hjemme og tvinner tomler av den grunn. :0)

Og har man uflaks kan man like gjerne møte en gretten elg i hagen. Full på overmodne epler. Og med et helt gevir i siden på menneskeheten.

Tåpelig blir det ikke før folk tar sånne sjanser at det utgjør risiko for andre som må prøve å redde dem. Synes jeg. Som fjellklatrere som krabber til toppen av K2 og nesten dør på seg. For å bli bært ned igjen av en gammel mann i ullgenser med en lama på slep.. Mandig altzå..not. (mins jeg har sagt det før foresten.. et sted) :0)

Skrevet

Ganske sikkert kalkulert risiko. I masailand bor det løver, Masaiene sitter ikke hjemme og tvinner tomler av den grunn. :0)

Og har man uflaks kan man like gjerne møte en gretten elg i hagen. Full på overmodne epler. Og med et helt gevir i siden på menneskeheten.

Tåpelig blir det ikke før folk tar sånne sjanser at det utgjør risiko for andre som må prøve å redde dem. Synes jeg. Som fjellklatrere som krabber til toppen av K2 og nesten dør på seg. For å bli bært ned igjen av en gammel mann i ullgenser med en lama på slep.. Mandig altzå..not. (mins jeg har sagt det før foresten.. et sted) :0)

''I masailand bor det løver, Masaiene sitter ikke hjemme og tvinner tomler av den grunn. ''

Nei, men:

1) De har små muligheter til å bo et sted det ikke er løver. Her er det to stykker som bestemmer seg for å dra til Isbjørnland og leke isbjørnmat.

2) Masaiiene har bål/vakt/lignende tiltak for å holde løvene vekke. De drar ikke ut til dit løvene er og legger seg til å sove.

Med vennlig hilsen

Skrevet

''I masailand bor det løver, Masaiene sitter ikke hjemme og tvinner tomler av den grunn. ''

Nei, men:

1) De har små muligheter til å bo et sted det ikke er løver. Her er det to stykker som bestemmer seg for å dra til Isbjørnland og leke isbjørnmat.

2) Masaiiene har bål/vakt/lignende tiltak for å holde løvene vekke. De drar ikke ut til dit løvene er og legger seg til å sove.

Med vennlig hilsen

Det BOR faktisk folk fast på Svalbard. Og ingen av dem beveger seg utenfor bebyggelse uten våpen. Ikke disse gutta heller.

Masaiene ville ikke vært interessert i å flytte selv om du gav dem tilbudet!

Vi har Moskus på Dovre, farlige kuer! Lar du være å gå over fjellet der kun på grunn av dem?

Skrevet

Eventyrlyst må aldri undervurderes, men denne trangen er ikke et mannfolkfenomen.

Nei, du nå fikk jeg et indre syn av hun damen som forsvant med fly en eller annen gang på 1920tallet.. hva het hun igjen?

*tenke hard*

Emilia Er.. et eller annet! Stemmer ikke det?

Skrevet

Nei, men de kunne noeyd seg med aa padle i Oslofjorden:)

Og bli overkjørt av Kielferga....:0) Eller det nye leketøyet til Røkke. Hehe

Skrevet

Det BOR faktisk folk fast på Svalbard. Og ingen av dem beveger seg utenfor bebyggelse uten våpen. Ikke disse gutta heller.

Masaiene ville ikke vært interessert i å flytte selv om du gav dem tilbudet!

Vi har Moskus på Dovre, farlige kuer! Lar du være å gå over fjellet der kun på grunn av dem?

''Det BOR faktisk folk fast på Svalbard. Og ingen av dem beveger seg utenfor bebyggelse uten våpen. Ikke disse gutta heller.''

Nettopp. Men det er stor forskjell på å "bevege seg" (da er man våken, vanligvis ;-) ), og å legge seg til å sove, og sette opp et skilt utenfor teltet med "Isbjørnmat her!"

''Masaiene ville ikke vært interessert i å flytte selv om du gav dem tilbudet!''

