Gå til innhold

Dumme mannfolk!

Anbefalte innlegg

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Nei, det er de som endte som isbjørnmat. De er døde, og stort sett glemt.

De som førte menneskeheten fremover var intelligente nok til å beskytte seg mot isbjørn, slik at de faktisk overlevde til å komme seg ut av hulen.

Med vennlig hilsen

:-)

• Svar 78
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

24

• ShitDiddelyDo

11

• frosken

7

• Bookworm

7

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Men de hadde med seg våpen for å forsvare seg. Noe som funket helt fint.

Og hadde ikke folk sysla med slikt så hadde vi visst ganske lite om planeten vi bor på. Forskere driver stadig med denslags stunt, OG uten "Lars Monsener" som padler rundt, så ville disse gått glipp av masse viktige observasjoner og meldinger om hva som foregår i miljøet. Deriblandt hva isbjørner foretar seg i disse tider med global oppvarming! :0D

Slik du fremstille det så kan man jo legge ned det meste av morro, fra slalom til racing. Eller vanlig jakt i skogen for den saks skyld.

Jeg er litt imponert over 22 aaringen som holdt hodet saa klart. Tenk aa skulle staa der aa skyte med risiko for aa kunne treffe kameraten.

De maa ha gode nerver:)

Skrevet

''Hva er vitsen med aa utsette seg for slik farer. Kunne de ikke bare ha padlet et annet sted enn paa Svaldbard?

''

Denne sommeren har det vært adskillig styggere ulykker blant ordinære fotturister enn det har vært av de som driver med de mer ekstreme variantene av friluftsliv.

Jeg forundrer meg mer over at folk ikke ser meningen ved å utfordre seg selv på den måten disse guttene gjør, enn det motsatte.

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

''Hva er vitsen med aa utsette seg for slik farer. Kunne de ikke bare ha padlet et annet sted enn paa Svaldbard?

''

Denne sommeren har det vært adskillig styggere ulykker blant ordinære fotturister enn det har vært av de som driver med de mer ekstreme variantene av friluftsliv.

Jeg forundrer meg mer over at folk ikke ser meningen ved å utfordre seg selv på den måten disse guttene gjør, enn det motsatte.

''Jeg forundrer meg mer over at folk ikke ser meningen ved å utfordre seg selv på den måten disse guttene gjør, enn det motsatte''

Men den uttalesen, regner jeg me at du gjoer det. Det burde du:)

Skrevet

''Jeg forundrer meg mer over at folk ikke ser meningen ved å utfordre seg selv på den måten disse guttene gjør, enn det motsatte''

Men den uttalesen, regner jeg me at du gjoer det. Det burde du:)

Gjør hva?

Hvis du mener om jeg gjør ting som ligger i ytterkant av hva jeg kan makte i forhold til friluftsliv, så gjør jeg det:-)

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Gjør hva?

Hvis du mener om jeg gjør ting som ligger i ytterkant av hva jeg kan makte i forhold til friluftsliv, så gjør jeg det:-)

Ja, men det gjoer jo jeg ogsaa. Du skal bare sett meg paa siste halvdel av skarverennet sist gang. Jeg kunne nesten ikke loefte de stive bena mine.

Men jeg regner med at du skjoenner at det er noe helt annet:)

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Gjør hva?

Hva er det du gjoer foressten som er i ytterkant av hva du kan makte?

Skrevet

Ja, men det gjoer jo jeg ogsaa. Du skal bare sett meg paa siste halvdel av skarverennet sist gang. Jeg kunne nesten ikke loefte de stive bena mine.

Men jeg regner med at du skjoenner at det er noe helt annet:)

Ja, å gå skarverennet sammen med rundt regnet en million andre ser jeg på som noe litt annet.

Men jeg kan ikke se at det er ekstremt i negativ forstand det disse to på Svalbard prøver på. De var visstnok uhyre godt forberedt til turen, og visste hva de gjorde. Synes også han som ikke ble angrepet, viste en imponerende styrke til å handle når det gjaldt.

Jeg har derimot mindre til overs for ekstremsporter som f.eks. basehopping hvor redningsmannskap jevnlig utsettes for stor fare.

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Ja, å gå skarverennet sammen med rundt regnet en million andre ser jeg på som noe litt annet.

Men jeg kan ikke se at det er ekstremt i negativ forstand det disse to på Svalbard prøver på. De var visstnok uhyre godt forberedt til turen, og visste hva de gjorde. Synes også han som ikke ble angrepet, viste en imponerende styrke til å handle når det gjaldt.

Jeg har derimot mindre til overs for ekstremsporter som f.eks. basehopping hvor redningsmannskap jevnlig utsettes for stor fare.

Men du startet med aa si at du er forundret over at flere ikke gjoer det. Da regner jeg med at du legger ut paa samme tur snart. Det burde du etter en slik uttalelse:)

Men soerg for aa ta med deg et kraftig gevaer da og en skytedyktig turkamerat :)

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Men du startet med aa si at du er forundret over at flere ikke gjoer det. Da regner jeg med at du legger ut paa samme tur snart. Det burde du etter en slik uttalelse:)

Men soerg for aa ta med deg et kraftig gevaer da og en skytedyktig turkamerat :)

Med gode nerver.

Det blir ikke meg:)

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Nei, det er de som endte som isbjørnmat. De er døde, og stort sett glemt.

De som førte menneskeheten fremover var intelligente nok til å beskytte seg mot isbjørn, slik at de faktisk overlevde til å komme seg ut av hulen.