Mange av dem har nok flyttet til byene, men at de ikke vil flytte skyldes nok at de ikke blir spist av løver regelmessig, fordi de har systemer for å beskytte seg.

''Vi har Moskus på Dovre, farlige kuer! Lar du være å gå over fjellet der kun på grunn av dem?''''

Nå går jeg selvsagt ikke i fjellet, men om jeg gjorde det så ville man selvsagt ikke gå i nærheten av moskusene (slik som fotografen som ble jaget forrige uke).

====

Etter å ha blitt bortført og ranet, og truet med maskingevær flere ganger enn jeg kan huske (og ofte av 13-åringer som er stein på crack), så har jeg et bevisst forhold til å utsette meg for unødvendig risiko. Jeg reiser rundt i verden og "gjemmer" meg overhodet ikke, men jeg forsøker selvsagt heller ikke å imitere isbjørnnattmat.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Nei, du nå fikk jeg et indre syn av hun damen som forsvant med fly en eller annen gang på 1920tallet.. hva het hun igjen?

*tenke hard*

Emilia Er.. et eller annet! Stemmer ikke det?

Amelia Mary Earhart.

Med vennlig hilsen

Skrevet

''Det BOR faktisk folk fast på Svalbard. Og ingen av dem beveger seg utenfor bebyggelse uten våpen. Ikke disse gutta heller.''

Nettopp. Men det er stor forskjell på å "bevege seg" (da er man våken, vanligvis ;-) ), og å legge seg til å sove, og sette opp et skilt utenfor teltet med "Isbjørnmat her!"

''Masaiene ville ikke vært interessert i å flytte selv om du gav dem tilbudet!''

Mange av dem har nok flyttet til byene, men at de ikke vil flytte skyldes nok at de ikke blir spist av løver regelmessig, fordi de har systemer for å beskytte seg.

''Vi har Moskus på Dovre, farlige kuer! Lar du være å gå over fjellet der kun på grunn av dem?''''

Nå går jeg selvsagt ikke i fjellet, men om jeg gjorde det så ville man selvsagt ikke gå i nærheten av moskusene (slik som fotografen som ble jaget forrige uke).

====

Etter å ha blitt bortført og ranet, og truet med maskingevær flere ganger enn jeg kan huske (og ofte av 13-åringer som er stein på crack), så har jeg et bevisst forhold til å utsette meg for unødvendig risiko. Jeg reiser rundt i verden og "gjemmer" meg overhodet ikke, men jeg forsøker selvsagt heller ikke å imitere isbjørnnattmat.

Med vennlig hilsen

Men de hadde med seg våpen for å forsvare seg. Noe som funket helt fint.

Og hadde ikke folk sysla med slikt så hadde vi visst ganske lite om planeten vi bor på. Forskere driver stadig med denslags stunt, OG uten "Lars Monsener" som padler rundt, så ville disse gått glipp av masse viktige observasjoner og meldinger om hva som foregår i miljøet. Deriblandt hva isbjørner foretar seg i disse tider med global oppvarming! :0D

Slik du fremstille det så kan man jo legge ned det meste av morro, fra slalom til racing. Eller vanlig jakt i skogen for den saks skyld.

Skrevet

Amelia Mary Earhart.

Med vennlig hilsen

Jaaa det var det ja! Fasinerende historie.

Skrevet

Men de hadde med seg våpen for å forsvare seg. Noe som funket helt fint.

Og hadde ikke folk sysla med slikt så hadde vi visst ganske lite om planeten vi bor på. Forskere driver stadig med denslags stunt, OG uten "Lars Monsener" som padler rundt, så ville disse gått glipp av masse viktige observasjoner og meldinger om hva som foregår i miljøet. Deriblandt hva isbjørner foretar seg i disse tider med global oppvarming! :0D

Slik du fremstille det så kan man jo legge ned det meste av morro, fra slalom til racing. Eller vanlig jakt i skogen for den saks skyld.