Med vennlig hilsen

Disse er intelligente, de beskyttet seg, og de overlevde :-)

Skrevet

''Men du startet med aa si at du er forundret over at flere ikke gjoer det. Da regner jeg med at du legger ut paa samme tur snart. Det burde du etter en slik uttalelse:)

''

Disse gutta har andre forutsetninger for en slik tur enn det jeg har. Poenget er å utfordre seg selv og bevege seg ut av komfortsonen. Å legge ut på en slik ekspedisjon krever omfattende forberedelser - og visse fysiske forutsetninger.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

''Nettopp. Men det er stor forskjell på å "bevege seg" (da er man våken, vanligvis ;-) ), og å legge seg til å sove, og sette opp et skilt utenfor teltet med "Isbjørnmat her''

Nettopp! Jeg kjoerte scooter fra Longyaerbyen til Barentsburg (med hele familien) men det har vi ihvertfall mulighet til aa kjoere fra isbjoernen.

Jeg fikk ogsaa samme naturopplevelsen som min bedre halvdel, som sier naturopplevelsen er aarsaken til at han padlet og bodde i telt.

Er du ikke glad du har en slik mann i stedet for en som ligger på sofaen med KIMs eller raver dopa rundt på Quart eller i Roskilde?

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Er du ikke glad du har en slik mann i stedet for en som ligger på sofaen med KIMs eller raver dopa rundt på Quart eller i Roskilde?

Hvorfor tror du jeg har vaert sammen med han i 20 aar? :)

Jeg er veldig glad jeg ikke har en slik type du beskriver, samtidig som jeg heller ikke oensker at han skal bli bjoernemat:)

Skrevet

Disse er intelligente, de beskyttet seg, og de overlevde :-)

De sov!

Jeg sier ikke at man skal "ligge på sofaen", men at man må ta gode og realistiske sikkerhetsvurderinger. Fyren ble trukket 40 m av en isbjørn - det er noe som i de fleste tilfeller vil føre til dødelige skader. Hadde de vært fire stykker kunne en ha vært på vakt.

Med vennlig hilsen

Skrevet

''

''Denne sommeren har det vært adskillig styggere ulykker blant ordinære fotturister enn det har vært av de som driver med de mer ekstreme variantene av friluftsliv. ''

Det er vel fordi det er "2000" ganger flere "ordinære fotturister" enn de ekstreme?

Forrige helg (?) var det fire stykker som bedrev selvmords-rafting, en som landet inn i fjellveggen....

Med vennlig hilsen

ShitDiddelyDo
Skrevet

''Denne sommeren har det vært adskillig styggere ulykker blant ordinære fotturister enn det har vært av de som driver med de mer ekstreme variantene av friluftsliv. ''

Det er vel fordi det er "2000" ganger flere "ordinære fotturister" enn de ekstreme?

Forrige helg (?) var det fire stykker som bedrev selvmords-rafting, en som landet inn i fjellveggen....

Med vennlig hilsen

''Forrige helg (?) var det fire stykker som bedrev selvmords-rafting, en som landet inn i fjellveggen....''

Hvis jeg drar på ferie til Sør-Afrika og ender opp ranet og drept, blir det det litt drøyt å påstå at turen var unødvendig (eller kalle det en selvmordstur), og at jeg heller burde dratt til trygge Hellas for å oppleve nye impulser.

Spenning og natur er nå engang en viktig del av manges liv, og naturen er potensielt farlig.

Dette er mennesker som kaster seg ut fra fjellvegger eller seiler jorden rundt alene veldig klar over, men for enkelte er det ikke nok å sette seg i sofaen med en øl og se på Travel Channel eller ekstremsportuka på NRK for å føle at man lever.

Skrevet

''Forrige helg (?) var det fire stykker som bedrev selvmords-rafting, en som landet inn i fjellveggen....''

Hvis jeg drar på ferie til Sør-Afrika og ender opp ranet og drept, blir det det litt drøyt å påstå at turen var unødvendig (eller kalle det en selvmordstur), og at jeg heller burde dratt til trygge Hellas for å oppleve nye impulser.

Spenning og natur er nå engang en viktig del av manges liv, og naturen er potensielt farlig.

Dette er mennesker som kaster seg ut fra fjellvegger eller seiler jorden rundt alene veldig klar over, men for enkelte er det ikke nok å sette seg i sofaen med en øl og se på Travel Channel eller ekstremsportuka på NRK for å føle at man lever.

''Hvis jeg drar på ferie til Sør-Afrika og ender opp ranet og drept, blir det det litt drøyt å påstå at turen var unødvendig (eller kalle det en selvmordstur), og at jeg heller burde dratt til trygge Hellas for å oppleve nye impulser.''

Selvsagt ikke, men hvis man sprader gjennom Soweto med 1000 rand sedler stikkende ut lommen, kamera på magen og et "White Power" skilt på skulderen, så.... ;-)

Hvis du er åpenbar turist i Soweto legger du deg ikke til å sove på en benk, og forventer å være like hel neste morgen.

Hvis man drar for å besøke Herr og Fru Isbjørn, så legger man seg ikke til å sove i matskålen deres. Eller, hvis man insisterer, så sørger man for at man har elektronisk eller menneskelig vakt.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Med vennlig hilsen

''Det er vel fordi det er "2000" ganger flere "ordinære fotturister" enn de ekstreme?

''

Kanskje. Eller fordi folk som legger ut på de lange ekspedisjonene, som disse gutta på Svaldbard, som regel er uhyre godt forberedt.

Skrevet

''Det er vel fordi det er "2000" ganger flere "ordinære fotturister" enn de ekstreme?

''

Kanskje. Eller fordi folk som legger ut på de lange ekspedisjonene, som disse gutta på Svaldbard, som regel er uhyre godt forberedt.

Men det var de jo åpenbart ikke, siden de var millimeter fra å ende som isbjørnmat. De sov jo. Sjansen for å bli slept 40 meter av en sulten isbjørn og slippe levende fra det er ikke akkurat stor...

Med vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...