''Men de hadde med seg våpen for å forsvare seg. Noe som funket helt fint.''

Det hjelper jo lite med våpen hvis man sover, fremfor å sitte vakt.

Han ble slept 40 meter, og fikk hodeskader etter isbjørnen. En isbjørn er så sterk at han kunne akkurat like gjerne vært drept.

''Og hadde ikke folk sysla med slikt så hadde vi visst ganske lite om planeten vi bor på. Forskere driver stadig med denslags stunt, OG uten "Lars Monsener" som padler rundt, så ville disse gått glipp av masse viktige observasjoner og meldinger om hva som foregår i miljøet. Deriblandt hva isbjørner foretar seg i disse tider med global oppvarming! :0D''

Jeg sier ikke at ingen skal reise til Svalbard, men at man skal ta forhåndsregler som virker - noe disse åpenbart ikke har gjort.

Isbjørnen ble, for øvrig, skutt - så de har jo vært med på å redusere bestanden. Ikke redde den.

''Slik du fremstille det så kan man jo legge ned det meste av morro, fra slalom til racing. Eller vanlig jakt i skogen for den saks skyld.''

Det handler nok mer om å ha et bevisst forhold til hva som er farlig, og hva som ikke er det. Man ser det motsatte med terrorisme (som blir overvurdert for risiko), hvor milliarder av kroner brukes.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Jaaa det var det ja! Fasinerende historie.

Det har kjørt et program om henne på NatGeo eller Discovery ørten ganger nå. :-)

Med vennlig hilsen

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

====

Med vennlig hilsen

''Nettopp. Men det er stor forskjell på å "bevege seg" (da er man våken, vanligvis ;-) ), og å legge seg til å sove, og sette opp et skilt utenfor teltet med "Isbjørnmat her''

Nettopp! Jeg kjoerte scooter fra Longyaerbyen til Barentsburg (med hele familien) men det har vi ihvertfall mulighet til aa kjoere fra isbjoernen.

Jeg fikk ogsaa samme naturopplevelsen som min bedre halvdel, som sier naturopplevelsen er aarsaken til at han padlet og bodde i telt.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det er slike personligheter som har ført menneskeheten fremover slik at vi ikke fortsatt bor i huler.

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Det er slike personligheter som har ført menneskeheten fremover slik at vi ikke fortsatt bor i huler.

Ha ha ha, jeg tror ikke jeg skal fortelle han dette svaret. Da vil jeg faa hoere det i lang tid:)

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Nei, naa svarte jeg visst paa feil sted.Trodde du svarte lenger ned.

Skrevet

''Nettopp. Men det er stor forskjell på å "bevege seg" (da er man våken, vanligvis ;-) ), og å legge seg til å sove, og sette opp et skilt utenfor teltet med "Isbjørnmat her''

Nettopp! Jeg kjoerte scooter fra Longyaerbyen til Barentsburg (med hele familien) men det har vi ihvertfall mulighet til aa kjoere fra isbjoernen.

Jeg fikk ogsaa samme naturopplevelsen som min bedre halvdel, som sier naturopplevelsen er aarsaken til at han padlet og bodde i telt.

Og det finnes jo isbjørnfrie steder man kan padle og bo i telt, og hvor den største trusselen sannsynligvis er mygg. Store mygg, riktignok, men fremdeles mygg! ;-)

Med vennlig hilsen

Skrevet

Nei, det er de som endte som isbjørnmat. De er døde, og stort sett glemt.

De som førte menneskeheten fremover var intelligente nok til å beskytte seg mot isbjørn, slik at de faktisk overlevde til å komme seg ut av hulen.

Med vennlig hilsen

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Og det finnes jo isbjørnfrie steder man kan padle og bo i telt, og hvor den største trusselen sannsynligvis er mygg. Store mygg, riktignok, men fremdeles mygg! ;-)

Med vennlig hilsen

Nemlig! De kunne jo ha padlet i Lofoten f.eks. Fin natur der:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...